Poikaystävä raivoaa kun naapuri yritti ostaa meidän kultasennoutajan. En näe mitää syytä olla vihainen.
Meillä vuodenvanha kultasennoutajan poika josta yllättäen kasvoi harvinaisen komea ja lempeä yksilö. Tai on siis meidän ensimmäinen mutta aina hän saa ihan ammatti ihmisiltäkin kommentteja miten tollanen rotuyksilö pitäis kouluttaa näyttelyihin ja tehdä pentuja ym. Meidän lähi omakotialueella asuu suunilleen viisikymppinen mukava pariskunta jotka ovat aivan ihastuneita koiraamme. Juoksevat ulos silittelemään jos ikkunasta näkevät että kävellään ohi ja koira halaa ja pussaa varsinkin kun välillä saattaa olla joku lihapullakin tarjolla:) Vaimo kerran itkusena näytti kuvaa heidän viisivuotta sitten onnettomuudessa kuolleesta koirasta joka kieltämättä olisi yhtä hyvin voinut olla kuva meidän pojasta. Isännälläkin meinasi alahuuli väpättää ja tajusin että he olivat todella kiintyneitä koiraansa. Nyt olin kahdestaan pojan kanssa lenkillä ja naapurinmies puutarhahommissa ja tuli tuttuun tyylin paijailemaan. Hän oli vähän hiljasempi kun yleensä ja just sen olonen että "sanonko vai enkö"? Me meinattiin jo jatkaa matkaa siitä kun hän jäi seisomaan paikalleen ja tokas että hän maksaa 5000euroa tosta koirasta ja tiedät että se saa hyvän kodin:O Mä jäin täysin sanattomaksi kunnes sain mutistua että ei hyvä ihme sä saat sillä rahalla jo monta pentua mutta ei meidän poju ole kaupan. Mies totesi tähän että niin saisitte tekin että miettikää asiaa tarjous on voimassa ainakin siihen asti kun koira on puolitoistavuotias. Mä sanoin vaan että ei me pystytä moi, moi. Mies jopa vähän yllättyneenä totes aijaa.
Kotona kun kerroin tästä poikaystävälleni hän yllättäen kertakaikkiaan kihisi raivosta. Sain oikeasti sanoa suorat sanat miten mua ei ainakaan nolata ihmisten silmissä tai muuten se olis painellut sen pariskunnan oven taakse! Hänen mielestä tämä pariskunta yrittää nyt hyväksikäyttää meitä koska tietävät että ollaan pienitulosia opiskelijoita ja ylimääräinen raha ei tekis pahaa. Mä ymmärtäisin tämän reagtion jos naapurin setä kävis minua rahalla ostamaan mutta en tässä tilanteessa. No lenkkisuunta muuttu ainakin pysyvästi ettei synny kiusallisia tilanteita;D
Ymmärrättekö te miksi yleensä rauhallinen kaveri muuttuu tälläsestä raivohäräksi?!
Kommentit (57)
Kuinka iso summa koirasta olisi pitänyt tarjota, ettei poikaystävä olisi suuttunut?
No turhaan tuollaisesta hermostua, heillä on vain kova ikävä omaa koiraansa varmaankin. Eihän ne pahuuttaan tuollaista tarjousta tehnyt. Aika outoa käytöstähän tuo on kyllä.
Jos tuosta vain tarjoaa 5000e niin voisi tarjota enemmänkin! :D
5000€ on leikkirahaa. Porvari piti teitä pilkkana.
Ap on tyypillinen nykypäivän ”lapsiaikuinen” joka ottaa koiran ja leikkii että se on lapsi. Jos koiran myisit (hypoteettisesti), niin ei se sun luokse juoksisi tai kkävöisi. Muistaisi jokun aika mutta olisi onnellinen uudessa hyvässä kodissa.
Koirat sopeutuu koska ne on eläimiä. Ei ne ikävöi mamman syliin pahalta maailmalta.
Ja mulla ON ollut koiria erittäin montakin ja olen ottanut muös aikuisena koiria entisestä kodista.
Mutta leiki nyt vaan perhettä ja hovaa karvaista lasta. Tätä sen on nykynuorilla, oikeet lapset jää tekemättä.
Vasta kun saa omia lapsia tajuaa sen että koira on vaan koira.
Mä en ikinä myisi koiraani kenellekään. En naapurille, en sukulaiselle. En mistään hinnasta. Mun koirani on perheenjäsen ja meillä on oma suhteemme eikä siihen tule raha väliin, ikinä.
Ymmärrän silti että tuo mies tuskin pahaa tarkoitti, ikävöi vaan omaa koiraansa ja on todella kiintynyt teidän koiraan. Miehesi reaktio on myös luonnollinen, sillä hänelle se on sama kuin hänen perheenjäsentä yritettäisi ostaa. Silti miehen on hyvä ymmärtää että tuo ostaja oli varmaan vain epätoivoinen.
Ja ap, suosittelen vaan kannustamaan hankkimaan uutta koiraa ja ehkäpä samalta kasvattajalta. Harmi jos lenkkireitti nyt vaihtuu ja menee kiusalliseksi.
onhan tommosta kaatisväkeä ennenkin nähty, pysäyttää pyörätiellä j haluaa vaihtaa polkupyörää mun kanssa. haistakoot paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen nykypäivän ”lapsiaikuinen” joka ottaa koiran ja leikkii että se on lapsi. Jos koiran myisit (hypoteettisesti), niin ei se sun luokse juoksisi tai kkävöisi. Muistaisi jokun aika mutta olisi onnellinen uudessa hyvässä kodissa.
Koirat sopeutuu koska ne on eläimiä. Ei ne ikävöi mamman syliin pahalta maailmalta.Ja mulla ON ollut koiria erittäin montakin ja olen ottanut muös aikuisena koiria entisestä kodista.
Mutta leiki nyt vaan perhettä ja hovaa karvaista lasta. Tätä sen on nykynuorilla, oikeet lapset jää tekemättä.
Vasta kun saa omia lapsia tajuaa sen että koira on vaan koira.
Koirat on yksilöitä. Se että suhun ei koirasi ole kiintynyt tai ikävöinyt kertoo ehkä sinusta enemmän kuin koirista ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat sopeutuu koska ne on eläimiä. Ei ne ikävöi mamman syliin pahalta maailmalta.Ja mulla ON ollut koiria erittäin montakin ja olen ottanut muös aikuisena koiria entisestä kodista.
Vasta kun saa omia lapsia tajuaa sen että koira on vaan koira.Koirat on yksilöitä. Se että suhun ei koirasi ole kiintynyt tai ikävöinyt kertoo ehkä sinusta enemmän kuin koirista ylipäätään.
Olet vissiin huono ymmärtämään lukemaasi. Mulle on tullut koiria EDELLISISTÄ perheistä ja se ertä koirat eivät ikävöi ENTISIÄ PERHEITÄÄN ei kerro minusta mitään. Ei hitto mitä tampioita wt-lukutaidottomia ”nokkelia” palstall on...
Todellakin myisin piskin!
Uuden saisi tonnilla ja jäisi 4000 taskuun!
Kauheaa tuo eläimen inhimillistäminen. ”Mamin pikku vauva jne”. Biologit ja eläinlääkärit on oleet ihan aiheesta huolissaan että koiria kohdellaan ihmisinä tai lapsina. Koira ei ole silloin onnellinen. Se on onnellinen kun saa olla eläin ja kun omistaja ymmärtää koiran luontaisen käytöksen. Sitä ei ole mamman kainalossa silkkilakanoilla nukkuminen.
Juridisesti koira on esine siinä missä mikä tahansa tavara. Siis omistusmielessä, eläinsuojelulaki on tietysti erikseen.
Eli periaatteessa tilanne ei poikkea siitä, että olisi ostamassa ruohonleikkurinne.
Omituinen veto kuitenkin naapurilta. Enpä ole vastaavaa kuullut.
Miksi kutsutte poikaanne koiraksi?
Kyllä ihmisillä on tyhjä elämä kun pitää näitä provoja väsätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun saa omia lapsia tajuaa sen että koira on vaan koira.Koirat on yksilöitä. Se että suhun ei koirasi ole kiintynyt tai ikävöinyt kertoo ehkä sinusta enemmän kuin koirista ylipäätään.
Olet vissiin huono ymmärtämään lukemaasi. Mulle on tullut koiria EDELLISISTÄ perheistä ja se ertä koirat eivät ikävöi ENTISIÄ PERHEITÄÄN ei kerro minusta mitään. Ei hitto mitä tampioita wt-lukutaidottomia ”nokkelia” palstall on...
Kerroit myös että sinulla on ollut erittäin monta omaa koiraa ja erikseen mainitsit että olet myös ottanut aikuisena koiran. Joten edelleen tekstini pätee.
Ja ehkä sä olet itse tampio jos et tajua että koirat ovat yksilöitä ja todellakin koira voi kiintyä omistajaansa ja olla uskollinen. Vai mistä luulet johtuvan sanonnan että koira on ihmisen paras ystävä? tai koira on omistajalleen uskollinen?
Itseasiassa taidat olla erittäin wt itse väittäessäsi kaikkea tuota ja tuo passiivis-aggressiivinen sävysi kertoo edelleen vain sinusta itsestäsi. Mitäpä sinunlainen osaisi edes tulkita koiran mielenmaailmaa tai tunteita. Ehkä ne aikuisetkin koirat kokivat eroahdistusta, mutta sinua lainaten ''tampio'', ehkä et vain osannut tulkita sitä.
Nyt kun miettii, kuulostat ihan mieheltä joka on jäänyt koiralle kakkoseksi ja purkaat kiukkuasi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisillä on tyhjä elämä kun pitää näitä provoja väsätä.
Kesällä voisi vaikka opiskella, jos ei ole mitään järkevää tekemistä.
Tai sitten on kiintynyt omaan koiraansa ja pitää sitä perheenjäsenenä. Niinkuin moni meistä.