Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies menetti tajuntansa ja lyyhistyi hetkeksi maahan kun kasattiin tramppaa

Vierailija
19.05.2019 |

Näin kävi, oli jotenkin voipuneen oloinen, huokaili ja puuskutti. Kysyinkin että mikä on ja kun katsoin näin heti että ei oo kunnossa, kasvot oli ilmeettömät ja alkoi lyyhistymään, kerkesin vähän ottaa kiinni. Samantein kuitenkin virkosi ja nousi ylös, oli ihan normaali, tietenkin naureskeli ja vähätteli. Kertoi että naapuri oli viskipaukun tarjonnu, ei ollu syöny eikä muuta juonukkaan, kuuma päiväkin oli. Mies alle nelikymppinen ja sairastaa astmaa. Soitin terveysneuvontaan ja siellä meinasivat että verensokeri olisi käynyt matalalla, lääkäriin mies ei suostu lähtemään ja minä olen ihan hirveän hermona. Uskallanko nukkua?

Kommentit (19)

1/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites selkä? Joskus selästä johtuen on noin käynyt kun olen väärässä asennossa nostanut.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
2/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallat, jos on kerran perusterve. Kunhan nyt illalla syö ja juo vettä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu, 45-vuotias nainen kaatui kerran suorilta jaloilta eikä osannut itse selittää tapahtunutta. Pakotettiin lääkäriin >> siellä otettiin vakavasti ja löytyi aivoihin levinnyt aggressiivinen keuhkosyöpä. Muita oireita ei ollut ollut. Eli n. kuukauden tapahtuman jälkeen. Suosittelisin ehkä kuitenkin lääkärikäyntiä.

Vierailija
4/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikään tullessa kannattaa mitata verenpaine.

Vierailija
5/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri pyörtyi kaupan kassajonossa 15 vuotta sitten. Ei löytynyt vikaa.

Toisaalta tuo voi olla tia.

Vierailija
6/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo pitää selvittää kertaalleen. Jos verensokeri on niin matala, että menee taju, ei sieltä kyllä virkoakaan itse hetkessä.

t.alalla oleva

Vierailija
7/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeaan siinä enään nostettu, laitettiin verkkoa, oli jotenkin kumman väsyneen Ilonen kokoajan kun hommattiin, sydäntä tietenki pelkään, ei muuta perussairautta kun tuo astma.

ap

Vierailija
8/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveystarkastus on nyt tarpeen.

Näitä sattuu helteillä ja rasituksessa, mutta lääkäriaika varattava ehdottomasti.

Vierailija
9/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sydämen hetkellinen rytmihäiriö voi viedä tajun. Mun miehelle kävi niin. Aina ollut terve 50v mies; hoikka, urheileva ja tupakoimaton.  Passitin lääkäriin, otettiin sydänfilmi ym. mutta ei näkynyt poikkeavaa. Fiksu lääkäri määräsi kuitenkin holteroinnin ja siinä näkyi hyvin tiheästi toistuvia rytmihäiriöpyrähdyksiä ja miehelle määrättiin lääkitys siihen. 

Vierailija
10/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia. Mun isälle kävi noin ja sai myöhemmin aivoverenvuodon. Käykää pliis lääkärissä, jos mitään oireita on.

Vierailija
11/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksiin. Käykää yksityisellä, jos terveyskeskuksessa ei suostuta tekemään mitään. Arvailu ei auta. Varsinkin sydän on syytä tutkia kunnolla.

Vierailija
12/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo pitää selvittää kertaalleen. Jos verensokeri on niin matala, että menee taju, ei sieltä kyllä virkoakaan itse hetkessä.

t.alalla oleva

Pyörtyilen milloin missäkin ja nopeasti siitä virkoaa. Alhainen verensokeri syynä enkä aina muista syödä.

Vierailija
13/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.alalla oleva

Pyörtyilen milloin missäkin ja nopeasti siitä virkoaa. Alhainen verensokeri syynä enkä aina muista syödä.

Niin, yleensä kyllä jos verensokeri laskee hypoon ja potilas menettää tajunnan sen vuoksi, ei siitä tosiaan yleensä nappia painamalla virota. 

Turha heitellä diagnoosia täällä meidän ruudun toiselta puolelta, kertaalleen pitää selvittää asia.

Vierailija
14/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miestä ei oma terveys kiinnosta, niin minkäs sille mahtaa. Aikuista on vähän vaikea pakottaa lääkäriin, ellei ole joko tajuton tai niin syvässä psykoosissa että poliisit kuskaa päivystykseen. Toivoisin, että tämä olisi yksi asia jonka naiset huomioisivat parinvalinnassa. Sitten kun on lapsia, se omalla terveydellä leikkiminen ei ole enää pelkästään oma asia.

Vierailija
15/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vetänyt jotain lääkkeit saadakseen hyvän fiiliksen ja menny överiksi?

Vierailija
16/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mies lääkäriin. Pyörtyminen voi olla ensioire monestakin hyvin vakavasta sairaudesta, joka voi johtaa äkkikuolemaan. Neljäkymppinen voi sairastaa ensimmäisen sydäninfarktinsa, sydämen vakavan rytmihäiriön, tai jopa sydämen/vatsa-aortan repeämän, aivotapahtumista puhumattakaan. Varsinkin jos on pidellyt pidempään korkeaa verenpainetta, mikä tulee useimmille täytenä yllätyksenä., koska pikkuhiljaa noussut verenpaine ei juurikaan oireile. Jos mies menee tajunnanmenetyksen takia lääkäriin, niin todennäköisesti lääkäri suhtautuu asiaan vakavasti. On monia tutkimuksia joilla voi tarkistaa miehen terveydentilan. Parhaimmassa tapauksessa kyseessä oli vain huonon nesteytyksen ja verenpaineen laskun aiheuttama pyörtyminen.

Vierailija
17/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee samanlaisia kohtauksia, varsinkin kuumalla säällä jne. On jotain paniikkikohtauksen tapaista.

Joskus ihan pyörtynyt, kohtaus alkaa ihme hengitys puuskuttamisena, kylmä hiki,sydän hakkaa.

Siinä vaiheessa pitää päästä pitkälleen minun äkkiä tai lähtee taju.

Vierailija
18/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti. Tuollaiset on aina tutkittava.

Vierailija
19/19 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka todennäköisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän