Uskotko että syntyvyys laskisi entisestään jos aborttioikeus poistuisi?
Monet esim. tällä palstalla sanovat, etteivät tekisi lapsia ollenkaan, jos eivät pääsisi np-ultraan ja sikiöseulontaan sekä niiden tulosten perusteella halutessaan aborttiin, esim. jos sikiöllä todetaan rakenteellista poikkeavuutta, epämuodostumaa, trisomiaa, downia tms.
Tuli tästä ajatuksesta sitten mieleen, että laskisikohan syntyvyys entisestään jos oikeus aborttiin poistuisi? Osa ei enää uskaltaisi tehdä lapsia ollenkaan? Kuinka suuri osa?
Olen itse aborttia vastaan eikä asia ole minulle ajankohtainen. Teoriassa pohdiskelen.
Kommentit (8)
Ainakin meidän perheessä seksin harrastaminen vähenisi reilusti. Meidän lapsiluku on täynnä enkä ottaisi mitään riskiä, että tulisin raskaaksi ehkäisyn petettyä. Vähintään tuplaehkäisy ja seksiä ehkä kuukautisten toisena vuotopäivänä, jos vuoto on runsas.
Kehittynyt yhteiskunta joka rajaisi aborttia tulee tuoda tilalle auttavia mekanismeja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän perheessä seksin harrastaminen vähenisi reilusti. Meidän lapsiluku on täynnä enkä ottaisi mitään riskiä, että tulisin raskaaksi ehkäisyn petettyä. Vähintään tuplaehkäisy ja seksiä ehkä kuukautisten toisena vuotopäivänä, jos vuoto on runsas.
Jos lapsiluku on täynnä miksei jompikumpi teistä mene sterilisaatioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan, että mies menee, minä en itse halua eikä yllättäen mieskään. Sterilisaatiokaan ei ole satavarma, niistäkin tapauksista on ollut julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan, että mies menee, minä en itse halua eikä yllättäen mieskään. Sterilisaatiokaan ei ole satavarma, niistäkin tapauksista on ollut julkisuudessa.
No ehkä siihen haluttomuuteen vaikuttaa nyt se että tiedätte voivanne vapaasti terminoida vahinkoraskauden.
En olisi valmis synnyttämään vammaista lasta. Minulla on jo ikää ja riski on kohonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä siihen haluttomuuteen vaikuttaa nyt se että tiedätte voivanne vapaasti terminoida vahinkoraskauden.
Minä voin kuitenkin päättää pidänkö lapsen vai ei. Todennäköistä on, että pitäisin, mutta minulla on kuitenkin valinnanmahdollisuus, koska sehän riippuu siitä, minkä ikäinen olen ja mikä on oma terveydentila. Yli nelikymppisenä syöpää sairastavana ja pakotettuna jatkamaan raskautta on jo ajatuksena ihan hirveä.
Ainakin voimat ja varallisuus vaikuttaisi lapsen hankkimispäätökseen enemmän kuin nyt. Mietittäisiin tarkemmin onko minusta ja puolisostani siihen, jos syntyykin monivammainen lapsi, ja sehän olisi vain hyvä juttu.