Työhakemus haettaessa talon sisällä
Varmasti joku muukin on hakenut toisiin työtehtäviin tai jatkoa omiin tehtäviinsä samalla työnantajalla. Jos työhakemusta on pyydetty, millaisen te olette kirjoittaneet? Hakemus menee nykyiselle pomolleni luettavaksi, joten tuntuisi hassulta selitellä samoja juttuja kuin täysin uuteen paikkaan haettaessa. Kyllähän hän jo tietää työkokemukseni, koulutustaustani jne.
Kommentit (5)
Jos pyydetään hakemus laittamaan, et tule valituksi.
Se on vain selitys minkä avulla esimies pääsee luikertelemaan tilanteesta.
Ukko36 kirjoitti:
Jos pyydetään hakemus laittamaan, et tule valituksi.
Se on vain selitys minkä avulla esimies pääsee luikertelemaan tilanteesta.
En nyt sen tarkemmin halua täällä kertoa työpaikastani tai työtehtävistäni, mutta tuollaisesta tilanteesta ei siis ole kyse. Tällaisia muodollisuuksia nyt vaan on varsinkin julkisella puolella. Hyvä, jos itse olet tältä säästynyt.
Hain vakituista tehtävää jossa olin ollut vuoden sijaisena, ihan samalla nettilomakkeella kuin muutkin. Kirjoitin osittain vastaavaa mitä sitä sijaisuutta hakiessa (ja kaikki koulutukset ja työkokemukset toki kuului olla myös), mutta sitten myös perustelin soveltuvuuttani verkostoista saamallani palautteella, sillä miten ole jo kehittänyt tehtävää ja millaisia ajatuksia minulla on jatkoa varten. Olin koulutuksen näkövinkkelistä ehkä altavastaaja joten korostin niitä vahvuuksia mitä muilla hakijoilla ei ole, esim. se asiakaspohjan tuntemus, toimivat kontaktit yhteistyökumppaneihin ja se että tiedän mihin ryhdyn ja sitoudun (eli ei ole pelkoa että osouttaudun tehtävään tai työyhteisöön soveltumattomaksi). Sain homman :)
Meillä pitää tehdä ihan oikea ja kunnollinen hakemus. Ihan kuin hakisi "uutta" työtä.
Minä kysyisin suoraa mitä he haluavat, että hakemukseen laitan, jos ei olisi jotain valmista sisäisen haun lomaketta. Meillä on erilaiset polut sisäisessä ja ulkoisessa haussa. Yleensä hakemusta vaaditaan molemmissa hakuvaihtoehdoissa, joskus käy tuuri ja pelkkä mielenkiinnon ilmaiseminen riittää hakemukseksi, toki avoimesta tehtävästä riippuen.