Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä päättää lakkiaisten tarjoiluista?

Vierailija
19.05.2019 |

Erimielisyyttä ylioppilaan kanssa siitä mitä tarjotaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä nuori haluaa grilliruokaa...

ap

Kuolleena syntynyt ajatus ellei teillä ole palkata grillaajaa.

Joku joutuisi tässä yhtälössä päivystämään grillin luona ja grilli kuumana koko päivän. Ylppäreissä väki tulee ja menee miten sattuu. Jos grilliruoka hetkenkin seisoo siellä grillissä se on kuivaa ja puisevaa. Ellei sitten jotain makkaraa olisi tarkoitus grillata, mitä epäilen.

En suostuisi.

Kutsutaan lähisuku syömään tiettyyn kellonaikaan ja loput vieraat sitten kahville, eli sikäli grillaaminen ei olisi ongelma. Mutta siltikään en halua sitä. Tarkoitus on tehdä salaattibuffet ja ajattelin, että siihen lisäksi mm. savulohta ja vastaavaa, mutta nuori haluaa ehdottomasti grillattua.

ap

Grillaaminen ei siis olisi ongelma, mutta jostain syystä et halua, että lapsesi saisi sellaisen yo-juhlan kuin itse toivoisi. Miksi? 

Vierailija
22/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joku joutuisi tässä yhtälössä päivystämään grillin luona ja grilli kuumana koko päivän. Ylppäreissä väki tulee ja menee miten sattuu. Jos grilliruoka hetkenkin seisoo siellä grillissä se on kuivaa ja puisevaa. Ellei sitten jotain makkaraa olisi tarkoitus grillata, mitä epäilen.

En suostuisi.

Kutsutaan lähisuku syömään tiettyyn kellonaikaan ja loput vieraat sitten kahville, eli sikäli grillaaminen ei olisi ongelma. Mutta siltikään en halua sitä. Tarkoitus on tehdä salaattibuffet ja ajattelin, että siihen lisäksi mm. savulohta ja vastaavaa, mutta nuori haluaa ehdottomasti grillattua.

ap

Grillaaminen ei siis olisi ongelma, mutta jostain syystä et halua, että lapsesi saisi sellaisen yo-juhlan kuin itse toivoisi. Miksi? 

Grilliruoka ei ole juhlaruokaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

Ok, tämä muuttaa asiaa. Ilmeisesti teillä grillataan paljon ja joku on taitava grillaaja jos nuori kerran tällaista haluaa?

Jos lähisuku ei ole mikään 20 henkilöä, niin sitten toisaalta en tajua miksi siihen slaattibuffetin kylkeen EI voisi olla jotain simppeliä grillattavaa?

Mutta kaikki riippuu nyt tosi paljon siitä, millaiset olosuhteet teillä on grillata ja osaako joku sen silleen, että se lähtee tyyliin takaraivosta eikä aiheuta paineita. Jos on joku minkikokoinen pallogrilli, niin aika hankalaa, mutta jos perheessä on isompi grilli j ajoku joka osaa ja tykkää grillata, niin miksi ei pienemmälle porukalle jossa kaikki syövät yhtäaikaa. Tällaisessa jutussa meillä esim. mieheni grillaisi mielellään.

Vierailija
24/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

ap

Kyseessä on kuitenkin nuoren juhlat, joten hän halunnee näköjään juhlia vähän rennommin. Jos homma ei teillä kaadu käytännön järjestelyihin, niin eihän nuoren toiveessa ole mitään vikaa.

Vierailija
25/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

ap

No tästä olen kyllä jyrkästi eri mieltä. Mutta jonkun täytyy osata grillata ja grillattaviin pitää pystyä investoimaan. 

Vaikka jotkut jättikatkaravunpyrstöt....nam. Tai coeur de filet. Ja myös kasviksista saa herkullista grillissä. 

Kaavailemasi slaattibuffetin lisukkeena sopisi. Itse asiassa, jos ihan syömään kutsutaan, niin toi salaatibuffet on oikeastaan aika ankea. Porukka odottaa varmaankin ihan oikeaa lämmintä ruokaa jos kerran ollaan tulossa syömään juhla-ateriaa.

Vierailija
26/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmm jaa, no tämä on....juu, ymmärrän erimielisyydet.

Voisiko näitä jotenkin yhdistää. Juhlavaa tarjoiltavaa virallisen vastaanoton ajan ja sitten voi myöhemmin grillailla pidemmäksi aikaa jäävien kanssa.

Nyt vaan keskustelua mitä sinä haluat tarjota ja mitä yo haluaa tarjota ja koitette päästä johonkin ratkaisuun. Yo:lle voi myös kertoa, että grilliruokia pitää jonkun olla siinä grillaamassa ja se ei voi olla hän eikä vanhemmat. Samoin yo-juhliin vieraat eivät tule syömään. Grilliruokailua voi olla vaikea toteuttaa, kun ihmiset tulevat eri aikoihin, joten valmiiksi pöydässä oleva ruokailu helpottaa juhlien kulkua ja kaikki voivat juhlia eivätkä hääriä keittiössä.

Vierailija
27/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

ap

No tästä olen kyllä jyrkästi eri mieltä. Mutta jonkun täytyy osata grillata ja grillattaviin pitää pystyä investoimaan. 

Vaikka jotkut jättikatkaravunpyrstöt....nam. Tai coeur de filet. Ja myös kasviksista saa herkullista grillissä. 

Kaavailemasi slaattibuffetin lisukkeena sopisi. Itse asiassa, jos ihan syömään kutsutaan, niin toi salaatibuffet on oikeastaan aika ankea. Porukka odottaa varmaankin ihan oikeaa lämmintä ruokaa jos kerran ollaan tulossa syömään juhla-ateriaa.

No joo, ei nyt tarvi liioitella :D.  Mutta tosiaan siellä on oltava grillaamisen taitava henkilö koko ajan paikalla. En kyllä lähtisi tuohon hommaan ja ylioppilas ihan varmasti ymmärtää tämän kun selittää asian. 

Vierailija
28/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

ap

Ihan siinä missä salaattibuffetkin. Kyse on kuitenkin lapsesi juhlista, ei sinun, joten ihmettelen, miksi et sallisi lapsellesi sellaisia juhlia kuin hän haluaa. 

Juhlien järjestämisessä on tärkeitä aikataulu, logistiikka, säilytystilat (kylmäketju ei saa katketa) sekä resurssit. Grillattavissa ruuissa käytännöllisesti katsoen kaiken voi valmistaa jo edellisenä iltana. Maku vaan paranee, kun on yön yli marinadissa jääkaapissa. Ei siis tarvitse aikaisin aamulla nousta ylös, kuten pitäisi, jos laittaisit salaattibuffetin. Ylioppilas voisi itse toimia grillimestarina ja grillaus on sellainen yhdessäolon muoto, että ei haittaisi, vaikka hieman viivästyisikin suunnitellusta aikataulusta. Lähisuku kun voisi olla ylioppilaan kanssa pihalla ja seurustella samalla, kun hän grillaa. Ei tarvitsisi väsätä grillattavien lisäksi juhlapäivänä kuin yksi kulhollinen salaattia. 

Ymmärrän sen, jos budjetti ei riitä kuin makkaraan, mutta esimerkiksi vartaissa grillatut jättikatkaravunpysrstöt, kampasimpukat, naudan sisäfile, erilaiset kasvikset jne on varsin hyvin juhlaruokaa. 

Vierailija
29/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juhlatarjoilu on niin suosittu trollauksen aiha av:lla? Ja miksi näitä trolleja aina ruokitaan näin anteliaasti?

Onko toisten ihmisten juhlien tarjoilut oikeasti niin kiinnostava asia?

Vierailija
30/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis kaikki vieraat tulisivat samaan aikaan ja heitä on rajallinen joukko. No sitten, se muuttaa asiaa. Ap laittaa sen salaattipuffansa, näihin ap voi satsata energiansa ja juhlavuutensa kaipuun ja hifistellä oikein kunnolla kaikkine tilpehööreineen.

Uusia perunoita. Joku paistaa grillissä kunnon pihvit. Kaunis kattaus ulos.

Ei mitään makkaraa ja halpaa läskiä. Ei ranskalaisia.

Jälkkäriksi kakkua.

Vierailija
31/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri tämän tulevan ylioppilaan rippijuhlat puutarhassa. Tarjottiin erilaisia salaatteja ja mieheni grillasi kana- ja jättikatkarapuvartaita. Oli ihan hitsin kiva! Vieraita oli nelisenkymmentä ja kaikki toimi tosi kivasti. Saatiin kehuja juhlista! /3

Vierailija
32/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suostuisi.

ap

Tähän ajatukseen grillaus kuulostaa erittäin loistavalta idealta

Vierailija
33/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylppärit on muutenkin aika stressaava päivä vanhemmille. Miksi juhlakalu haluaa aiheuttaa lisästressiä heille, jos tietää, että ovat grillaamista vastaan. Onhan se Suomen keleillä aika haastava yhtälö, jollei säätä osaa ennustaa ihan prikulleen.

Ja jos yo itse ei halua/viitsi grillata, miksi nakittaa toinen/molemmat vanhemmista juhlavaatteissaan grillin ääreen koko päiväksi?

Vierailija
34/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätetään yhdessä, se joka maksaa ja tekee päättää kuunnellen ylioppilaan toiveita

Vierailija
35/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlittavaa kannattaa kuunnella. Minä en aikanaan saanut vaikuttaa mihinkään tarjoiluihin, joten en mennyt koko juhliin.

Vierailija
36/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaja päättää. Jos juhlittava haluaa jotain tiettyä erityistä tarjolle, hän luonnollisesti itse sen hankkii.

Minua, aikuista ihmistä, aina ärsyttää tämä asenne. Ihan niin kuin 18v nuorella olisi mitään rahoja maksaa juhliaan, hän ei ole työelämässä vielä, vaan opiskelija. Ihmeellinen tyranniasenne monella, ''kenen leipää syöt, sen laulua laulat''. Kannattaa pitää mielessä, että sitä lasta ei ole ollut pakko truutata maailmaan, vaan ihan hän on vanhempien itsekkään halun vuoksi maailmaan päätynyt. Ei lasta täydy tästä olemassaolostaan rangaista, kun hänellä nuorena ei tietenkään rahaa ole ja että hän, vanhemman itse haluama ja tekemä olento, siten aiheuttaa vanhemmilleen kuluja. Ei lapse ole mikään vanhemman jatke.

Vierailija
37/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaja päättää. Jos juhlittava haluaa jotain tiettyä erityistä tarjolle, hän luonnollisesti itse sen hankkii.

Minua, aikuista ihmistä, aina ärsyttää tämä asenne. Ihan niin kuin 18v nuorella olisi mitään rahoja maksaa juhliaan, hän ei ole työelämässä vielä, vaan opiskelija. Ihmeellinen tyranniasenne monella, ''kenen leipää syöt, sen laulua laulat''. Kannattaa pitää mielessä, että sitä lasta ei ole ollut pakko truutata maailmaan, vaan ihan hän on vanhempien itsekkään halun vuoksi maailmaan päätynyt. Ei lasta täydy tästä olemassaolostaan rangaista, kun hänellä nuorena ei tietenkään rahaa ole ja että hän, vanhemman itse haluama ja tekemä olento, siten aiheuttaa vanhemmilleen kuluja. Ei lapse ole mikään vanhemman jatke.

Otetaan myös se huomioon että yleensä ne vanhemmat haluaa ne juhlat enemmän kun itse juhlakalu. Vaikka ei ole edes omat juhlat.

Vierailija
38/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlittavaa kannattaa kuunnella. Minä en aikanaan saanut vaikuttaa mihinkään tarjoiluihin, joten en mennyt koko juhliin.

Täällä toinen samanmoinen, siinä vaiheessa kun en saanut vaikuttaa edes siihen syoödäänkö juhlissa kinkku- vai lohipiirakkaa niin jätin juhlat väliin. Oli 80 vierasta siellä ihmetellyt että "missäs se Sanna on". No, olin ystävien kanssa grillaamassa ja nauttimassa kauniista säästä rannalla.

Vierailija
39/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödäänkö* t. Edellinen

Vierailija
40/43 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödäänkö* t. Edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi