Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko uskovaiset muita epäkohteliaampia?

Vierailija
19.05.2019 |

Joskus olen kiinnittänyt huomiota siihen, että muutama tuntemani uskovainen ei yleensä pyydä anteeksi juuri mitään tai kiitäkään mistään. Johtuuko se siitä, että ihmisten huomioinnit ja muistamiset ovat isommassa mittakaavassa yhdentekevää turhuutta, jotka eivät heilauta egoa mihinkään suuntaan? Ja toisaalta anteeksipyyntökin on turhaa, kun tehtyä ei saa tekemättömäksi ja Jumala näkee kuitenkin kaiken? Vai mikä voisi olla syynä? Aihe kiinnostaa mua aidosti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huonoa käytöstä ole havainnut uskovaisissa, mutta suvaitsemattomuutta kyllä. Juurikin tuota asennetta, että vain samaan ryhmittymään kuuluvat ja samalla tavalla ajattelevat kelpaavat. Sellaista itsensä korottamista muiden yläpuolelle. 

Suvaitsemattomuutta olen minäkin kohdannut monien uskovaisten taholta, haluan tosin heti painottaa etten kaikkien. Hyvin monet suhtautuvat jopa avoimen negatiivisesti tiettyihin ihmisryhmiin ja usein näiden ryhmien edustajat vielä leimataan kaikki samanlaisiksi sen sijaan, että heidät nähtäisiin yksilöinä.

Olen myös agnostikkona kohdannut suoranaista käännyttämistä, kun uskovainen on saanut kuulla näkemyksestäni. Sekin jo kertoo, millainen on on henkilön suhtautuminen toisella tavalla ajatteleviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla