Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihduttanut 4 kk ja laihtunut vain yhden kilon. Mitä kummaa?

Vierailija
19.05.2019 |

Olen uudenvuoden päivästä alkaen ollut laihdutuskuurilla. Eli vähän yli 4 kk. En ole tänä aikana syönyt kertaakaan mitään herkkuja, en edes yhtä lakupalaa tai yhtä sipsiä. En ainuttakaan pitsaa enkä hampurilaista, en limsoja en mehuja. Myös välipalavoileivät olen jättänyt pois. Syön neljä ateriaa päivässä: aamulla maustamatonto jugurttia ja marjoja, lounaaksi esim. lohisalaatin tai fetasalaatin, päivälliseksi esim. kanasalaatin (eli päivän kaksi "lämmintä ruokaa" on joku tuollainen salaattiateria enkä käytä niissä mitään majoneesikastikkeita edes) ja iltapalaksi jotain pientä esim. sitä maustamatonta jogurttia tai viiliä. Ylipainoa on 25 kiloa. Olen laihtunut tämän 4 kk aikana vain 1 kg! Mitä kummaa tämä on? Mihinkään säästöliekkeihin en usko.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40/40 jatkaa. Kasviksia siis määrällisesti noin 150g päivässä. Ei makaronia, riisiä, tai perunoita, eikä herkkuja.

Vierailija
42/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut kolme viikkoa ja laihtunut neljä kiloa. Syön kerran päivässä, ihan mitä mieli tekee. Kalorit eivät taatusti mene yli kulutukseni. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko koko aloitusta?Jos vedät alkuun sen 1200kcl ihan sama mitä vedät kunhan pidät tuon 1200kcl päivässä rajana niin puolessa vuodessa tippuu/tiputin 7kg yhteensä vuodessa 12 kg sain alas tuona aikana hieman nostin kaloreita per päivä.

1200kcal laihdutuskuurit on täysin hömppää ja turhaa itsensä rääkkimistä. Ainoastaan erittäin vaarallisesti ylipainoiset, joiden pitää äkkiä laihduttaa niin niille tuo sopii. Muille ei. 25kg ylipaino on vielä ihan suhteellisen pieni määrä ylipainoa ja siinä voi hyvin syödä vaikka 2000kcal päivässä jos liikkuu edes hiukan.

Riippuu ihan ihmisen pituudesta. Mulla peruskulutus on noin 1550 kcal/vrk, joten tuolla 2000 kcal/vrk mä lihon.

t. 155 cm

Vierailija
44/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaatko syömisiäsi ylös johonkin? Suosittelen ilmaista fatsecret:ia. Sieltä saa myös ihanaa vertaistukea.

Monesti luulo ei ole tiedon väärti ja ihminen arvioi syömisensä väärin.

Vierailija
45/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä: joko kolme munaa tai noin 200g lihaa. Kaloreita en laske

Vierailija
46/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aika lailla samalla tavalla kuin sinä ja pudotttavaakin on yhtä paljon (25 kg), mutta kuukaudessa lähtenyt nyt 10 kg. Toki ihmiset on erilaisia, mutta ehkä kannattaa kysellä lääkäriltä missä vika.

Vierailija
47/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et syö tarpeeksi rasvaa. Yleensä jos on vähähiilarisella dieetillä niin on tärkeä syödä rasvaa eli vaikkapa pikkasen oliiviöljyä salaatin sekaan.

Pikkasen...huoh.

Jos vähentää yhtä energiaravintoainetta, pitää lisätä toista. Siinä ei "pikkasen oliiviöljyä" ole yhtään mitään.

Vierailija
48/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hävinnyt 5 kiloa tänä vuonna, syönyt aika reippaasti mitä sattuukin, pysytteli kyllä paikallaan pitkään mutta tein sellaisia AIVAN erilaisia päiviä miten söin väliin ja jotenkin keho heräsi. Rasvaa olen käyttänyt ruoanlaitossa reippaasti. Ylhäällä mainittua RYPSIöljyä, pähkäilin että oliiviöljyä, mutta käytän sen verran reippaasti, joten rypsiöljy oli ilmiselvä ruoanvalmistus öljy. Luin rapsista ja totesin ettei sitä pitäisi edes saada myydä.

Parhaiten keho kai vastaa jos ei liikaa ajattele asiaa

Vierailija
49/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut vasta eka sivun kommentteja. Punnitsitko itsesi vasta 4 kk:n jälkeen ja totesit että juuri mitään ei ole tapahtunut? Tavallaan vähän hukkaan heitettyä aikaa, jos kuukauden kuluessa ei paino lähde laskemaan niin silloin on kyllä jotain pielessä, joko terveydessä tai ruokavaliossa, ja pitäisi ruveta miettimään mistä apu.

Minäkin aloitin tammikuun alusta ja paino on kyllä pudonnut tasaisesti, nyt -13,8kg, Aluksi energiansaanti oli 1500-1800 kcal/pvä, sitten pudotin 1200-1500 kcal/pvä. Mittaan ruokani 21DayFix systeemillä.

Vierailija
50/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ennen laihduttanut, mutta nyt 47v on lipsahtanut vartalo tanakan puolelle. Olen tässä kuukauden päivät:

1. lopettanut arkisin karkin, pullan ja muun tällaisen syömisen, tähän otin avuksi kromin (en tiedä onko oikea vai plasebo vaikutus, mut auttaa)

2. Syönyt 8/16 pätkäpaastoillen 

Muuten syönyt, mitä tarjolla on, pitsaakin. Vähän katsonut annoskokoja ja harvemmin ottanut lisää.

3. Lisännyt askelia päivään reilusti.

Ja tadaa, paino putoaa silmissä. Oikein ihmetyttää, miten helppoa tämä ainakin aluksi on ollut.

Mä olen 48 ja pääsiäisestä asti laihduttanut 1000-1200 kalorin dieetillä normipainon ylärajalta. Ei mitään muutosta, kaikki punnittu ja kirjattu, en huijaa, osaan punnita ja laskea, en syö huomaamattani, vaaka on ehjä. Nyt olen syönyt 8 viimeistä päivää max 800 kaloria päivä, siis todella vähän, tyyliin pari keitettyä munaa ja pari hedelmää päivässä ja kurkkua, kahvia tms. Eilen söin banaanin, kupin laihaa kasviskeittoa, palan näkkäriä juustolla, illalla ei mitään. Muut söi viisukatsomossa, itse en mitään. Ei noita voi väärin laskea, syön niin vähän. Muut ympärillä vetää pizzaa ja piirakkaa, itse en ota. Vatsa kurnii tyhjyyttään, ja vanha vatsahaava alkanut vihoitella, mahan jatkuvasta tyhjyydestä. Eilen kun punnitsin paino on sama, itse asiassa 100g noussut. Kävelen ja pyöräilen päivittäin, mitään ei tipu. Tosi juttu. Ennen olen laihtunut helposti, tätäkö tämä nyt on kun ikää tulee? Mitään arvoja en ole mittauttanut, pääseekö muka johonkin mittaukseen, pelkästään siksi ettei laihdu?

Vierailija
51/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 49 on myös 48 v , minun kohdalla iällä ei ole ainakaan toistaieki ollut mitään merkitystä toistaiseksi. Paino putoaa kun energiavajetta on.

Vierailija
52/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ennen laihduttanut, mutta nyt 47v on lipsahtanut vartalo tanakan puolelle. Olen tässä kuukauden päivät:

1. lopettanut arkisin karkin, pullan ja muun tällaisen syömisen, tähän otin avuksi kromin (en tiedä onko oikea vai plasebo vaikutus, mut auttaa)

Muuten syönyt, mitä tarjolla on, pitsaakin. Vähän katsonut annoskokoja ja harvemmin ottanut lisää.

Ja tadaa, paino putoaa silmissä. Oikein ihmetyttää, miten helppoa tämä ainakin aluksi on ollut.

Mä olen 48 ja pääsiäisestä asti laihduttanut 1000-1200 kalorin dieetillä normipainon ylärajalta. Ei mitään muutosta, kaikki punnittu ja kirjattu, en huijaa, osaan punnita ja laskea, en syö huomaamattani, vaaka on ehjä. Nyt olen syönyt 8 viimeistä päivää max 800 kaloria päivä, siis todella vähän, tyyliin pari keitettyä munaa ja pari hedelmää päivässä ja kurkkua, kahvia tms. Eilen söin banaanin, kupin laihaa kasviskeittoa, palan näkkäriä juustolla, illalla ei mitään. Muut söi viisukatsomossa, itse en mitään. Ei noita voi väärin laskea, syön niin vähän. Muut ympärillä vetää pizzaa ja piirakkaa, itse en ota. Vatsa kurnii tyhjyyttään, ja vanha vatsahaava alkanut vihoitella, mahan jatkuvasta tyhjyydestä. Eilen kun punnitsin paino on sama, itse asiassa 100g noussut. Kävelen ja pyöräilen päivittäin, mitään ei tipu. Tosi juttu. Ennen olen laihtunut helposti, tätäkö tämä nyt on kun ikää tulee? Mitään arvoja en ole mittauttanut, pääseekö muka johonkin mittaukseen, pelkästään siksi ettei laihdu?

Ja on runsaat menkat, eli ferritiinit varmaan matalat, hb ainakin ollut aina 80-100, mutta kun en oikein usko mihinkään ferritiineihin, millä mekanismilla se muka estäisi laihtumisen?

Vierailija
53/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun peruskulutuksesi on? Mulla on 1550 kcal / vrk. Yksi pudotetaan kilo on 7000 kcal eli 1200 kcal dieetillä mulla jää vajausta 350 kcal/vrk eli yhden kilon pudottaminen kestää 20 päivää. Jos haluan nopeammin, liikuntaa pitäisi lisätä merkittävästi.

Vierailija
54/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun peruskulutuksesi on? Mulla on 1550 kcal / vrk. Yksi pudotetaan kilo on 7000 kcal eli 1200 kcal dieetillä mulla jää vajausta 350 kcal/vrk eli yhden kilon pudottaminen kestää 20 päivää. Jos haluan nopeammin, liikuntaa pitäisi lisätä merkittävästi.

Jos meinaat "koomakulutusta", siihen mittarit antaa yleensä jotain välillä 1200-1700. Ja kyllä, noi mittarit antaa todella erilaisia tuloksia valinnalla "ei lainkaan liikuntaa". Mutta en siis pelkästään makaa, ihan hyötyliikuntaakin jo tulee pakosti itsestään, kun ei käytä autoa. Ja max 800 kalorilla pitäisi joka tapauksessa laihtua.

Vierailija
55/57 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa.

Luultavasti kulutus on selvästi arvioitua pienempi. Näin tahtoo käydä, jos ei harrasta kunnollista hikiliikuntaa. Itse saan syödä paljon enemmän kuin pelkän urheilukellon sykkeen perusteella lasketuilla kaloreilla kuvittelisi. Tämä johtuu siitä, että liikunta aktivoi myös aineenvaihduntaa.

Vierailija
56/57 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt liian vähän proteiinia. Vaihda ne maustamattomat jukurtit maustamattomaan rahkaan. Tarvitset päivässä 1,2 x omapaino verran proteiinia ja nyt et sitä saa

Vierailija
57/57 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatissa voi olla energiaa yllättävän paljon jos annoskoko on suuri ja salaatissa on rasvaisia proteiinilähteitä kuten lohta, avokadoa ja pähkinöitä ja kaikenlaisia rasvaisia tahnoja kuten hummusta jne.

Jos oikeasti tiedät että salaattiannosten energiamäärä on kohtuullinen eli noilla syönneillä 400-500 kcal niin sitten joku ei täsmää.