Juhlat ilman kahvia?
Lapsellani on rippijuhlat elokuussa. Onko mielestänne jonkinlainen etikettimoka, jos tarjolla on vain kylmiä juomia? Emme itse oikeastaan juo kahvia, ja keittiö/astianpesurumbaa helpottaisi jos kuppeja ei tarvittaisi. Ajattelisin sen sijaan tarjoavani erilaisia mehu- tai kivennäisvesijuomia tuollaisista suurista hanallisista lasiastioista. Muuten normaalit tarjoilut kakkuineen kaikkineen.
Kommentit (37)
Toki saatte omissa juhlissanne tarjota vaikka kuravettä. Itse taas en juo mitään mehuja tai kivennäisvesiä, joten en varmaan teillä joisi sitten mitään.
Kyllä varmaan alkujärkytyksen jälkeen voisin syödä kakkua limunkin kanssa, mutta shokki se olisi.
Pitäisin outona. Kuulostaa lastenkutsuilta.
Miten on muka helpompaa pestä mehulasit ja mehujen tarjoiluastiat?
No se olisi kyllä tosi outoa. "Emme itse oikeastaan juo kahvia" on hyvin erikoinen perustelu asialle. Kahvikupeista ei tule tiskattavaa juurikaan enemmän verrattuna tavallisiin juomalaseihin, joten paisuttelet mielestäni myös tuota "keittiö/astianpesurumbaa".
Mut teette kuten itse parhaaksi näette. Jos ette tarjoa kahvia, niin ainakin juhlanne ovat sellaiset, että niistä puhutaan myös jälkeenpäin. :D
Jos sattuu helleputki päälle, voi jopa toimia, mutta yleensä rasvainen leivonnainen tarvitsee jotain kuumaa juotavaa maistuakseen aikuiselle.
Rumbaa helpottaa myös kun ei tarjoa mitään.
On moka ja iso sellainen.
Suomalaiset ovat kahvikansaa, joten täällä ihan käsittämätöntä olisi pitää juhlat ilman kahvia. .
Tuntuu jopa provolta. Niin kummallinen ajatus. Sen aina ymmärtää, että alkoholia vai ei ja siitä on eri koulukuntia esim. yo-juhlien suhteen. Mutta kahvia ei tarjoiltaisi...
Mistä se mehu tarjotaan, jos kerran tiskiä ei tule? Vieraat juovat suoraan tarjoiluastian hanasta?
Vierailija kirjoitti:
Rumbaa helpottaa myös kun ei tarjoa mitään.
Touché! Ap:n kannattaa harkita tätä vaihtoehtoa vakavasti.
Makean kanssa makeaa mehua - ei kiitos. Vichyt ym taas ovat ihan eri tilanteisiin.
Kyllä minäkin laitan tarjolle teevaihtoehdon, vaikka ”en itse oikeastaan juo sitä”.
Ap, mitäs mieltä olet vastauksista? Vieläkö harkitset juhlia ilman kahvia? Ja minuakin ihmetyttää tuo ap:n perustelu, että ei tule tiskiä. Mehulasit, kakkulautaset ja lusikat pitää kyllä tiskata.
Aika moni on tottunut juomaan säännöllisesti kahvia, eli kauniisti sanoen kofeiiniaddikti. Voi olla kiukkuisia vieraita, jos ovat laskeneet sen varaan, että saavat iltapäivän kofeiiniannoksensa juhlissa.
Vieraille vaan viestiä. Ps. Omat termarit mukaan, emme tarjoile kuumia juomia
Jos ap:llä ei ole riittävästi kahvikuppeja, niin niitä voi toki vuokrata esim. Martoilta ja maatalousnaisilta. Ehkä kaupungista löytyy muitakin tahoja, jotka vuokraavat astioita. Pääasia, ettette tarjoile sen enmpää mehuja kuin sumppiakaan paperimukeista.
Olisiko parempi vaihtoehto järjestää ne juhlat jossakin muualla sellaisessa paikassa, jossa kahvitkin keitetään ns. talon puolesta (esim. joku catering-firma tai vast.)
Suosittelen kutsuun liittämään "omat kahvit mukaan termarissa"...olis reilua tiedottaa etukäteen.
Voi hyvää päivää....(itse olen sellainen nyhverö, että tarjoan kahvia ja sen seitsemät herkut, vaikka "emme oikeastaan edes pidä vieraista")
Kahvi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.
Jos tuntuu, että juhlista on liikaa vaivaa itse järjestettynä, niin onhan noita pitopalveluja ja paikkoja, missä juhlien järjestäminen sujuu vaivattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se mehu tarjotaan, jos kerran tiskiä ei tule? Vieraat juovat suoraan tarjoiluastian hanasta?
Ulos laitetaan sellainen hanallinen astia. Vieras voi mennä makaamaan maahan pöydän eteen suu auki ja emäntä tarjoaa juomaa vieraalle suoraan suuhun.
Toinen vinkki on kehottaa vieraita ottamaan oma kesto take away muki mukaan.
Suurin osa aikuisista haluaa kakkujen ym. kanssa kahvia. Itse en kyllä järjestäisi mehukestejä, jos vieraina on aikuisia ihmisiä. Mutta jos minut kutsuttaisiin sellaisiin juhliin, niin söisin kakun mehun kanssa, enkä arvostelisi ääneen tarjoamisia. Mielessäni kyllä vähän ihmettelisin.