Tuomio ja korvauksen maksu
Edellinen aloitus poistettiin.
Eli kaukaista sukua oleva perheellinen henkilö oli humalassa lyönyt erästä miestä ja tuomittiin isoihin korvauksiin. Ei ole varaa maksaa ja nyt on meiltä lainaa vailla. Henkilöllä on nuhteeton tausta ja työpaikka, mutta onko muita vaihtoehtoja kuin lainata meiltä? Pystyykö uhrille maksamaan osissa tai valtionlonttorille? Ulosotto ei ole vaihtoehto, sillä mies on perheellinen.
Kommentit (16)
Henkilö on itse vastuussa teoistaan, vaikka olisi miten kunnollinen.
Jos on töissä, pankista saa lainaa. Lainan takuuna käy oma asunto, tai muu omaisuus.
En, en missään tapauksessa lainaisi, edes velkakirjalla. Aina voi keksiä
jonkun tekosyyn, miksi ei voi lainata.
Tokihan tuosta loukkaannutaan, mutta mistä itse voitte tietää, mitä vastoinkäymisiä teille saattaa tulla, jolloin tarvitsisitte heti lainaamanne rahat.
Kyllä täytyy itse aiheuttamansa vahingot korvata, niinhän meidän kaikkien tavan ihmisten täytyy tehdä.
Kannattaa jättää se väkivaltainen sika, sillä jos lyö kerran, kynnys väkivaltaan pienenee ja seuraavaksi pieksee muijan ja lapsukaiset.
Alkoholistien välienselvittelyssä kuolee maassamme huomattava määrä ihmisiä ja olisikin tärkeää saada väkivaltainen alkoholisti Mylly-hoitoon, jonka voisivat antaa väkivallan uhrin omaiset.
Ei muuta kuin kaikki vispilät mukaan ja mylly pyörimään.
En kyllä uskaltaisi lainata, alkoholijutut ovat sellaisia että ne saattavat toistua.
Pitää tuon miehen itse vastata teostaan ja hommata rahat.
Ei korvausvastuuta voi toisten niskoille laittaa.
Mistä tiedätte, saisitteko milloinkaan takaisin lainaamanne rahat?
Tässä täytyy ajatella järkevästi, eikä säälivästi.
Pieksee jo kersaansa kun ei kykene kasvatukseen, mitäs hankkii sellaisia. Seuraava vaihe menossa, yrittää hakata jo perheen ulkopuolisia.
"Ulosotto ei ole vaihtoehto, sillä mies on perheellinen."
Voiko joku selittää mulle MIKSI? Miten se perhe ulosottoon liittyy?
En lainaisi. Itse on soppansa keittänyt.
Siis sun OMA mies on saanut tuomion ja mietit sen korvauksien maksamista, koska on pa ja koko perhe kärsisi muuten? Pankkilaina ja myllyhoito tai jssap. Kuka miettisi jonkun kaukaisen sukulaismiehen ongelmia?
Ilmeisesti pankki katsoo, että tämän tyypin kohdalla on kokolailla iso riski, ettei pysty velkojaan maksamaan. Siis kai se nyt varmasti on pankista yrittänyt lainaa saada, mutta saanut kieltävän vastauksen.... Sama homma lähisukulaisten kanssa.
Kun eikö tuo nyt kuiten olis pikkasen noloa ja outoa ruinata rahaa kaukaisilta sukulaisilta ennen lähisukua ja pankkia :D Eli älä hyvä ihminen lainaa latiakaan...
Mitä voit päätellä siitä, että tuo sukulainen ei enää saa pankista lainaa vaan "ainoa vaihtoehto on lainata meiltä"? Minäpä kerron: hänellä ei ole enää luottotietoja tai kaikki mahdolliset luotot ovat jo tapissa niin että ei enää saa mistään rahaa.
Oikeasti ulosottoon ei perheellisyys vaikuta millään tavalla. Se on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto. Mitä voit päätellä siitäkin, että sinulle valehdellaan "... ulosotto ei ole vaihtoehto"?
Jos valtionkonttori maksaa, niin taitaa mennä suoraan ulosottoon - katsos kun valtionkonttori maksaa vain silloin, kun syyllinen ei itse pysty maksamaan.
Joo kulutusluottoja on ainakin vaimolla, lisäksi on mökkilaina, talolaina ja asuntolaina. Lisäski monta lasta.
Kyse ei ole minun miehestäni, lainaa on minun mieheltäni vailla. Kokonaissumma on iso.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää se väkivaltainen sika, sillä jos lyö kerran, kynnys väkivaltaan pienenee ja seuraavaksi pieksee muijan ja lapsukaiset.
Alkoholistien välienselvittelyssä kuolee maassamme huomattava määrä ihmisiä ja olisikin tärkeää saada väkivaltainen alkoholisti Mylly-hoitoon, jonka voisivat antaa väkivallan uhrin omaiset.
Ei muuta kuin kaikki vispilät mukaan ja mylly pyörimään.
Eikä se siihen jää. Tappaa koko suvun, kun vittuuntuu siellä myllyhoidossa. Oikeesti. Tätä tapahtuu paljon.
Suosittelen, että sovittelee korvauksen maksun Sovittelutoimistossa! Siellä sovitaan maksuohjelma, aikataulu ja sovitteluohjaaja seuraa maksun toteutumisen.
En missään tapauksessa lainaisi, takaisin saaminen voi olla todella epävarmaa ja viimeistään siinä kohtaa menee välit.
Vierailija kirjoitti:
Pieksee jo kersaansa kun ei kykene kasvatukseen, mitäs hankkii sellaisia. Seuraava vaihe menossa, yrittää hakata jo perheen ulkopuolisia.
Ilmoita lastensuojeluun. Lapsi tarvitsee apua ja suojaa tuollaisesta paska*ta.
Et voi kääntää katsettasi pois päin, lapsi on puolustuskyvytön. Puutu!
Vierailija kirjoitti:
Joo kulutusluottoja on ainakin vaimolla, lisäksi on mökkilaina, talolaina ja asuntolaina. Lisäski monta lasta.
Kyse ei ole minun miehestäni, lainaa on minun mieheltäni vailla. Kokonaissumma on iso.Ap
Onhan tossa jo omaisuutta myytäväksi, paitsi kaikki on tietysti muijan ja lasten nimissä?
En lainaisi. Tuollaiset yksityisten väliset lainat on riskihommaa, vaikka tekisi mitkä lainapaperit.
Omaisuutta siis on. Myyntiin vain mökkiä ym. Ei ole toisten velvollisuus pelastaa.
Ehkä sen voi sopia maksettavaksi osissa. Jos ei ja luottotiedot on kunnossa, niin ottaa lainan.