Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka eivät ole iloisia lämmöstä ja lähestyvästä kesästä?

Vierailija
18.05.2019 |

Tänään oli varsin lämmin ja kesäinen päivä. En pidä kuumuudesta. En pääse kävelyllekään kuumuuden takia. En tykkää käyttää niukkoja vaatteita. Joudun taas viettämään kesän vanhempieni luona.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös odotan syksyä jo nyt. Minulle kesään assosioutuvat hiki, palanut iho, unettomat yöt, ötökät, siitepöly, allergiat, örveltävät turistit, mätänevien roskisten ja helteessä hautuneiden katujen kusilammikoiden haju, itsensäpaljastelijat, punkit, tietyömaat ja sinilevä.

En ymmärrä mitä jotkut näkevät tässä vuodenajassa jopa niin paljon että yrittävät kieltää toisia inhoamasta sitä. Lämpö? No juu ei paljoa ilahduta, talvellakin on lämmintä jos asuu ja pukeutuu normaalisti.

Vierailija
22/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Viime kesä oli yhtä helvettiä, alkukesästä eräs ikävä tapahtuma oli ja sitten tuli se järkyttävä hellehelvetti.

Olo oli todella tukala. Suihkussa ja uimassa sai jatkuvasti käydä ja sekin auttoi vain 5min. Sen jälkee oli yhtä tukala olo kuin ennen sitä.

Huonosti tuli nukuttua, edes yöllä ei tullut tarpeeksi viileää. Asunto oli kuin sauna, vaikka tuulettimet pyörivät jatkuvasti.

Auringosta sain auringonpistoksen ja oli huono olo.

Lääkityksen takia kestin entistä huonommin arskaa.

Koskaan ei ole ollut niin paska kesä, kuin viime kesä.

Ahdistaa kesäntulo. Kukintojen jälkeen se ei ole enää mukava. Heinäkuusta en pidä helteiden takia. Monesti iskee sellainen kesämasennus.

Sitten ei jaksa aina mennä ulos. Tuntuu, että aurinko syyllistää mua olemassaolollaan ja että pitäis mennä ulos, kun paistaa aurinko ja on kesä. Toki kyllähän syksyllä ja talvellakin paistaa aurinko.

Kesässä on kivointa lämpimät uimakelit ja alkukesän kukinnot, jota voisi oikeastaan vielä laskea kevääksi.

Tunnen oloni kesällä monesti todella epäedustavaksi. Shortseista en tykkää yhtää, minun kropalle ei vaan sovi.

En tunne oloani shorteissa yhtään hyvälle ja itsevarmalle...

Jalkani iho ei ole se täydellisin. Jotenkin aina häpeän sitä. Tänä vuonna aion käyttää itseruskettavaa peittääkseen ikävät kohdat.

Kesäkunnossa en todellakaan ole. En minä nyt kauhean isokokoinen ole, mutta kesällä pitäis suunnilleen olla tosi timmi, jotta näyttää hyvälle kesävaatteissa.

Olen nuori ihminen, reilu parikymppinen.

En tykkääkää yhtään helteistä ja kesästä. Luulin joskus, että tykkäsin.

Kaikki tuntemani nuoret aina hehkuttaa, että olispa kesä, kesäkesäkesä kesä sitä ja tätä, ihan parasta, vitsi oli paras kesä ikinä.. Heti kesän jälkeen jo on silleen, että olispa taas kesä ja olispa aina kesä. ONNEKSI EI OLE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en olisi iloinen lämmöstä ja valosta? Onko tämä kansa jotain mordorin örkki kansaa? Ilmeisesti kun lempi musiikki on joku deathmetal karjunta.

Ei se pelkää lämpöä ole. Se on jo monesti kuuma/tulikuuma.

Lämmin ilma on 15-20 astetta. Ehkä vähän vielä yli 20 astetta, mutta siitä eteempäin on jo kuuma.

Lämmin ja kuuma on kaksi eri asiaa.

En nauti siitä, ettei jaksa puuhastella mitään. Menee lämpö ja valo hukkaan, kun on tosissaan kuuma ja ei sen takia voi tehdä

muuta kuin löhöillä.

Ei tee hyvää iholle jatkuvasti grillailla sitä auringon säteiden alla.

Rusketus ei ole sen arvoista.

Mielummin olen normaalin värinen ja vanhemmassa iässä hyvä iho, kuin rusketan sitä ja pilaan ihon vanhetamalla sitä.

Vierailija
24/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, en pidä kuumasta ilmasta. Olen hoikka ja hyväkuntoinen, helteillä kuntoilu ei ole kivaa. Lisäksi olen yksinäinen, toisten hehkuttamat festarit, terassit, uimarannat,

mökkireissut yms ei houkuttele yksin, niissä yksinäisyys oikein tiivistyy.

Sama täällä. Kesä on masentava, kun kaikki tekee kokoajan kaikkea ja minä en tee mitään, kun olen ihan nolife.

Vierailija
25/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä. Se ja sama.

Vierailija
26/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en olisi iloinen lämmöstä ja valosta? Onko tämä kansa jotain mordorin örkki kansaa? Ilmeisesti kun lempi musiikki on joku deathmetal karjunta.

Ei se pelkää lämpöä ole. Se on jo monesti kuuma/tulikuuma.

Lämmin ilma on 15-20 astetta. Ehkä vähän vielä yli 20 astetta, mutta siitä eteempäin on jo kuuma.

Lämmin ja kuuma on kaksi eri asiaa.

En nauti siitä, ettei jaksa puuhastella mitään. Menee lämpö ja valo hukkaan, kun on tosissaan kuuma ja ei sen takia voi tehdä

muuta kuin löhöillä.

Ei tee hyvää iholle jatkuvasti grillailla sitä auringon säteiden alla.

Rusketus ei ole sen arvoista.

Mielummin olen normaalin värinen ja vanhemmassa iässä hyvä iho, kuin rusketan sitä ja pilaan ihon vanhetamalla sitä.

Ei se iho Suomessa rusketu ellei sitä varta vasten rusketa. 25c pystyy vielä hyvin touhuamaan jos ei ole sokerista tehty ja juo vettä tarpeeksi. Itä euroopassa 30-40c kesällä normaalia ja maataloustöitä tehdään käsin paljon ilman laitteita. Sisua nyt.

Vierailija
27/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Inhoan hellettä, en tykkää paljastavista vaatteista. Lomalla ei ole mitään tekemistä, koska olen yksinäinen, ei ole kavereita eikä miestä. Kauhulla odotan... Syksy on ihanaa aikaa, voi fiilistellä kotona ja nauttia pimenevistä illoista.

No mikä sinne ulos kesällä pakottaa menemään, jos vihaatte siellä kaikkea ja talvellakin fiilistelette sisällä?

Vierailija
28/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tunnette olimme ahdistavaksi kesävaatteissa, kuten shortseissa ja topeissa, oletteko ajatelleet laihduttaa? Entä miksi ette hanki maksimekkoja, pellavahousuja ja -paitoja? Ei kesävaatteiden tarvitse tarkoittaa minimittaa ja toppia.

Vierailija
29/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on siitä ihanaa aikaa, kun pääsee uimaan luonnonvesiin ja luonto on kaunis, mutta minä olen aivan kamalan helposti hikoileva! Olen nyt jo hiestä märkä, kasvot kiiltelevät hikipisaroista ja koko vartalo on sellaisessa kuumuuden tilassa, että hyi olkoon! Hävettää kun muut nauttivat lämmöstä ja minä tuskastelen vieressä hikisenä ja ärtyneenä. Haluaisin niin, että minäkin voisin nauttia lämmöstä, mutta ei. Olen ollut tällainen hikipelle lapsesta asti.

Vierailija
30/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tykkään kesästä, mutta kovin lämmintä ei saa olla, parikymmentä on aikalailla maksimi. Jos tuulee kunnolla, niin sitten menee muutama aste enemmänkin. Ällöttävää kun jo kävelylenkillä tulee hiki. Kesäkuumalla minusta tulee passiivinen ja väsyn helposti, mikään ei oikein kiinnosta, koti menee rempalleen. Syksy on ihanin vuoden aika, on sopivan lämmintä ja vielä kohtuullisen valoisaa, ulkona on ihana liikkua, marjastaa, sienestää, hoitaa puutarhaa. Talvikin on ok ja samoin kevät. Toivottavasti tästä kesästä ei tule kuuma ja saadaan välillä vilvoittavia sateita. 

Mietin usein, että miten ihmiset pärjää kaupungissa kuumina kesäpäivinä? Siellä on varmasti vielä tukalampaa kuin täällä maaseudulla. Voin sentää mennä omalle pihalle lähes alastomana, järvikin on sadan metrin päässä. 

Vierailija
31/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tykkään kesästä, mutta kovin lämmintä ei saa olla, parikymmentä on aikalailla maksimi. Jos tuulee kunnolla, niin sitten menee muutama aste enemmänkin. Ällöttävää kun jo kävelylenkillä tulee hiki. Kesäkuumalla minusta tulee passiivinen ja väsyn helposti, mikään ei oikein kiinnosta, koti menee rempalleen. Syksy on ihanin vuoden aika, on sopivan lämmintä ja vielä kohtuullisen valoisaa, ulkona on ihana liikkua, marjastaa, sienestää, hoitaa puutarhaa. Talvikin on ok ja samoin kevät. Toivottavasti tästä kesästä ei tule kuuma ja saadaan välillä vilvoittavia sateita. 

Mietin usein, että miten ihmiset pärjää kaupungissa kuumina kesäpäivinä? Siellä on varmasti vielä tukalampaa kuin täällä maaseudulla. Voin sentää mennä omalle pihalle lähes alastomana, järvikin on sadan metrin päässä. 

Ihan hyvin pärjään, meri viilentää mukavasti ja usein otan veneen esim. Pihlajasaareen. Kaupungilla on ihan mukava kierrelläkin helteellä ja käydä vaikka jääkahvilla ilmastoiduissa sisätiloissa, jos tulee kuuma.

t. helsinkiläinen

Vierailija
32/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, en pidä kuumasta ilmasta. Olen hoikka ja hyväkuntoinen, helteillä kuntoilu ei ole kivaa. Lisäksi olen yksinäinen, toisten hehkuttamat festarit, terassit, uimarannat,

mökkireissut yms ei houkuttele yksin, niissä yksinäisyys oikein tiivistyy.

Sama täällä. Kesä on masentava, kun kaikki tekee kokoajan kaikkea ja minä en tee mitään, kun olen ihan nolife.

Oletko ajatellut tehdä asialle jotain? Mikset aloittaisi harrastuksia, hankkisi ystäviä ja alkaisi tehdä asioita?

Vierailija
33/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, auringonpaiste ja yli 20 astetta lämmintä niin muulloin reippaasti ja innokkaasti ulkoilevat lapset ruikuttaa t-paita ja caprit päällä lippis päässä että kuuma, väsyttää, päätä särkee, ei jaksa, en haluu, hiki, kun pitäisi kävellä pieni pätkä ilman varjoa. Maltan tuskin odottaa heinäkuuta...

Vierailija
34/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kesäisestä luonnosta ja siitä että pääsee ulos uimaan.

Mutta sairauksien takia helle ja korkea ilmankosteus ei mulle käy.

Keho turpoaa ja on koko ajan kipuja. On pakko pitää tukisukkia, joiden takia on vaikea keksiä mitä pukisi päälle, koska turvonneilla jaloilla käveleminen on tuskaa, pystyn ainoastaan pitämään lenkkareita. Tukkisukkien kanssa sopivia hameita ja mekkoja on hankala löytää, tuppaavat tarttumaan kiinni koko ajan. Ja mikä hame sopii lenkkarien ja mustien tukisukkien kanssa, huoh.

Asunnossa on kuuma vaikka ikkunat ja parvekkeen ovet ja lasit ovat auki ja tuuletin päällä. Ilmankosteus on korkea, joka lisää turvotusta ja kipuja. Nukkuminen on niin huonoa että koko hellekausi menee melkoisessa univajeessa.

Lisäksi mun silmät ja iho eivät kestä kovaa auringonpaistetta. Enimmäkseen pitää siis olla ulkona aamulla ja illalla ja sisätiloissa keskipäivällä.

Jos olisi rahaa, muuttaisin heinäkuuksi jonnekin Grönlantiin.

Vierailija
35/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös odotan syksyä jo nyt. Minulle kesään assosioutuvat hiki, palanut iho, unettomat yöt, ötökät, siitepöly, allergiat, örveltävät turistit, mätänevien roskisten ja helteessä hautuneiden katujen kusilammikoiden haju, itsensäpaljastelijat, punkit, tietyömaat ja sinilevä.

En ymmärrä mitä jotkut näkevät tässä vuodenajassa jopa niin paljon että yrittävät kieltää toisia inhoamasta sitä. Lämpö? No juu ei paljoa ilahduta, talvellakin on lämmintä jos asuu ja pukeutuu normaalisti.

Keksin yhden hyvän puolen: Pakasteet sulavat nopeammin.

Toisaalta sitten myös ruuat menevät pilalle nopeammin.  :/

Vierailija
36/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin pienenä allergiasta keväästä alkusyksyyn. Kesät tarkoittivat umpeen turvonneita, kirveleviä silmiä ja kuuman siitepölyilman hengittämistä avoimen ja siis koko ajan kuivan suun kautta. "Kesä" ei ole minulle edelleenkään positiivinen sana, vaikka allergiani hoidettiin melkein olemattomiin jo vuosikymmeniä sitten.

En saa aurinkoihottumaa, mutta ihoni ei pidä auringonsäteilystä. Voisin muuten oleskella varjossa, mutta kuuma ilma on sielläkin epämiellyttävää. Väljät pellava- ja silkki vaatteet ovat lempivaatetustani kesät talvet, mutta eivät ne helteellä auta - paitsi jos ajattelee niin kierosti, että jos olisi paksut ja tiukat vaatteet yllä, olisi varmaan vielä tukalampi olo. En kuitenkaan osaa pettää ajatuksiani niin perusteellisesti, että tuo onnistuisi.

Keväässä ja kesässä on sekin huono puoli, että niistä pidetään kauheaa meteliä. Tämä viikko on lehdissä hehkutettu "lämpöennätyksiä" (eivät ne ennätyksiä ole, vaan tämän vuoden toistaiseksi korkeimpia lämpötiloja) ja samalla esitelty lähikuvia ihosyövän eri tyypeistä. Ihmiset kulkevat julkisilla paikoilla napa ja hoitamattomat varpaat vilkkuen ja nuolevat jäätelöitään kuin nälkäkuoleman partaalla. Ihmisillä on valtavat odotukset ihanasta kesästä tietäen, että loma-ajan parisuhde-erimielisyydet, ikävät mökkivieraat ja kesäsade ovat vain nurkan takana vaanimassa.

Olen muotoutunut itsekseni viihtyväksi varmaan jo sen vuoksi, että vietin lapsuuden kesäni silloisten, melko vahvojen allergialääkkeiden vaikutuksen alaisena hämärissä huoneissa. Minua ei harmita se, että en osallistu eikä minua edes pyydetä kesämenoihin ja terassi-istuntoihin, koska en viihtyisi niissä ollenkaan ja joutuisin lisäksi kuuntelemaan vinoilua siitä, että en pidä kesäkuumasta. Yksikin vinoilija on liikaa, koska he - tässäkin ketjussa on jo muutama - ovat omituisen vihamielistä väkeä.

Kesässä on mukavaa se, että ei ole jäätä jalan alla. Ilmalämpöpumpun viilennys ja auton ilmastointi eliminoivat kesän huonot puolet lähes kokonaan. Ja minun ihoni, joka ei ole koskaan ruskettunut eikä palanut, on hyvin kaunis. :)