Tunnin suihkut toimivat paremmin kuin masennuslääkkeet
Masennuslääkkeistä ei ole minulle hyötyä, en huomaa niistä mitään vaikutusta. Mutta olen huomannut että todella pitkät suihkut auttavat. Siis suunnilleen tunnin suihkut. Seison vain siellä veden alla paikallani. Suihkujen hyödyt tärkeysjärjestyksessä:
1. Illalla ennen nukkumaanmenoa ne auttavat minua nukkumaan paremmin.
2. Keskellä päivää ne piristävät sen verran että niiden jälkeen saatan jopa jaksaa mennä ulos kävelylle.
3. Aamulla heti sängystä noustuani suihkusta on se hyöty että en heti palaa sänkyyn. Suihkun jälkeen jaksan pysyä valveilla.
Päivällä ja aamulla suihkusta on myös vähintäänkin se hyöty että se aika jonka vietän suihkussa on aikaa jota en vietä sängyssä. Siis jos en olisi suihkussa niin olisin sängyssä. Ja sänkyyn ei saisi jäädä koko päiväksi, on pakko nousta, vaikka ei jaksaisi tehdä muuta kuin seistä suihkussa. Suihkussa seisominenkin on parempi kuin sängyssä makoilu. Suihkussa jostain syystä jaksan seistä, esim ulkona puistossa en jaksa seistä tai istua koska väsyn heti.
Kommentit (29)
Kiitos vinkistä kokeilen tänä iltana nukkumiseen.
Esimerkiksi eilen otin aamulla suihkun jotta sitten jaksoin kävellä lähikauppaan ostamaan olutta. Palasin kotiin, ryyppäsin koko päivän ja illalla otin suihkun jotta sain nukuttua.
Ilman suihkua en olisi koko päivän aikana jaksanut tehdä mitään, en olisi saanut olutta, en olisi päässyt ulos, olisin vain maannut koko päivän. Ja koko päivän makoilun jälkeen ei yöllä tietenkään olisi saanut unta.
Hyvä jos toimii, mutta ihon hyvinvoinnin ja vedenkulutuksen takia voisi ottaa harkintaan jonkun muunlaisen, esimerkiksi metsässä (jos sellaista on lähellä) seisomisen? Metsällä ok myös eheyttävä vaikutus, siinä missä juoksevalla vedellä. Tai ehkä parvekkeella tuulessa? Ymmärrän toki että suihku on suljettu ja ns turvallinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa iho tykätä myös hyvää?
Muuta vaikutusta en ole huomannut mutta jalkapohjat kuivuvat koska seison tunnin vesilätäkössä. Minun täytyy siksi rasvata jalkapohjiani iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Ei ole iso ongelma. Kunpa keksisin tavan ohjata suihkuvedet jotenkin sillä lailla että ne eivät hetkeksikään jäisi lattialle, mutta en ole keksinyt. Tai sitten minun pitäisi seistä jonkin ritilän päällä, mutta en ole sopivaa löytänyt.
Ei toimi. Tai sinä et sairasta masennusta.
Voisi olla sellanen suihku joka kierrättää sitä samaa vettä, mutta eipä sellasia taida missään olla.
Mullakin on paha uniongelma vaikka en ole masentunutkaan. Taidan kokeilla tuota suihkua tänään, kun mikään muu luonnollinen keino ei auta.
Toivottavasti ap maksaa vedestä käytön mukaan, eikä kiinteää hintaa.
Jos toimii niin et ole kovinkaan masentunut.
3 minuuttia suihkussa riittää, loppu on tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos toimii, mutta ihon hyvinvoinnin ja vedenkulutuksen takia voisi ottaa harkintaan jonkun muunlaisen, esimerkiksi metsässä (jos sellaista on lähellä) seisomisen? Metsällä ok myös eheyttävä vaikutus, siinä missä juoksevalla vedellä. Tai ehkä parvekkeella tuulessa? Ymmärrän toki että suihku on suljettu ja ns turvallinen tila.
Yksin metsässä seisominen vaan pahentaa oloa
Vierailija kirjoitti:
Tunnin panot auttaa paremmin.
Se nyt vasta kalliiksi tulisi jos joka päivä pitäisi maksaa tunnin panosta, kenties parikin kertaa. Mutta ympäristöystävällisempää se toki olisi kuin suihkut. On kallista olla ympäristöystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Tai sinä et sairasta masennusta.
Eihän se edes väittänyt että sillä on masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin metsässä seisominen vaan pahentaa oloa
Makaa sammalella ja katselee puiden latvoja ja pilviä. Kuuntelee metsän ääniä. Minua ainakin parantaa.
Ja mahtaa tulla ruhtinaallinen vesilasku?