Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sietää miehen "omaa tapaa" hoitaa vauvaa?

Vierailija
18.05.2019 |

Kaikkialla aina (myös neuvolassa) käsketään naista, että pitää antaa miehen hoitaa vauvaa hänen omalla tavalla. Eikä saa alkaa huomauttelemaan tai neuvomaan vaan miehen oma tapa on erilainen kuin naisen, mutta aivan yhtä hyvä. Ja naisen pitää kannustaa miestä hoitamaan vauvaa sillä omalla tavallaan.

Kertokaa minulle, 7 kk vauvan äidille, että miten pystyn sietämään mieheni omaa tapaa hoitaa vauvaa? Nimenomaan edes sietämään, kannustamaan en pysty. Miehen tapa hoitaa vauvaamme on nimittäin sellainen, että hän laittaa vauvan sitteriin ja selaa kännykkää. Kun vauva alkaa kitisemään niin hän ei ota syliin eikä muutenkaan viihdytä vaan laittaa vaan tutin suuhun ja jatkaa kännykän tuijottamista. Jos vauva edelleen kitisee, niin mies laittaa telkkarin päälle ja kääntää vauvan poispäin itsestään kohti telkkaria. Jos hänen pitää nukuttaa vauva, niin hän laittaa vauvan sänkyyn ja näyttää sille videoita kännykältä ja toivoo, että vauva nukahtaa niihin (no ei nukahda tietenkään). Kun vauva alkaa itkemään tuollaisesta nukuttamisesta niin mies sanoo vauvalle (kuin aikuiselle) että "en osaa nukuttaa sinua näköjään niin lähden pois, äiti varmaan tulee kohta" ja jättää vauvan sinne sänkyyn itkemään ja hakee minut paikalle että "sinun on pakko ottaa vauva, en saa sitä millään rauhottumaan". Jne vastaavaa. Ei siis ole läsnä vauvalle koskaan, ei lohduta eikä minun mielestä edes yritä hoitaa kunnolla kun pakenee vain kännykän taakse ja ihmettelee miksi se ei vauvalle sitten kelpaa.

Olen yrittänyt nätisti jutella asiasta ja antaa vinkkejä, mutta siitä minulle suututtiin, koska "pitää antaa hoitaa omalla tavalla". Otin neuvolassa (ilman miestä siellä ollessani) asian puheeksi, ja neuvolakin sanoi, että pitää vain antaa isän olla isä omalla tavallaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntö, että kun hoidetaan vauvaa, ei käytetä pädiä, kännykkää tms. Itkua/kitinää ei saa kuulua lainkaan. Näillä reunaehdoilla toimii. Ottakaa nämä pari selkeää sääntöä käyttöön ja tee myös selväksi, että vauvalle läsnäolon ei välttämättä kuulu olla aikuiselle kivaa, mutta elämä on nyt silti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi