Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
Kommentit (26)
Kaikkihan me ollaan eläimiä, mutta jos olisin eri laji?
Luultavasti koala, karhu, oranki tai jokin muu vastaava. Olen pieni ja pyöreä. Suloiseksi sanottu. Olen lempeä, mutta tarvittaessa pelottava ja vahva.
Ensimmäiseksi tulee mieleen hevonen. Mutta toisaalta, en ole mikään laumaeläin. Ehkä joutsen olisi parempi, sellainen parisuhdetyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Tikka
Tikkana saisi ainakin porata reikiä päivät pitkät.
Saukko. Rakastan vettä ja olen taitava uimari. Myös virtaviinen muoto saukossa miellyttää.
Olisin koira, voisin keskustella spanielini kanssa hänen omalla kielellään.
Saattaisin olla myös laiskiainen tai saimaannorppa.
Kotka. Saisin liidellä yksin korkeudessa. (Oikeasti minulla on korkeanpaikankammo!)
Lehmä. Rakastan rutiineja. Rakastan lapsiani. Haluan olla porukassa ja märehtiä samalla rauhassa. Olen lempeä ja suostun sääntöihin.
Kissa. Mieluiten nukkuisin päivät pitkät. Rakastan olla sylissä hellittävänä, kunnes sitten yhtäkkiä ei enää huvitakaan. Haluan ihmiset lähelleni, mutta kuitenkin viihdyn omissa oloissani. Haluan elää omilla ehdoillani. Lisäksi minulla on taipumusta kissamaiseen kausisyömiseen, jolloin syön vaikkapa 4 vko yhtä tiettyä ruokaa, ja sitten yhtäkkiä en sitä enää yhtään. Iskee nirppailu. Niin ja rakastan herkuttelua.
Haluaisin olla vaikkapa vinttikoira tai gepardi. Tai haukka. Oikeasti eläimenä olisin varmaankin orava. Hermostunut, varman päälle elävä ja tuhoon valmistautuva jemmaaja, muita kyttäävä ja muille säksättävä pikkuotus.
Vierailija kirjoitti:
Olisin koira, voisin keskustella spanielini kanssa hänen omalla kielellään.
Saattaisin olla myös laiskiainen tai saimaannorppa.
Mitä jos spanielisi sanoisi jotain tosi offensiivista? P*skaa ruokaa, tai jotain muuta?
Miten niin "jos"? Eläinkuntaan se ihminenkin kuuluu.