Miten paljon pitää juoda, että 55:Na kuolee haimatulehduksern?
Vasta 55-vee ja haimatulehdus kaataa miehen. Tunteen ankaria juoppoja, jotka lotranneet 2-oloa-viinaa-päivässä -tahtiin vuosikymmeniä, ja vielä jatkavat yli 60-vuotiasnakin. Tosin enää ne kestä mitään ja kuolee siinä 79 tietämissä.
Niin minkälaisia määriä ja kuinka pitkiä katkeamattomia putkia tämä Matti otti?
Asia sattuu kiinnostamaan henkilökohtaisesti...
Kommentit (22)
N. 30%:lla haimatulehduksista ei ole mitään tekemistä alkoholinkäytön kanssa.
Voi kuule. Tiedän parikymppisiä joilla on jo ollut haimatulehduksia, siihen kuolee ellei ymmärrä lopettaa juomista.
Toisilla kestää haima ja maksa vaikka kuinka paljon lootraamista ja toisilla ei kestä alkuunkaan. Hyvin yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella haima/kroppa kestää erilailla. Ei ole ns. vakimäärää mistä sairastuu.
Kaikessa vaikuttaa millaiset geenit olet perinyt. Toiset voivat elää lievästi ylipainoisina yli 80-vuotiaaksi ilman sen suurempia sairauksia. Toiset tekevät kaikkensa elääkseen terveellisesti ja silti saavat verenpainelääkkeet 60-vuotiaana ja haudassa ovat 70-vuotiaana.
Tässä varmasti on vaikuttanut paljon myös ne muut elintavat, mitä on syönyt ja onko vetänyt jotain tabuja samalla
Mikä on 55:Na ?
Joku kemiallinen kaava ?
Tekstistä päätellen AP:llekin on maistunut. Ei se haima ole ainoa, joka kärsii jatkuvasta ryyppäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
No Nykäsellä oli aivan varmasti jotain juomisen kanssa tekemistä.
Haimatulehduksen voi saada, vaikkei joisi elämänsä aikana tippaakaan alkoholia.
"Vasta 55-vee ja haimatulehdus kaataa miehen. Tunteen ankaria juoppoja, jotka lotranneet 2-oloa-viinaa-päivässä -tahtiin vuosikymmeniä, ja vielä jatkavat yli 60-vuotiasnakin. Tosin enää ne kestä mitään ja kuolee siinä 79 tietämissä.
Asia sattuu kiinnostamaan henkilökohtaisesti..."
Onpa monenlaista tapaa ilmaista lukuja. Paras oli kyllä tuo 55:Na. :D
Mulla oli haimatulehdus, enkä ollut siihen mennessä paljoa lätrännyt viinan kanssa. Sappikivi oli kiilannut haimateihin, ja haima "poltti" itse itseään. Sairaalassa tiputuksella hoidettiin. Joten haimatulehduksen voi saada ihan ilman sitä viinan läträämistä.
Matti ryyppäsi rajusti jo 80-luvulla. Ihme että kroppa kesti näinkin kauan.
Vierailija kirjoitti:
"Vasta 55-vee ja haimatulehdus kaataa miehen. Tunteen ankaria juoppoja, jotka lotranneet 2-oloa-viinaa-päivässä -tahtiin vuosikymmeniä, ja vielä jatkavat yli 60-vuotiasnakin. Tosin enää ne kestä mitään ja kuolee siinä 79 tietämissä.
Asia sattuu kiinnostamaan henkilökohtaisesti..."Onpa monenlaista tapaa ilmaista lukuja. Paras oli kyllä tuo 55:Na. :D
No kyllähän sitä jatkuvalla viinan juomisella noi kognitiiviset kyvyt tuppaa heikentymään.
Naapurin heppu sai 3:nen haimatulehduksensa 25-sena ja vaihtoi cannapikseen. Nyt 30-kymppi:senä hän on ollut jo useamman vuoden avohoitopotilaana cannapiksen käytöstä puhjenneen skitsofrenian takia...
Naapuri oli nelikymppisenä pitkään sairaalassa haimatulehduken vuoksi. On juoppo, mutta pystyy käymään töissä. Tosin työpaikat vaihtuu aika usein ja varmaan liittyy viinaan sekin. Haimatulehduksen jälkeen oli vierotuksessa, mutta taas näkyy maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on 55:Na ?
Joku kemiallinen kaava ?
Taidat olla aika yksinkertainen jos et tuota ymmärtäntyt
Otsikon aihe on hyvin nähtävissä kirjoituksen tasosta...
- 55:Na
- cannapis
- 25-sena
Thihiihihhhihiiihihhhiiiiii....
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mä jouduin 17-vuotiaana sen vuoksi sairaalaan nöyryytettäväkdi. Lääkäri ei vissiin edes katsonut mun ikää vaan pauhasi, miten mun pitää nyt jättää viina ku oon jo nuorena ihmisenä tässä kunnossa. En ollut ikinä maistanutkaan alkoholia vielä silloin. Onneksi äiti keräs itsensä hämmennyksestään nopeammin kuin minä ja sanoi sille lääkärille pari valittua sanaa potilaiden kohtelusta ja typeristä oletuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mä jouduin 17-vuotiaana sen vuoksi sairaalaan nöyryytettäväkdi. Lääkäri ei vissiin edes katsonut mun ikää vaan pauhasi, miten mun pitää nyt jättää viina ku oon jo nuorena ihmisenä tässä kunnossa. En ollut ikinä maistanutkaan alkoholia vielä silloin. Onneksi äiti keräs itsensä hämmennyksestään nopeammin kuin minä ja sanoi sille lääkärille pari valittua sanaa potilaiden kohtelusta ja typeristä oletuksista.
Mistä se sitten johtui?
ohis
Jokaisella haima/kroppa kestää erilailla. Ei ole ns. vakimäärää mistä sairastuu.