Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että ns. "between"-ihmiset ovat pohjimmiltaan suvaitsevaisimpia ja heillä on järkevimmät mielipiteet?

Vierailija
18.05.2019 |

Tarkoitan siis ihmisiä, jotka eivät ole poliittisesti missään äärilaidassa tai jotka eivät muutenkaan tee asioita joko-tai -tyylillä vaan pystyvät sijoittumaan toiminnallaan, ajatuksillaan ja arvoillaan välimaastoon?

Tässähän puhutaan ns. tolkun ihmisistä (termiä ei saa käyttää, koska se kepulaistunut), jotka eivät toimi pelkästään minkään trendin tai ideologian sokaisemana vaan jotka osaavat joustaa ajattelussaan ja hakea tarvittaessa muutoksiakin, mikäli ne ovat perusteltuja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Yritän aina olla keskitien kulkija. Ja inhoan äärimmäisyys-ihmisiä. Ja siis tämä ihan kaikessa elämässä, ei vain politiikassa. Mutta siitä olen eri mieltä, että PS olisi äärioikeistoa. Kyllä siellä on vielä pahempaa sakkia. Ja jos sitä ei tiedosteta, ne saavat kasvaa siellä kaikessa rauhassa.

Vierailija
2/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat tyypeiltä, jotka juovat varmuudeksi vettä ja maitoa sekaisin, kun eivät osaa päättää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen eniten vaikuttaa kyky ottaa selvää erilaisista mielipiteistä. Ei mikään ideologia ole pelkästään yksi jana yhteen suntaan vaan laajempi käsite. Tuntuu että tietyt ihmiset tuppaavat änkeytymään janan vastakkaisiin päihin tarkoituksella. 

Vierailija
4/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostavat tyypeiltä, jotka juovat varmuudeksi vettä ja maitoa sekaisin, kun eivät osaa päättää mitään.

Tai stereoiden volyyminuppi ei ole nollassa eikä täysillä vaan jossakin keskivaiheilla.

Vierailija
5/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että harvalla äärilaidan kulkijalla on kykyä huomata olevansa äärilaidassa. Aina löytyy maailmasta joku radikaalimpi, joten omaa mielipidettä tai käytöstä ei tarvitse kyseenalaistaa.

Sitten ollaankin siinä pisteessä, että rikostuomio onkin kansanedustajalle ihan ok, esimerkiksi.

Vierailija
6/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että siihen välimaastoon sijoittuu jos ei seuraa politiikkaa hirveän aktiivisesti. Ei se ihmisestä suvaitsevampaa tee, mutta uskon että mielipiteet ovat silti järkevämpiä, eivätkä ideologian sumentamia. Itse olen tuommoinen nykyään. Olen esim sitä mieltä että r asismi on vastenmielinen ilmiö, mutta samaan aikaan vastustan ma aa hanmuuttoa - enkä näe tuossa pienintäkään ristiriitaa. Olen myös kasvissyöjä, mutta kannatan ydinvoimaa. Pidän uskovaisia hörhöinö, vaikka itse olen sellainen.

Luulen että onnistun elämään mukamas ristiriitaisten mielipiteiden kanssa koska olen hieman erakoitunut, eikä ympärilläni ole poliittisia ihmisiä joita pitäisi miellyttää. Lähes kaikki poliittisesti aktiiviset ihmiset tuntuvat mielestäni toteuttavan jotain ideologiaa.

Vierailija
7/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimaastosssa olevat ihmiset ovat myös yleensä henkisesti ja persoonaltaan terveimpiä. Ääripäihin sijoittuu paljon hankalia ihmisiä, jotka tekee mieli kiertää kaukaa. Suvaitsevaisuus merkitsee näille ihmisille usein sitä, että ajattelee samalla tavalla kuin he itse.

Vierailija
8/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin maitoa ja kahvia sekaisin

Vierailija
9/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
10/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on loaded koska se linkkaa terveen järjen ja suvaitsevaisuuden kun monen mielestä ne ovat usein juurikin vastakohtia.

Itse asiassa ei ole lainkaan sattumaa, että juuri demarit (ja naiset) ovat pihalla politiikasta vaan se on perin looginenkin asia koska demarius onkin sellainen kultainen keskitie ihmisille jotka eivät välttämättä tiedä mistään mitään eivätkä ole asioista mitään mieltä.

Vierailija
11/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
12/12 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuudella ei ole mitään itseisarvoa, joten on ylipäätään hölmöä kysyä, kuka on suvaitsevaisin.

Politiikan yhteydessä on paljon olennaisempi kysymys, että kenen näkemys on totuudenmukaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme