Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas kauheasti yo-juhlia, rippijuhlia ja häitä

Vierailija
18.05.2019 |

Enkä haluaisi niihin mennä mutta mies ei suostu kaksin lapsen kanssa menemään.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset, maailman onnellisin kansa!

Vierailija
62/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen yksinäinen, ei sisaruksia, ei puolisoa, ei serkkuja, eikä kummilapsia. Ehkä hautajaisiini ei tule ketään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka inhoatte juhlia, muistakaa tämä sitten kun teillä on omat häät, lasten synttärit, rippijuhlat, lakkiaiset ymsyms, älkää kutsuko ketään, jättäkää juhlat juhlimatta niin ei kukaan närkästyy kutsusta.

Sepä se kun itsellä ei ole ollut tapana juhlia. Aikaa myöten tuntuu kohtuuttomalta lahjoja ja muistaa muuta jatkuvasti, mutta meille ei vaivauduta edes kylään kun kutsumme.

Vierailija
64/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen että mistä toisilla aina niitä juhlia piisaa, meidän suvussa on nyt mun siskontytöllä rippijuhlat, kukaan ei ole aikeissakaan mennä naimisiin, saada lisää lapsia tai ole lukiossa. Toinen siskontyttö pääsee ripille sitten seuraavaksi, sitten on varmaan aika pitkä väli ennenkuin on mitään juhlia. Kaikki joko on jo naimisissa tai sinkkuja. Varmaan taas hautajaiset on seuraavat "juhlat" 

Vierailija
65/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen yksinäinen, ei sisaruksia, ei puolisoa, ei serkkuja, eikä kummilapsia. Ehkä hautajaisiini ei tule ketään...

Mulla on äidinpuolelta 20 serkkua, ei todellakaan serkut kutsu toisiaan mihinkään juhliinsa kun  ei olla juuri kenenkään kanssa tekemisissä, suurta osaa en tuntisi jos vastaan tulisi. Osa on mun äidin ikäluokkaa koska äiti on nuorin 10 lapsesta ja hänen vanhin veljensä on häntä 20 vuotta vanhempi.

Vierailija
66/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 ja ollut elämäni aikana häissä neljästi, rippijuhlissa muutaman kerran ja lakkiaisissa perheen ulkopuolella ehkä viisi kertaa. Parit lakkiaiset on välimatkan takia jätetty ja lähetetty vain lahja, olleet kuitenkin lähisukua. Minulla on pieni suku. Miehellä taas niin iso, että moni ei kutsu enää setiä ja tätejä, kun menisi kohtuuttomaksi. Yksi miehen sisarentytär oli laskenut, että jos kutsuu kaikki sedät, tädit ja serkut perheineen, tulisi pelkästään sukua 200 henkilöä, kun sekä miehen että omat vanhemmat olivat molemmat isoista perheistä. Me oltiin kutsuttujen joukossa, kun oltiin tekemisissä. 

Vierailija
67/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi esim. rippijuhliin edes pitää kutsua etäisempiä sukulaisia/tuttavia. Miksi ei riitä läheisen perheen kesken juhliminen?

Siksi kun niiltä saa lisää lahjoja. Se se todellinen syy yleensä on, ei se, että haluttaisiin erityisesti nähdä näitä kaukaisempia vieraita.

Vierailija
68/68 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut tänä vuonna jo ollut ristiäiset ja hautajaiset. Vielä tulossa ainakin yo-juhlat, rippijuhlat ja häät. En ole niitä mielessäni mitenkään eritellyt ennen tämän ketjun lukemista ja nyt huomaan, että nämähän ovat kaikki miehen puolen suvun juhlia. Itsestä tuntuisi vähintään kummalliselta, jos vain mies ja lapset osallistuisi. Ajattelen myös (ehkä vähän vanhanaikaisesti) siltä kantilta, että lapset saavat näistä erilaisista juhlapäivistä arvokasta yleistietoa ja käsitystä, mitä kaikkea elämänkaareen kuuluu.