Omaiset paljastavat: Nykänen kuoli viinaan
Omaiset kertovat, että Matin kuolinsyy oli haimatulehdus. Käytännössä Matti siis kuoli viinaan. Välitön kuolinsyy keuhkokuume.
Hatunnosto omaisille avoimuudesta. Eipä ole ensimmäinen viinaan kuollut suomalainen ja usein asioihin liittyy paljon häpeää. Osanotto suruun.
Lähde IL (linkki ei onnistunut)
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäritkin ovat helskutin asenteellisia haimatulehduspotilaitaan kohtaan. Jos et olisi koskaan edes maistanut alkoholia niin siitä huolimatta "neuvotaan" että vähennä juomista.
On ne asenteellisia maksan sairauksia kohtaan myös. Kokemusta on, olin sairaalassa.
En ryyppää enkä käytä huumeita, silti epäiltiin.
Vielä keski-iässä oleva mamma.
Nykäsellähän oli ollut jo yksi haimatulehdus. Seiskan sivuilla paistatteli sairaalan pedissä. Mulla itsellä on ollut kanssa haimatulehdus, sappikivet kiilasivat haimateihin ja haima alkoi tulehduttaa itse itseään. Viinaa ei tarvita aina siihen.
Varmasti Matti tiesi että kuolee viinaan mutta ei se niin helppoa ole lopettaa tai ei tahdo edes lopettaa.
Tiedän ihmisen joka ryyppäsi vaikka haimatulehdus olikin.
Ehti vielä sairaalaan mutta kuoli kumminkin.
Voi ei! Nimihullu iski taas. Mitähän sillä on tekemistä tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kantaa naisenhakkaajan nimeä? Oikeasti? Ja akathan aina päivittää miten vaihtavat ääkkösnimensä, jotenkin kummasti ne ääkkösnimet kyllä kelpaa kun ne tulee mieheltä. Miehet jostain syystä pärjää vaikeiden nimien kanssa ulkomailla! Ei ole Räikkönen nimeä vaihtanut, sai jopa akalleen sysiruman junttinimensä.
Miettikää jo vähän muita ihmisiä ja LAPSEN etua. Lapsen etu ei ole isän ja miehen nimi. Miksei naisen isän nimi kelpaa? Miksi mies ei uhraudu?
Yksi syy siihen minkä vuoksi Räikkösen akka halusi vaihtaa nimeään on todennäköisesti se että hänen oma sukunimensä on yksi suomen yleisimmistä ja halusi mieluummin miehensä nimen jolloin täysnimikaimojen määrä väheni huomattavasti.
Ei ole mikään syy. Naiset myös vaihtavat harvinaiset nimensä pois. Ja Minttu akka on ollut vapaa koko aikuiselämänsä vaihtamaan nimeää. Mintun isä, äiti ja veljet varmaan myös vaihtoi nimensä? Miksi mintun isä pärjää nimen kanssa?
Ja nimenvaihto itsessään sekoittaa, eli et ole enää tunnistettavissa. Kukaan mies ei nimeä vaihda, vaikka nimi olisi miten vaikea, yleinen tai alatyylinen.
Akka vaihtaa nimeä koska on arvottomampi. Samalla alennatte kaikkia muita naisia.
Nimen takia tyttöjä abortoidaan. Kiitos siis nimenvaihtajat tyttöjen tilanteesta :)
Mee sössään Mintusta muualle, tää ketju on Matti Nykäsestä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suurkuluttaja on alkoholisti, joka valehtelee itselleen, että en minä riippuvainen ole.
t. suurkuluttaja
Juuri näin. Suurkuluttaja ei olisi suurkuluttaja, jos pystyisi vähentämään. Siksi hän on alkoholisti.
Ei ole noin mustavalkoista. Minäkin olen ollut suurkuluttaja kun on ollut runsaasti iltamenoja sinkkuaikoina ja kaveripiiri sen mukaista. Yksin kotona en kuitenkaan ole juonut enkä muutenkaan, jos muut seurassa eivät juo ja avatut viinipullot vanhenevat tätä nykyä jääkaappiin. Siitä huolimatta saatan edelleen muutaman kerran vuodessa tulla silmittömään humalaan, koska yksinkertaisesti juon niin paljon jossain pitkässä illanvietossa. Samoin saatan lomalla tissutella riskirajat rikki moneen kertaan, mutta ei siitä jää putki päälle vaan pikemminkin tulee muutaman päivän jälkeen stoppi jonka jälkeen ei tule juotua välttämättä viikkoihin tai kuukausiin pisaraakaan. Koskaan en myöskään ole korjannut krapulaista oloani alkoholilla, ajatuskin puistattaa.
Niimpäniin, halusivat vaan valtion kustantamaan hautajaiset, mitä tuskin olisi tällä tiedolla toteutettu.
Vierailija kirjoitti:
Nykäsellähän oli ollut jo yksi haimatulehdus. Seiskan sivuilla paistatteli sairaalan pedissä. Mulla itsellä on ollut kanssa haimatulehdus, sappikivet kiilasivat haimateihin ja haima alkoi tulehduttaa itse itseään. Viinaa ei tarvita aina siihen.
Matin kohdalla oli kyse kroonisesta haimatulehduksesta, eli se oli jatkunut pitkään. Kuin kauan, vaikea sanoa. Kroonisen haimatulehduksen kanssa voinee elää jonkin aikaa, mutta ei kuitenkaan vuosia. Eikös Juicella ollut sama vaiva ja Juice tissutteli loppuun saakka? Otti pieniä määriä olutta ja kai viiniäkin.
Sinänsä hyvä, että läheiset paljastivat kuolinsyyn, niin ei tarvii spekuloida. Julkkiksesta on kuitenkin kyse. Joku voi jopa viisastua, eikä halua samaa kohtaloa kuin Matilla.
Kun vielä läheiset paljastaisi Olli Lindholmin kuolinsyyn. Alkoholi ei ainakaan hänen kohdallaan ollut syy. Sydänkohtaus ?
Monet n viiskymmpiset miehet saivat syyn mennä lääkäriin, kun kaksi samaa ikäluokkaa olevaa menehtyi äkkiä. Terveys on ihmisen kallein pääoma ja sitä pitää huolella huoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumpui kirjoitti:
tämä tuli uutisena ja/tai yllätyksenä kenelle?
Perimmäinen kuolinsyyn ei varmaan monellekaan, mutta omaisten avoimuus tuli ja ihan hyvä että tällaisen kertoivat julkisuuteen. On muutamia tapauksia joissa olisi voinut toimia samalla tavalla jotta huhut eivät olisi lähteneet lentoon, mm. Mika M, Gösta...
Gösta Sundqvist kuoli sydänkohtaukseen se nyt on tiedetty jo pitkään.
Mutta on liikkunut huhuja että edellisenä iltana oli ryypännyt rankasti. On myös kuulunut että oli absolutisti, mutta oli sitten mitä vaan niin tällaisia huhuja on ollut liikkeellä. Kukaan ei ole yhtä varmasti kertonut hänen kuolinsyytään kuin nyt Nykäsen kohdalla hänen omaisensa ja se on fiksusti toimittu.
Cisse Häkkinen kuoli uusiutuviin haimatulehduksiin. Riki Sorsalla oli myös haimatulehdus, vaikka oli kohtuukäyttäjä.
MMS85 kirjoitti:
Niimpäniin, halusivat vaan valtion kustantamaan hautajaiset, mitä tuskin olisi tällä tiedolla toteutettu.
Kuka halusi ne valtion hautajaiset?
Eikö ihan itse ministeri Terho hehkuttanut julkisuuteen, kuinka valtio järjestää Nykäselle valtiolliset hautajaiset ja toinen vaihtoehto oli ne maksetaan valtion varoista. Miten omaisevat haluavat ja päättävät ja omaisten päätöstä odotettiin viikko pari.
Samoin eräs säätiö halusi kustantaa Nykäsen hautajaiset.
Ja kolmas taho oli vielä hiihtoliitto.
Nykäsen hautajaiset halusi, ilman pyytämättä maksaa useampi taho.
Ja mikä tässä jäi toteuttamatta?
Vierailija kirjoitti:
Cisse Häkkinen kuoli uusiutuviin haimatulehduksiin. Riki Sorsalla oli myös haimatulehdus, vaikka oli kohtuukäyttäjä.
Riki Sorsalla oli kurkkusyöpä - pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin, luulin sydäriksi.
Voi, minä taas luulin vanhuuteen kuolleen Matin.
Varokaa ihmiset oikeasti alkoholia. Riskit saada elinvaurioita tulee jo pienellä määrällä. Naisella 7 annosta viikossa. Eli joka päivä kun juot yhden niin kohtuun raja menee umpeen. Suomessa valistus on aivan onnettoman huonoa ja päihdekäyttö on rajua. Toivottavasti tästä viisastuisi edes jotkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä noloa tuolle lähihoitaja-vaimolle,että mies kuolee alkoholin takia ja vielä keuhkokuumeeseen,jonka olisi luullut vaimon huomaavan. Kertoo paljon lähihoitajien koulutuksesta ja tämän parin elämäntavoista.
Suuri kiitos Matin äidille ja siskoille että toivat faktat esille. Aina on niitä,jotka hakevat apua omaan sairastelukierteeseensä näiden tosijuttujen vuoksi.Ei voi tuomita vaimoa. Keuhkokuume on usein ilman merkittävää lämmönnousua. Ei sitä sivullinen havaitse.
Veikkaan, että Matilla ei kuumetta ollut, mutta oli silti keuhkokuume.
Kaksi lastani sairastivat keuhkokuumeet toinen lapsena toinen aikuisena. Kummallakaan ei ollut kuumetta vaan lämpö oli 37,5 - 37,8. Lääkäri väitti, ettei ole keuhkokuume kyseessä kuunteli keuhkoja ja pyysin että rtg pitää vielä ottaa. Laittoi vastentahtoisesti lähetteen ja siinä selvisi, että on keuhkokuume. Lääkäri pyysi anteeksi ja sanoi, että olit oikeassa.
Kyllä tosiaan voi olla myös kuumeeton keuhkokuume ja ruumiin lämpötila on normaali. Minä sain joskus kuumeton keuhkokuumeen pitkittyneen flunssan jälkitautina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matin kohdalla oli kyse kroonisesta haimatulehduksesta, eli se oli jatkunut pitkään. Kuin kauan, vaikea sanoa. Kroonisen haimatulehduksen kanssa voinee elää jonkin aikaa, mutta ei kuitenkaan vuosia. Eikös Juicella ollut sama vaiva ja Juice tissutteli loppuun saakka? Otti pieniä määriä olutta ja kai viiniäkin.
Sinänsä hyvä, että läheiset paljastivat kuolinsyyn, niin ei tarvii spekuloida. Julkkiksesta on kuitenkin kyse. Joku voi jopa viisastua, eikä halua samaa kohtaloa kuin Matilla.
Kun vielä läheiset paljastaisi Olli Lindholmin kuolinsyyn. Alkoholi ei ainakaan hänen kohdallaan ollut syy. Sydänkohtaus ?
Monet n viiskymmpiset miehet saivat syyn mennä lääkäriin, kun kaksi samaa ikäluokkaa olevaa menehtyi äkkiä. Terveys on ihmisen kallein pääoma ja sitä pitää huolella huoltaa.
Lehdessä luki että Ollilla oli uniapnea eli yöllisiä hengityskatkoksia, eikä käyttänyt happilaitetta. Siis hengityskatkon aiheuttama sydänkohtaus, ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä noloa tuolle lähihoitaja-vaimolle,että mies kuolee alkoholin takia ja vielä keuhkokuumeeseen,jonka olisi luullut vaimon huomaavan. Kertoo paljon lähihoitajien koulutuksesta ja tämän parin elämäntavoista.
Suuri kiitos Matin äidille ja siskoille että toivat faktat esille. Aina on niitä,jotka hakevat apua omaan sairastelukierteeseensä näiden tosijuttujen vuoksi.
Piahan on yrittänyt salata kaikin tavoin Matin kuolinsyyn ja nyt näreissään perheelle, kun sen paljastivat. Alkoholistia on hirmu helppo hallita ja manipuloida juomisen takia, aina selvinä ne ahkerasti kunnostaa taloa, siivoa ja pilkkoo puita, katuessaan juopottelujaan ostelevat kukkia ja lahjoja ja lupaavat muuttua. Tiedä sitten riittikö Pialle vaan tuo miehen hallitseminen vai salaileeko samalla omia juomisiaan.
Kuitenkin sanon ettei alkoholismia tarvitse hävetä ja siihen voi saada apua, ensin vaan asia tarvitsee tunnustaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Matilla onnellinen liitto, kun piti juoda. Kokiko Matti talon kodikseen.
Saikohan kotona juoda. Vai pitikö mennä takamaille.
Oletko juoppo vai joku sellaista hyysäävä, "ymmärtäväinen" muija?
Se on joku Nykäsfani jolla myös puuttuu peruskoulun päättäri kuten idolillaan
Pelottaa. Minä olen elämäni aikana juonut aika paljon alkoholia.
Miten sen huomaa onko minun haima tulehtunut?
Jos tunnettu alkoholisti sairastuu haimatulehdukseen, niin silloin kyllä tiedämme todennäköisen syyn, eikö. Ei ap väittänyt, ettei se ikinä voisi muista syistä johtua.