Lue keskustelun säännöt.
Aikataulut tekevät minut hulluksi
17.05.2019 |
Onko ketään muita joilla elämän ja päivien aikatauluttaminen tekee neuroottiseksi? Minulla siis listat ja järjestykset ovat laukaiseva syy tälle oireelle toisin kuin useimmilla joilla se tuntuu olevan enemmän seuraus neuroottisuudesta. Ne tekevät minusta pakkomielteisen suorittajan. Itse jos teen lukujärjestyksiä koen pakonomaista tunnollisuutta noudattaa niitä pilkuntarkkaan ja koen mailmanlopuksi jo aiktaulut eivät pidäkkään. Siksi minusta on ollut paljon helpompaa kun ei luo itselleen aikatauluja ja lukkareita vaan tekee asiat omalla painollaan omassa epäjärjestyksessä. On enemmän tilaa hengittää eikä tarvitse stressata.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hmm.. Ymmärrän tän tavallaan, vaikka oonkin aika päinvastainen, mulle aikataulut ja niiden noudattaminen ja jopa liian ajoissa oleminen tuo rentoutta :D Tykkään tietää mitä milloinkin tapahtuu ja kauanko minulla on aikaa tehdä jotain. Samaten kuin listat auttavat jäsentämään ja muistamaan asioita.
Toki tarvitsen vapaa-aikaa, kun ei ole mitään kalenterissa, mutta silloinkin suunnittelen tyyliin: lauantaina siivoan ja pesen pyykit ja klo. 12 menen kirpparille ja kaupungille kiertelemään, tulen takaisin klo. 15 ja sitten voin pelata tai katsoa youtube videoita koko päivän.
Kaikki asiat hoidan aina mieluiten heti. Jos johonkin on aikaa kaksi viikkoa, miksei kuitenkin voisi hoitaa asiaa jo tänään?