Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpailu aikuisten sisarusten kesken

Vierailija
17.05.2019 |

Minulla on kolme sisarusta, enkä jaksa sitä, että he jotenkin koko ajan kilpailevat keskenään ja minun kanssani. Aina yritetään löytää jotain, minkä olen missannut tai hoitanut huonosti. Natkutetaan ihmeellisistä asioista ja kytätään netisyä kouluvalintoja jne.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kadehditte sisaruksianne/kilpailette paremmuudesta nyt aikuisena, niin oliko teillä jo lapsena sama meno? Jatkuvaa tappelua ja yritystä olla parempi?

Kateelliset eivät ikinä vastaa tällaisiin kysymyksiin, eivät myönnä olevansa kateellisia. Heitä on kohdeltu väärin ja epäoikeudenmukaisesti, siitä kaikki johtuu. 

Vierailija
42/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte hirveiltä ihmisiltä. Me ollaan aidosti iloisia toistemme saavutuksista, autamme ja kannustamme tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni kommentoi lapseni hyvää todistusta alkamalla nälviä miten todistuksesta näkee, että lapsellani on kurjaa koulussa. Minulle hän aikoinaan kommentoi minun hyvää todistustani sanomalla, että minulla on merkonomin sielu, enkä ole älykäs, ahkera vain.

Ehkä olit myös vähän lihonut  :D 

Olin kaunis ja hoikka teini, jolle moni ehdotteli missikisoihin menoa. Siskoni kommentoi tätä aina jokaikinen kerta sillä, että meidän pikkusisko on paljon kauniimpi, oikeasti pitkä ja hoikka.

No jos se oli totuus...?

Vierailija
44/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni kommentoi lapseni hyvää todistusta alkamalla nälviä miten todistuksesta näkee, että lapsellani on kurjaa koulussa. Minulle hän aikoinaan kommentoi minun hyvää todistustani sanomalla, että minulla on merkonomin sielu, enkä ole älykäs, ahkera vain.

Olin kaunis ja hoikka teini, jolle moni ehdotteli missikisoihin menoa. Siskoni kommentoi tätä aina jokaikinen kerta sillä, että meidän pikkusisko on paljon kauniimpi, oikeasti pitkä ja hoikka.

No jos se oli totuus...?

No ei ollut. Ja vaikka olisi ollutkin, ei tuo ole asiallista.

Vierailija
45/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruskateus voi olla aika hurjaa. Olen joutunut katkaisemaan välit nuoresta asti jatkuneen tilanteen takia. Siskon mielestä minä olen se kaunis ja älykäs lellipentu, hän on luuseri.

Ja ei ole luuseri, itse vaan kokee alemmuutta erinäisistä asioista kuten juuri siitä, että ei ole akateeminen.

Minulla on täysin sama tilanne, välien katkaiseminen oli käytännössä ainut vaihtoehto. Onneksi minulla on todella hyvät välit veljeni kanssa eikä välillämme ole koskaan ollut kateutta tai kilpailua. Siskoni ei sen sijaan tule toimeen myöskään veljen kanssa. Veli on menestynyt urallaan ja muussa elämässään loistavasti mutta sisko suorastaan rakasti vähätellä kaikkia tämän saavutuksia.

Kateellinen haluaa pilata toisen ilon, siitä kateuden tunnistaa. Oikeastaan harmittaa, miten kauan turhaan yritin sietää tilannetta. Se paheni, kun ei saanut toivottua reaktiota enää aikaiseksi. Elämäni parani tosi paljon, kun emme ole missään yhteyksissä. 

Niinpä. Itsekin olisin voinut laittaa ihmissuhteelle pisteen jo paljon aiemmin. Yksittäisiä hyviä hetkiä oli mutta lopulta nekään eivät riittäneet, negatiivista alkoi tulla niin paljon. Välien katkaisun myötä poistui elämästäni suuri määrä stressiä ja huonoa oloa.

Vierailija
46/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko ei voinut sanallakaan onnitella mun kuopusta peruskoulun saamisesta päätökseen tai hienosta todistuksesta, mutta tosiaan se lukio piti kytätä netistä. Penkonut siis kaikki pk-seudun lukiot löytääkseen minne tämä meni.

En tajua.

Menee muutama sekunti kirjoittaa lapsen nimi googleen ja ensimmäisinä tuloksina pomppaavat eteen nimenomaan lukiohin hyväksytyt. Ei siis tarvitse nähdä tuhottomasti vaivaa.

Ketjun aiheesta vielä sen verran, etten tosiaan tajua näitä kateellisia. Eihän sisarusten menestys ole itseltä mitenkään pois?

Perheen luuserina olen ainoastaan iloinen, ajoittain ylpeäkin siitä, että sisaruksillani menee elämässä hyvin. Meillä tosin on ollut aina lämpimät ja kannustavat välit, eli ei kai ole tarvetta kyräilylle.

Vierailija
47/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se oli totuus...?

En ole tuo kommentoija, joka vastasi, mutta noista totuuksista se kateus varmaan lähtee. Kauneus varmaan on yksi sellainen tyypillinen naisten kadehtima asia, kun on poikien keskuudessa suositumpi ja saa jatkuvasti palautetta siitä vaikka sukulaisilta, että kun tuo maija on niin hirveän kaunis. En kuitenkaan ihan ymmärrä, miten se on mun vikani ja miten se oma olo ilkeilyllä paranee. I

Vierailija
48/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko ei voinut sanallakaan onnitella mun kuopusta peruskoulun saamisesta päätökseen tai hienosta todistuksesta, mutta tosiaan se lukio piti kytätä netistä. Penkonut siis kaikki pk-seudun lukiot löytääkseen minne tämä meni.

En tajua.

Menee muutama sekunti kirjoittaa lapsen nimi googleen ja ensimmäisinä tuloksina pomppaavat eteen nimenomaan lukiohin hyväksytyt. Ei siis tarvitse nähdä tuhottomasti vaivaa.

Ketjun aiheesta vielä sen verran, etten tosiaan tajua näitä kateellisia. Eihän sisarusten menestys ole itseltä mitenkään pois?

Perheen luuserina olen ainoastaan iloinen, ajoittain ylpeäkin siitä, että sisaruksillani menee elämässä hyvin. Meillä tosin on ollut aina lämpimät ja kannustavat välit, eli ei kai ole tarvetta kyräilylle.

Ei muuten tod näy tuolla lailla. Vaan ne pitää penkoa koulu kerrallaan.

Vierailija
49/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruskateus voi olla aika hurjaa. Olen joutunut katkaisemaan välit nuoresta asti jatkuneen tilanteen takia. Siskon mielestä minä olen se kaunis ja älykäs lellipentu, hän on luuseri.

Ja ei ole luuseri, itse vaan kokee alemmuutta erinäisistä asioista kuten juuri siitä, että ei ole akateeminen.

Minulla on täysin sama tilanne, välien katkaiseminen oli käytännössä ainut vaihtoehto. Onneksi minulla on todella hyvät välit veljeni kanssa eikä välillämme ole koskaan ollut kateutta tai kilpailua. Siskoni ei sen sijaan tule toimeen myöskään veljen kanssa. Veli on menestynyt urallaan ja muussa elämässään loistavasti mutta sisko suorastaan rakasti vähätellä kaikkia tämän saavutuksia.

Kateellinen haluaa pilata toisen ilon, siitä kateuden tunnistaa. Oikeastaan harmittaa, miten kauan turhaan yritin sietää tilannetta. Se paheni, kun ei saanut toivottua reaktiota enää aikaiseksi. Elämäni parani tosi paljon, kun emme ole missään yhteyksissä. 

Niinpä. Itsekin olisin voinut laittaa ihmissuhteelle pisteen jo paljon aiemmin. Yksittäisiä hyviä hetkiä oli mutta lopulta nekään eivät riittäneet, negatiivista alkoi tulla niin paljon. Välien katkaisun myötä poistui elämästäni suuri määrä stressiä ja huonoa oloa.

Aikuisuuteen asti jatkuva voimakas sisarkateus kertoo mun mielestä jostain vakavammasta jo, mihin sisaruksella ei ole osaa tai arpaa. 

Vierailija
50/50 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua.

Ei muuten tod näy tuolla lailla. Vaan ne pitää penkoa koulu kerrallaan.

Ei niin, eivät muutenkaan luotettavia. Mun lapsi halusi esmes, ettei nimeä julkaista.