Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia juhlia te oikein järjestätte, kun lapset ei kuulu niihin ollenkaan??

Vierailija
23.05.2006 |

Tämän palstan mukaan lapset ei kuulu mukaan häihin, tupareihin, aikuisten synttäreihin, eikä enää näköjään hautajaisiin tai ristiäisiinkään mukaan. Millaisia juhlia teillä oikein sitten on, kun lapsia ei oteta koskaan mukaan? Mitä tekevät ne onnettomat ystävänne, joille ei lapsenvahtia järjesty?

Itse olen ollut lukuisissa juhlissa, ja ystäväpiirimme on siitä kai erikoinen, että lapset ovat luontevasti mukana kaikissa juhlissa. Eikä kenelläkään kyllä olisi mitään paikkakaan, mihin lapset jättää. Hassua olisi pitää jotkut aikuisten kemut, kun omat lapset olisi kuitenkin pakko ottaa mukaan. Eikä kyse ole kyllä ainoastaan lapsenvahdin puuttumisesta, vaan myös asenteesta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenjuhlia VAIN lapsille, juhlia ystävillemme sekä heidän lapsilleen ja sitten on juhlia johon eivät lapset kuulu. Voi käyttää mielikuvitusta ja järjestellä monenlaisia kemuja.

Vierailija
22/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten lapset oppivat olemaan vieraamassakin porukassa jos ei koskaan sitä saa harjotella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos ne ovat jonkun kotona. Meillä kun järjestetään vain perhejuhlia, kun ei kenelläkään ystäväpiirissä ole mahdollisuutta lastenhoitajaan. Mietin, mikä olisi toisin, jos lapset ei olisi paikalla.

Vierailija
24/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättäisi varmaan ihmetystä, mihin meidän lapset on menneet ja mitä sellaista me tehdään, että lapset ei voi olla mukana. Voin vain kuvitella, kuinka monta soittoa tulisi, että voiko ottaa lapset mukaan ja varmaan aika monen kaverin pitäisi jättää tulematta.

Vierailija
25/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä seuraavat juhlat jotka järjestetään ilman lapsia ovat perinteiset grillauskauden avajaiset, joita olemme järjestäneet ystävillemme jo usean kesän alussa. Silloin omat lapsemmekin ovat mummolassa. Pääsääntönä vois sanoa että meillä juhlat johon lapset eivät kuulu ovat yleensäkin sellaisia missä tarjoillaan/käytetään alkoholia. Mutta tällaisia juhlia ei useasti ole.

Vierailija
26/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei kuuluu juhliin, joissa kaikki aikuiset ovat humalassa. aika monet järkkää sellaisia nykyään.

Vierailija
27/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä oli viime vkoloppuna kaverit istumassa iltaa. Syötiin ja juoruttiin

kukaan ei ottanut alkoholia, ollaan siitä kumma porukka et ei kellekään oikein maistu.

Miten lapset oppivat olemaan vieraamassakin porukassa jos ei koskaan sitä saa harjotella?

Juhlista nyt oli puhe, eikä siitä että tulee kavereita kylään.

Kyllä mun mielestä juhliin kuuluu riehakkuus ja alkoholikin, eikä semmoisiin bileisiin oikein lapset sovi mukaan.

Vierailija
28/28 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii, tässä tulee nyt sitten se että miten juhlat määritellään.

Juhlat on MUN mielestä iloinen asia, joten:

- hautajaiset ei oo juhlat

- ristiäiset on juhlat, mutta perhe-sellaiset, onhan siellä ainakin yksi vauva läsnä

- häät on juhlat, ja jokainen päättää itse onko ne perhe- vai aikuisten juhlat (mun mielestä aikuisten, mut se on vaan mun mielipide, koska mä en erityisemmin pidä lapsista, ja tykkään ottaa kuppia, ja jos mä meen naimisiin, ni sittenhän mä saan päättää miten mä juhlin, eiks vaan)

- lastenkutsut on tietty lasten juhlat

jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän