Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tauko ravintola alalla?

Vierailija
17.05.2019 |

Kuuluuko 4 tunnin työpäivään tauko?
Kaupan alalla ainakin kuuluu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni yksi lyhyt tauko, 10 min. Mutta ei nuo tauot kyllä ole mitenkään kiveen kirjoitettuja ravintolassa.

Vierailija
2/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni yksi lyhyt tauko, 10 min. Mutta ei nuo tauot kyllä ole mitenkään kiveen kirjoitettuja ravintolassa.

Saattaa joskus mennä 8 - 10 tunnin työvuoro ihan vaan yhdellä vessatauolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä välttämättä kuulu taukoa neljän tunnin työaikaan. Miksi pitäisikään? Vessassa saa toki käydä jos tarvetta siihen on.

Vierailija
4/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella asenteellako sitä meinataan ravintolaan töihin - paljonko Minulle kuuluu taukoa?

Kätesi ovat kai ympäri tatuoidut ja naamassasi on lukuisia (tulehtuneita) lävistyksiä...?

Vierailija
5/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla omat säännöt ravintolassa taukojen ja kaiken muunkin suhteen.

Vierailija
6/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä välttämättä kuulu taukoa neljän tunnin työaikaan. Miksi pitäisikään? Vessassa saa toki käydä jos tarvetta siihen on.

Mä tein keikkaa useamman vuoden vuokrafirman kautta ja kyllä niissä työntekijän ohjeistuksissa sanottiin, että 4h kuuluu yksi lyhyt tauko. Harvemmin sitä ehti pitää, eikä ole tarvettakaan. Vessassa saa käydä, sitä ei voi kieltää, eikä lasketa tauoksi. Mutta kuten joku aikaisemmin kommentoi, joskus koko päivä menee ilman taukoa. 

Vierailija
7/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tauko kuuluu, ruokataukoa ei kuulu.

Vierailija
8/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella asenteellako sitä meinataan ravintolaan töihin - paljonko Minulle kuuluu taukoa?

Kätesi ovat kai ympäri tatuoidut ja naamassasi on lukuisia (tulehtuneita) lävistyksiä...?

Sullahan on tosi kiva asenne. Ja kuule olen ollut ravintolassa töissä jo kuule aika pitkään(n.5 vuotta). Ja entisessä työpaikasani työtekijöiden viihtyvyys ja jaksaminen oli tärkeä asia, joten tauot kyllä sai yleensä pitää, niin myös ne 4 tunnin työntekijät!

Ei ole ihme että ravintola alan palkkaus ja tessi on niin huono kun suurin osa työntekijöistä on niin yksinkertaisia että tekevät hommia miten huonoilla työehdoilla tahansa.

Ap

Vierailija
9/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ollut alalla 5 v eikä tuon vertaa tunne tessiään. Huoh.

Vierailija
10/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni 4h päivään kuului toi 10min vessatauko. 4-6h sis 15min tauko ja yli 6h 30min tauko. Ja tessissähän sanotaan, että tauot pidetään jos on aikaa. Eli monissa paikoissa taukoja ei ole ja se on tessin puolesta sallittu. Edellisessä paikassa oltiin jopa 10h yksin vuorossa, eli ei siinä mitään taukoa pidetty sinällään. Alan vaihtoa suosittelen. Itse vaihdoin, enkä ole katunut päivääkään.

Vierailija
11/11 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinä ja sun kaltaisesi olette syypäitä siihen, miksi ravintola-alalle on nykyään vaikeaa saada työvoimaa. T. Ex-tarjoilija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä