Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sellaisen pehmolelusoittorasian pestä hienopesussa pesukoneessa? Vai miten saa puhtaaksi?

Vierailija
17.05.2019 |

Edelliseltä vauvalta jäi pehmolelusoittorasia ja nyt uutta vauvaa varten haluaisin saada sen jotenkin puhtaaksi. On nimittäin ajan saatossa aika lailla likaantunut. Mikä olisi helpoin tapa saada puhdistettua se ilman että menee rikki?

Siis tämän tyylistä tarkoitan:

https://www.google.com/search?q=pehmolelu+soittorasia&rlz=1C9BKJA_enFI8…

Mun soittorasiassa ei vaan oo tollasta vetonarua vaan se vetovieteri on sen lelun kaulassa, mikä vedetään suoraksi ja sitten soiton loputtua se menee takaisin kurttuun.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä? Ap

Vierailija
2/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun ei tiedä, millainen soittorasia siellä sisällä on. Tuossa ensimmäisessä linkissä on pupu. jonka voi pestä koneessa. Toisessa linkissä on sitten ohjeita, joista tärkeimpiä on mielestäni se, että käytä pesupussia.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/teddykompaniet-pupu-soittorasia

https://yhteishyva.fi/koti/tiesitko-etta-pehmolelukin-kaipaa-pesua/arti…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pesuohje. Ainakin (itse antamasi) linkin ohjeessa pesu 40c.

Vierailija
4/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita pesukoneeseen, ihan varmuuden vuoksi. 

Minä tekisin pienen määrän liuosta jossa on pesuainetta ja vettä. Kostealla sienellä taputtelisin  pinnan. Seuraavaksi pyyhkisin sienellä joka on kasteltu puhtaalla vedellä lelun uudestaan. Ne osat jossa ei ole kuin kangasta tai vanua voisi varmaan huuhdella ihan hanan alla. Kuivumaan mekanismi päälimmäisenä.

Vierailija
5/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulisin, että tuosta pestävästä soittorasiasta saa otettua sen soittorasian pois pesun ajaksi. Uudemmat mallit on sellaisia. Meillä on ollut  3 vanhaa mallia, joista ei saa rasiaa pois. Pakko ollut pestä, 2 lakannut soimasta pesujen myötä, vaikken koneeseen ole laittanutkaan. Ei se soittorasia soi enää jos sinne menee vettä sisään. Niissä lukikin, että pintapesu. Mutta mieti, miten epähygieenistä on likaista pehmolelua pinnasta kastella, lika ja kosteus painuu sisään ja jää sinne muhimaan! Kolmatta olen desinfioinut ihan desinfiointiaineella vanulapuin pinnasta pyyhkimällä, se on ainut joka toimii yhä. 

Vierailija
6/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue pesuohje. Ainakin (itse antamasi) linkin ohjeessa pesu 40c.

On niin vanha soittorasia että lapusta on kaikki tekstit haalistuneet pois. Jospa varmuuden vuoksi olen pesemättä sitä ja yritän tuota desinfiointiainetta tai muuten pinnalta kostealla pyyhkimistä. Ap

Vierailija
7/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulassa voitaisiin ehkä pestä se tehokkaasti vahingoittamatta mekanismia, esim. jonkinlaisella kuivapesulla.

Vierailija
8/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintapesu eli otat vaikka harsoliinan ja isket sen mietoon pesuaine veteen ja tiristät isoimmat vedet pois, sitten hinkkaat ja huuhtelet välillä sitä harsoliinaa. sitten kun pinta on puhdas otat kuivan liinan ja imeytät siihen sitä kosteutta kunnes on aika kuiva. niin saat enimmät pesuaineet pois. Sitten huuhtelet samalla metodilla eli puhtaalla vedellä käyt esim harsoliinan kanssa käyt pehmon läpi. Lopuksi kuivaat vaikka froteeseen ja ilmakuivaus.

Vierailija
9/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesulassa voitaisiin ehkä pestä se tehokkaasti vahingoittamatta mekanismia, esim. jonkinlaisella kuivapesulla.

Mä luulen, että ne kuivapesun kemikaalit ovat vauvalle vahingollisempia kuin edellisen vauvan pöpöt.

Vierailija
10/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä soittorasioissa voi olla metallisia osia joten lakkaavat toimimasta jos kastuvat kokonaan.

Mikrokuituliina on oiva pesuväline, ei tarvitse välttämättä pesuainetta ollenkaan vaan vain lämmintä vettä niin irrottaa pinnasta lian.

Kokeile ensin ennen mitään desinfiointiaineita.

Vierailija
11/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, täytyy kokeilla. Kiitos vinkeistä. Ap

Vierailija
12/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki, siis aivan kaiken 60-asteen puuvilla pesulla ja 800rpm linkous.

Vierailija
13/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa koneeseen. Siinä rasiassa on metalliset osat ja ne ruostuu.

Vierailija
14/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko jostain helposta paikasta ratkottua sauman auki ja otat sen koneiston pois. Sitten peset pesuainevedessä altaassa, anna ensin liota. Voit kevyesti likaisimmat kohdat harjata pehmeällä harjalla.

Kun on kuivunut niin koneisto takaisin sisään ja sauma käsinommellen kiinni. Tulee vesipesussa kaikista puhtain ja voit tarvittaessa pestä uudestaan. Tarkista kuitenkin ennen kuin vedät koneiston pois että sen voi ottaa pois ettei ole kiinnitetty tms.

Vierailija
15/15 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea saada nopeasti kuivaksi jos kastelee läpikotaisin. Johonkin koneiston mutkaan voi jäädä kosteutta ja homehtua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan