Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä syödään aamupalaksi?

Vierailija
17.05.2019 |

Mitä teillä syödään aamupalaksi kun murot, veetabixit, myslit, jogurtit, viilit, rahkat, maidot, mehut, kananmunat, letut, leivät, riisikakut, smoothiet, soseet, marjat ja hedelmät ova kiellettyjen ruokien listalla, pääasiassa niin epäterveellisyyden, rasvaisuuden, suolaisuuden ja korkeiden sokeripitoisuuksien takia, ja kouluikäistä lasta ei saa syömään puuroa vaikka lusikan tunkisi väkisin suuhun ja syöttäisi? Mitä siis vois tehdä aamupalaksi? Jotain terveellistä? Aamupala on kuitenkin jakaisen pakko syödä…

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin sitä mikä ei ole kiellettyjen listalla. Ei tuohon paljoa taida jäädä.

Vierailija
2/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aamupalana ruisleipää kinkulla, juustolla ja kasviksilla, toisinaan kaura- tai ohrapuuroa. Teen puuron pannulla, mikropuuro ei maistu. Leivän lisäksi maitoa ja toinen lapsista syö vielä jogurtin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myslejä on erilaisia. On niitä sokerilla höystettyjä ja sitten niitä "oikeita myslejä" joissa ei ole sokeria.

Ymmärrän etteivät muksut halua puuroa. Se kun yleensä pilataan keittämällä väärin ja tarjotaan maidon kanssa. Itse kokelin opiskeluaikana eri puuroja (ohra, ruis, riisi jne.) kunnes tajusin olla pilaamatta sitä maidolla ja olen syönyt sitä marjasopan kanssa (niitä valion soppia). Vai ovatko sopat liian sokerisia?

Tavallisessa rahkassa on vain sen verran sokeria mitä sinne itse lisää. Valmiit maku- ja hillorahkat ovat asia erikseen.

Kenen keksintöä on että hedelmät ja marjat olisivat liian sokerisia/makeita. Me 80-luvun lapset ollaan taatusti vedetty napaan muroja ja hilloja jne. eikä meitä ole aamupala takuulla pilannut.

Vierailija
4/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä aamupalaa enää. Ollaan pätkäpaastolla pysyvästi, syödään avokin kanssa kello 12 ja klo 18 kasvispainotteiset ateriat. Toimii painonhallinan kanssa jos haluaa olla tosi hoikka.

Ennen syötiin banaania ja itsetehtyä kaurajugurttia aamuisin.

Vierailija
5/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakikkeliä, pekonaa, tuoremehua, puuroa ja paljoisesti kahvia!

Vierailija
6/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syövät puuroa, leipää, kananmunaa tai mysliä. Esikoinen syö tavallisimmin puuroa. Keitän kaurapuuron mikrossa maitoon (puolet maitoa, puolet vettä) ja lisään siihen sitten esim. banaania, mustikkaa ja voisilmän. Joskus keitetään neljän viljan puuroa, se toki veteen. Kuopus syö mysliä tai leipää, joskus puuroa hänkin. Leivän kanssa laitetaan joskus keitettyä munaa tai munakokkelia.

Vierailija
7/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään, syövät eka kerran päivässä koulussa lounaan

itse syön sen parjatun kaurapuuron

Vierailija
8/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murot, hedelmät, marjat, ruisleipää, puuroa... Tämmöstä ihan terveellistä? Nuorista en osaa sanoa terveellisyyteen pääll, riippuu Kai mitä mutta Joo.

Vierailija
9/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myslejä on erilaisia. On niitä sokerilla höystettyjä ja sitten niitä "oikeita myslejä" joissa ei ole sokeria.

Ymmärrän etteivät muksut halua puuroa. Se kun yleensä pilataan keittämällä väärin ja tarjotaan maidon kanssa. Itse kokelin opiskeluaikana eri puuroja (ohra, ruis, riisi jne.) kunnes tajusin olla pilaamatta sitä maidolla ja olen syönyt sitä marjasopan kanssa (niitä valion soppia). Vai ovatko sopat liian sokerisia?

Tavallisessa rahkassa on vain sen verran sokeria mitä sinne itse lisää. Valmiit maku- ja hillorahkat ovat asia erikseen.

Kenen keksintöä on että hedelmät ja marjat olisivat liian sokerisia/makeita. Me 80-luvun lapset ollaan taatusti vedetty napaan muroja ja hilloja jne. eikä meitä ole aamupala takuulla pilannut.

Jos et tiennyt niin kyllä hedelmissä on runsaasti sokereita. Esimerkiksi kahdesta omenasta tulee jo koko päivän sokerikiintiö täyteen. Kolmas ylittäisi suositukset. Hedelmä- ja rypälesokeria. Hedelmien ja marjojen sokeripitoisuus on suuri. Siksi ne sopii huonosti aamupalaksi ja syövyttävät hampaat.

Vierailija
10/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie on joka-aamuinen juttu. Siihen tulee yleensä kreikkalaista jugurttia, marjoja, banaania, siemeniä, pähkinöitä tai manteleita, pikapuurohiutaleita.

Lisäksi mies tekee valmiiksi juusto- tomaattileipiä ja meillä on myös omenoista puristettua tuoremehua, kahvia ja teetä.

Vierailija
11/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahkat sisältävät maitoa eikä maito ole ollankaan ihmisen ravintoa. Maidottomat rahkat ovat taas liian prosessoitua kaura- tai soijamössöä joten sitäkään ei kannata suuhun laittaa. Aamupalaksi syödään ylEEnsä marjoha ja soseita. Puuro ei maistu sillä lasten mielestä se on mautonta ja tarttuu kitalakeen joten puurosta luovuttiin. Kaikkista maitotuotteista luovuttiin aikoja sitten.

Vierailija
12/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat nyt listalta mutta silloin kun tein itse pientä elämäntapa remonttia, jogurtista maustamattomaan kreikkalaiseen jogurttiin (vähemmän sokeria) jonka kanssa mandariini tai banaani. Puurokin maistuu.

Kyllä niistä tuotepakkauksista löytyy tuotetiedot joista voi tutkia mikä on epäterveellistä ja mikä ei. Samaan ryhmään kuuluvia tuotteita kun on erilaisia.

Vierailija
13/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syödä aamupalaa enää. Ollaan pätkäpaastolla pysyvästi, syödään avokin kanssa kello 12 ja klo 18 kasvispainotteiset ateriat. Toimii painonhallinan kanssa jos haluaa olla tosi hoikka.

Ennen syötiin banaania ja itsetehtyä kaurajugurttia aamuisin.

Minua kiinnostaa nyt minlälaiset ovat teidän annos kokonne ja energiataso päivän aikana? Aina kun joku puhuu paastosta ajattelen että ei saa tarpeeksi ravintoa mutta en myöskään väitä tietäväni miten totta tuo on kun en ole asiaan paneutunut. Siksi kysyn nyt tässä.

Vierailija
14/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiennyt niin kyllä hedelmissä on runsaasti sokereita. Esimerkiksi kahdesta omenasta tulee jo koko päivän sokerikiintiö täyteen. Kolmas ylittäisi suositukset. Hedelmä- ja rypälesokeria. Hedelmien ja marjojen sokeripitoisuus on suuri. Siksi ne sopii huonosti aamupalaksi ja syövyttävät hampaat.

Kannattaa miettiä aina huolella mitä syö. Muuten syö huomaamattaan lähes 40 sokeripakaa yhden omenen mukana.

Vierailija
15/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi noin paljon kiellettyjä elintarvikkeita, en edes yrittäisi tehdä aamiaisesta erilaista ateriaa vaan söisin vain pienemmän annoksen sellaista, mitä söisin lounaalla tai päivälliselläkin. Mukillinen kahvia lisäksi. 

Vierailija
16/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa eri lisukkeilla esim. Raejuusto, marjat, marjakeitot, hillot jogurtit, maito jne. Kahvia ja voileipä.

Ennen harrastettiin enemmän muroja, myslejä, jogurtteja, rahkoja yms, mutta pyritään simppelimpään ja terveellisempään elämään.

Vierailija
17/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aamuisin kaurapuuroa ja itsetehtyä jugurttia. Kaurapuuron päälle laitetaan marjoja tai sitten pieni voisilmä. Jugurtin tai smoothien teen yleensä marjoista tai hedelmistä.

Viikonloppuisin syödään, mitä mieli tekee.

Vierailija
18/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä syödään vaihtelevasti aamuisin mysliä, jogurttia, rahkaa, mehua, munia, leipää monipuolisine päällisineen , smoothieita, marjoja ja hedelmiä, vihannestikkuja, puuroa (tosin marjojen tai mehukeiton kera), salaattia, omeletteja. Milloin mitäkin. Ollaan kaikki terveitä, urheilullisia ja normaalipainoisia.

Minusta hirveä nipottaminen on turhaa. 

Vierailija
19/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten salaattia. Kinkku, tonnikala, katkarapu, juusto jne. Teen ruokaa vain kerran päivässä eli iltaisin. Silloin laitan lokerollisiin eväsrasioihin valmiiksi pilkottuna raaka-aineet ja rasiat jääkaappiin. Aamulla voi kipata ainekset lautaselle ja lisätä salaatinkastikkeen. Joskus käy niin, että aamulla ei oikein ruoka maistu, joten salaatti on helppo ottaa töihin mukaankin. Lounaaksi syön melkein aina keiton. Senkin teen edellisenä iltana valmiiksi ja säilytän keitolle sopivassa eväsrasiassa jääkaapissa. Päivällisen syön samana iltana kuin sen teen. Mulla ei ole muita ruokarajoitteita kuin laktoosi. 

Vierailija
20/33 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin. Tänään meni valkosipulivoipatonginjämät ja nektariini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän