Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison lapset ja parisuhde. Miten menee?

Vierailija
17.05.2019 |

Miten voi parisuhteenne, kun puolison lapset ovat kotonanne puolison lastenhoitoaikoina? Yhteisiä lapsia ei ole. Meillä ei ole juuri lainkaan yhteistä aikaa noitten päivien aikana ja päädyinkin tekemään extravuoroja töissä juuri silloim. Tavallaan mies saa kantaa vastuun lapsistaan, onhan hän eronnut lasten äidistä ja jotain on mennyt pieleen silloinkin.
Lapset ovat perääni ja ovat mielellään kanssani ja tietenkin annan huomiota heille.
Miehen mielestä lapset eivät saa vaikuttaa meidän keskinäiseen suhteeseemme, mutta miten se olisi mahdollista.
Mies on 100% isä lapsilleen heidän ollessaan täällä ja niin kuuluu ollakin. En pysty leikkimään perheidylliä, pitäisikö?

Kertokaa kokemuksianne vastaavassa tilanteessa olevat. Rakastan miestä, mutta lasten ollessa meillä kaikki vaan on erilaista.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on aina paketti. Toinen ihminen pitää hyväksyä kokonaisuutena, eikä siitä kokonaisuudesta voi noukkia vain niitä osia, joista itse pitää.

Jos ryhtyy parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolla on lapsia, pitää ne lapset hyväksyä osana kokonaisuutta. Jollain on lemmikkejä, toisella asuntolainaa joku on kasvissyöjä kolmannella on intohimoinen harrastus, joka ei itseä huvita lainkaan. Ei toista ihmistä kuitenkaan voi ryhtyä muokkaamaan. Joko ne hyvät puolet riittävät kompensoimaan huonoja tai sitten eivät.

Ei näin. Tämä ajattelutapa on varma keino tuhota parisuhde, sillä se tuo mukanaan listan vaatimuksia. Ja vaatimukset tappavat rakkauden.

Mieheni suhde lapsiini on eri asia kuin meidän parisuhteemme. Riittää, että mies kohtelee lapsiani kunnioittavasti. Muuta ei häneltä voi vaatia.

Jos menen naimisiin kasvissyöjän kanssa, ei minun tarvitse alkaa kasvissyöjäksi. Eikä minun tarvitse alkaa juoksemaan kymmenen kilsan lenkkejä hän koiransa kanssa, eikä minun tarvitse alkaa harrastamaan samoja asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla