Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisiko teitä lukea blogia ns paremmasta elämästä?

vain yksi yö
16.05.2019 |

blogissa esitellään tuotteita, tavaroita ja paikkoja suomesta ja maailmalta. bloggaaja ei kerro yksityiselämästään sen tarkemmin, koska haluaa pitää sen yksityisenä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, mä en keksi mitään syytä, miksi haluaisin jotain tuotetietoutta, eihän mulla olisi kuitenkaan varaa samanlaisiin. En kyllä muutenkaan harrasta shoppailua.

Mutta onhan näitä blogeja, sunkaltaisia on paljon, kyllä sä lukijoita saat.

Parempi elämä ei aina maksa miljoonia. Jokin yksinkertainen tai itsekehitetty tuote voi auttaa kaikkia pankkisaldosta huolimatta.

Vierailija
22/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollekulle se parempi elämä on kaunis asunto, hyvä työ, ystäviä, matkoja. Minulle parempi elämä on esim. turhan kuluttamisen vähentämistä, hiljainen paikka luonnossa, syvällisiä pohdintoja ja oivalluksia. Asun pk-seudulta ja tämä on jo nähty. Todellinen onni löytyy jostain aivan muualta kuin täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle parempi elämä tarkottaa aikaa ja voimia harrastaa, puutarhaa, luonnossa liikkumista ja aitoja käsitöitä eikä mitään askartelua. Olisi ihana lukea miten eletään hitaasti mutta perus töitä tehden maalla ja pyritään omavaraisuuteen. Syvällisempää pohdintaa elämästä, turhasta kulutuksesta, ilmaston muutoksesta ym. Ehkä hyviä kirjavinkkejä.

Runsas matkustelu on vähän mautonta ottaen huomioon sen ilmastovaikutukset. Toki ois hyvä saada vinkkejä miten matkustaa ekologisemmin, esim. maata pitkin. Sellaiseen keskittynyt blogi voisi olla mielenkiintoinen.

Vierailija
24/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jollekulle se parempi elämä on kaunis asunto, hyvä työ, ystäviä, matkoja. Minulle parempi elämä on esim. turhan kuluttamisen vähentämistä, hiljainen paikka luonnossa, syvällisiä pohdintoja ja oivalluksia. Asun pk-seudulta ja tämä on jo nähty. Todellinen onni löytyy jostain aivan muualta kuin täältä.

Ajattelen ihan samalla tavalla. Ja olen myös pk-seudulta. Mun mielestä tällaisen blogin voi pitää anonyyminä, vaikka aiheet päivityksiin löytyisivätkin bloggaajan omasta elämästä. Ei siis tarvitse kuvata juuri omaa elämäänsä vaan kirjoittaa aiheista, joita on syystä tai toisesta tullut päivän aikana pohdiskelleeksi. 

Vierailija
25/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteet ei kiinnosta. Matkakohteista luen sen mukaan, mikä itseä sillä hetkellä kiinnostaa, ja epäilen ettei meillä ole samanlaiset kiinnostuksen kohteet.

Mitkä matkakohteet kiinnostavat sinua?

Vierailija
26/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulutus ja "parempi elämä" esim uraliikkeitä selitettynä kyllä. Parempi elämä joidenin tavaroiden avulla ei

Vierailija
27/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se parempi elämä sitä että on jotain kalliita tavaroita? Mä ajattelin että se parempi elämä olisi jotenkin onnellista, hyvä parisuhde, kiltit lapset, luomuruokaa, kaunis puutarha, kivasti sisustettu toimiva asunto, hyvä työpaikka jossa kivat kaverit ja muutenkin hyviä ystäviä...

Parempi elämä on juuri noita asioita jotka mainitsit. Ihmiset joilta puuttuu kaikki tuo, hankkivat korvikkeeksi kalliita tavaroita sitten ja esittävät/kuvittelevat elävänsä hienoa elämää. 

Vierailija
28/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ilmastonmuutos kosketa näitä kulutusblogien pitäjiä? Uutta laukkua ja luksustuotetta vaan ostellaan eikä ajatella yhtään päästöjä.

Vierailija
29/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei kuitenkaan kannata mun tai muiden vastausten perusteella heittää hanskoja tiskiinkään. On ihmisiä, jotka tykkäävät matkustella paljon ja heitä voisi kiinnostaa blogi, joka keskittyy matkusteluun. Mutta se ei sitten oikein riitä, että teet pari lomareissua vuodessa, koska muuten sulta ei tule kuin pari päivitystä vuodessa. Ja matkakohteet eivät saa olla mitään kaikista tavallisimpia, koska paljon matkustavat ovat jo todennäköisesti käyneet niissä. 

Sellainen matkablogi, jossa reissut on aina tehty todella halvalla, voisi kiinnostaa jo useampaakin. Niitä, jotka mielellään matkustaisivat, mutta eivät oikein tiedä, miten kannattaisi reissata, jotta sen paremmin matkat, asuminen kuin syöminenkään ei maksaisi kovin paljon. Tässäkin blogissa päivityksiä pitäisi tulla vähintään kerran viikossa, mieluummin useammin. 

Ostamiseen liittyviä blogeja on pilvin pimein. Jotta ostamisblogi kiinnostaisi, sen pitäisi erottua edukseen muista ostamisblogeista. Kuitenkin olla sellainen, jossa esiteltyihin tavaroihin voi kuvitella lukijoilla olevan varaakin. Ainakin joskus. Ostoksia olisi hyvä tehdä oikeaan tarpeeseen eikä vain blogia varten. Tässäkin tulee ongelmaksi, että jos ostaa pääasiassa vain tarpeeseen, ei päivityksiä tule kovin usein. 

Pidän itse blogia, jossa aiheet vaihtelee. Olen huomannut, että jos mulla on ollut pidempiä hiljaisia kausia, kävijämäärät vähenevät. Kun taas intoudun bloggaamaan, kävijämäärät nousevat. 

Vierailija
30/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei kuitenkaan kannata mun tai muiden vastausten perusteella heittää hanskoja tiskiinkään. On ihmisiä, jotka tykkäävät matkustella paljon ja heitä voisi kiinnostaa blogi, joka keskittyy matkusteluun. Mutta se ei sitten oikein riitä, että teet pari lomareissua vuodessa, koska muuten sulta ei tule kuin pari päivitystä vuodessa. Ja matkakohteet eivät saa olla mitään kaikista tavallisimpia, koska paljon matkustavat ovat jo todennäköisesti käyneet niissä. 

Sellainen matkablogi, jossa reissut on aina tehty todella halvalla, voisi kiinnostaa jo useampaakin. Niitä, jotka mielellään matkustaisivat, mutta eivät oikein tiedä, miten kannattaisi reissata, jotta sen paremmin matkat, asuminen kuin syöminenkään ei maksaisi kovin paljon. Tässäkin blogissa päivityksiä pitäisi tulla vähintään kerran viikossa, mieluummin useammin. 

Ostamiseen liittyviä blogeja on pilvin pimein. Jotta ostamisblogi kiinnostaisi, sen pitäisi erottua edukseen muista ostamisblogeista. Kuitenkin olla sellainen, jossa esiteltyihin tavaroihin voi kuvitella lukijoilla olevan varaakin. Ainakin joskus. Ostoksia olisi hyvä tehdä oikeaan tarpeeseen eikä vain blogia varten. Tässäkin tulee ongelmaksi, että jos ostaa pääasiassa vain tarpeeseen, ei päivityksiä tule kovin usein. 

Pidän itse blogia, jossa aiheet vaihtelee. Olen huomannut, että jos mulla on ollut pidempiä hiljaisia kausia, kävijämäärät vähenevät. Kun taas intoudun bloggaamaan, kävijämäärät nousevat. 

Sorry, tarkoitin vähintään kerran kuukaudessa. Alkaa vissiin olla jo nukkumaanmenoaika :D

Vierailija
31/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kyllä noita tavaranesittelyblogeja on jo riittämiin. Lisäksi ovat lähes identtisiä keskenään.

Vierailija
32/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuluttamista ihannoivia blogeja ei tule enää yhtään lisää. Osta, osta, osta, vaikket tarvitsisi yhtään mitään ja matkusta niin kuin eläisit viimeistä päivää -blogit tuntuvat nykymaailmassa rahvaanomaisilta ja ajastaan jäljessä olevilta.

Vierailija
33/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuluttamista ihannoivia blogeja ei tule enää yhtään lisää. Osta, osta, osta, vaikket tarvitsisi yhtään mitään ja matkusta niin kuin eläisit viimeistä päivää -blogit tuntuvat nykymaailmassa rahvaanomaisilta ja ajastaan jäljessä olevilta.

Totta. Joku "halvalla ympäri Suomea" -blogi olisi tätä päivää ja antaisi lukijoille vinkkejä, mitä voisi kotimaassakin käydä katsomassa joutumatta maksamaan reissuista hunajaa ja oravannahkoja. 

Vierailija
34/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lukea mainosblogia materialismista.

Vierailija
35/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukin määrittelee paremman elämän omien kriteerien mukaan. en aio kirjoittaa mainosblogia ja lisätä materialismia. ensimmäisenä ajattelin lähteä reppureissailemaan ympäri suomea ja ulkomaita ja tehdä pitkän junamatkan Venäjän läpi. mitä tuotteisiin tulee niin Louis Vuittonia en ole ensimmäisenä esittelemässä vaan itsetehdyistä tuotteista luxustuotteisiin eli laidasta laitaan.

Vierailija
36/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Joku "halvalla ympäri Suomea" -blogi olisi tätä päivää ja antaisi lukijoille vinkkejä, mitä voisi kotimaassakin käydä katsomassa joutumatta maksamaan reissuista hunajaa ja oravannahkoja. 

Juurikin juteltiin ruokapöydässä että pitäisi olla sellainen blogi, missä joku (perhe) reissaa Suomessa ja lähikohteissa niin menee jonnekin paikallispuistoihin missä on ’kesäteatteri’ lapsille / puutyöpaja / kynttilänvaluuta / grillipiste omille makkaroille whatever (tyyliin Turun Seikkailupuisto) - pikkuiseen museoon missä löytyy kiinnostavaa perheen 12v pojalle - vesibussiajelulle - Kuhankuonon vaellusretkelle ja paistamaan lättyjä - pyöräilemään Saariston Rengastielle - Jne ja yöpyminen olisi jossain muualla kuin iänikuisessa Scandicissa (vaikkapa teltassa leirintäalueella x tai satunnaisessa air b&bssä ?)

Ja siihen voisi sitten myös linkata tulevia lastentapahtumia lähiympäristöstä.

(Mutta se olisi aika työläs blogi eikä sellainen ’fiilistelyharrastus’ mitä ap taitaa tarkoittaa.

Vierailija
37/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti myös, mitä bloggaamiseltasi odotat. Jos odotat paljon lukijoita, blogisi pitää olla kiinnostava ja  päivityksiä kohtuullisen usein. Lisäksi joudut mainostamaan blogiasi varsin pitkään, ennenkuin lukijasi alkavat mainostaa sitä. Ikävä tosiasia on, että menestyvissä blogeissa lähes aina bloggaaja kertoo itsestään ja usein muistakin ihmisistä. Bloggaajan pitää joko ihastuttaa tai vihastuttaa, jotta blogista puhutaan. Kuten vaikkapa tällä palstalla. Suosion kääntöpuoli sitten on, etteivät puheet ole aina kovin mukavaa luettavaa. Blogisi mainostamisen kannalta asialla ei ole merkitystä, koska "puhutaan mitä puhutaan, kunhan puhutaan". 

Vierailija
38/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle parempi elämä tarkottaa aikaa ja voimia harrastaa, puutarhaa, luonnossa liikkumista ja aitoja käsitöitä eikä mitään askartelua. Olisi ihana lukea miten eletään hitaasti mutta perus töitä tehden maalla ja pyritään omavaraisuuteen. Syvällisempää pohdintaa elämästä, turhasta kulutuksesta, ilmaston muutoksesta ym. Ehkä hyviä kirjavinkkejä.

Runsas matkustelu on vähän mautonta ottaen huomioon sen ilmastovaikutukset. Toki ois hyvä saada vinkkejä miten matkustaa ekologisemmin, esim. maata pitkin. Sellaiseen keskittynyt blogi voisi olla mielenkiintoinen.

Et saa aivopestyä ilmastonmuutospropagandalla etkä saa minua äänestämään vihreitä enkä aio pelastaa maailmaa vegaaniudella.

Vierailija
39/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi yö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukin määrittelee paremman elämän omien kriteerien mukaan. en aio kirjoittaa mainosblogia ja lisätä materialismia. ensimmäisenä ajattelin lähteä reppureissailemaan ympäri suomea ja ulkomaita ja tehdä pitkän junamatkan Venäjän läpi. mitä tuotteisiin tulee niin Louis Vuittonia en ole ensimmäisenä esittelemässä vaan itsetehdyistä tuotteista luxustuotteisiin eli laidasta laitaan.

Materialismia silti. Kukin määrittelee paremman elämän omien kriteerien mukaan, ja onneksi kaikille se ei tarkoita jonkin tuotteen ostamista.

Vierailija
40/49 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkablogeista vielä...yks mun tuttu pitää aika suosittuakin blogia, jossa yhdistyy kaksi asiaa: ruoka ja matkustelu. Ja siihen  matkusteluun liittyy lähes aina pyöräily. Sellaiset ihmiset, jotka tykkäävät ulkomaanreissuillaankin liikkua paikan päällä fillarilla, ovat tuon blogin kohderyhmää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi