Mitä lapsille peruskoulun jälkeen?
Otatteko naiivisti opintolainaa vai patistatteko lapset töihin ja säästämään opintorahat palkasta? Millaisia töitä peruskoulunsa päättäneille on nykyisin tarjolla? Ainakin Juha Sipilä kehottaa ennemmin patista,aan lapset töihin ja välttämään opintolainan ottamista. Työ olis siis oikea valinta?
Kommentit (12)
Alaikäisen elatus on hänen vanhempiensa vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Loppuu kun täyttää 18. Sen jälkeen ei ole mitään vastuuta eikä tarvii pitää yhteyttä. heippadei.
Valtio maksaa nyt kun SDP on päättämässä. Ei enää huolta koulukirjojen hinnoista tai kalliista lukioläppäristä.
No en kyllä suosittele opintolainaa ellei lapselle ole jo tiedossa vakituista työpaikkaa opintojen ajaksi tai tai varmaa vakituista työpaikkaa heti opintojen jatkoksi. Opintolainakin on korollista VELKAA ja sekin on PAKKO MAKSAA POIS. Opintolainaa ei oikeastaan pitäisi myöntää jos pankkin epäilee velan ottajan takaisinmaksukykyä ja vanhempien luottokelpoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi. This is so true. Vanhempien kuuluu itse maksaa omien lastensa opiskelu sillä tämä on vanhempien vastuu. Ei yhteiskunnan, ei veron maksajien eikä pidä ottaa mitään opintolainoja. Lainaa kannattaa ottaa vasta sitten kun on yliopistossa ja käyttää se järkevästi sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa nyt kun SDP on päättämässä. Ei enää huolta koulukirjojen hinnoista tai kalliista lukioläppäristä.
Miksi ihmeessä olette hankkineet lapsia jos ette pysty heitä itse elättämään. Oma on vikanne eikä se kuulu muille.
Mansikan poimintaa esimerkiksi. Tai puhelinmyyntiä ja lehden jakelua. Moni aloittaa itsekkin nykyöän näistä. Pohjalta kohti huippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olette hankkineet lapsia jos ette pysty heitä itse elättämään. Oma on vikanne eikä se kuulu muille.
Saadaanpahan VELAtkin osallistuaan lastemme koulukuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi. This is so true. Vanhempien kuuluu itse maksaa omien lastensa opiskelu sillä tämä on vanhempien vastuu. Ei yhteiskunnan, ei veron maksajien eikä pidä ottaa mitään opintolainoja. Lainaa kannattaa ottaa vasta sitten kun on yliopistossa ja käyttää se järkevästi sijoittamiseen.
Tämä. Lapsi menee halunsa mukaan lukioon tai ammattikouluun ja niin kauan kun lapsi on alaikäinen niin huoltaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lapsi menee halunsa mukaan lukioon tai ammattikouluun ja niin kauan kun lapsi on alaikäinen niin huoltaja maksaa.
Ja oma vika jos on tehnyt lapsen eikä pysty tätä itse elättämään ja kasvattamaan. Silloin pitää katsoa itseään peiliin ja ottaa niskasta kiinni eikä kerjätä rahaa yhteiskunnalta. Syylinen seisoo siinä peilin edessä, parempi olisi ollut jöttää silloin lapsi kokonaan tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oma vika jos on tehnyt lapsen eikä pysty tätä itse elättämään ja kasvattamaan. Silloin pitää katsoa itseään peiliin ja ottaa niskasta kiinni eikä kerjätä rahaa yhteiskunnalta. Syylinen seisoo siinä peilin edessä, parempi olisi ollut jöttää silloin lapsi kokonaan tekemättä.
"parempi olisi ollut jöttää silloin lapsi kokonaan tekemättä."
Mitäpä oli niin tyhmä ettei miettinyt asiaa ennalta ja varautunut siihen valmiiksi.
Opintolainaa kannattaa ottaa vaikka sijoittaa.