Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä naimisiin ja hankkia lapsia miehen kanssa, joka ei halua jakaa perhevapaita tasan?

Vierailija
14.05.2019 |

Siinäpä se kysymys tulikin. Jos mies pitäisi perhevapaita "naisten työnä" eikä olisi halukas jäämään itse kotiin hoitamaan lasta yhtä pitkäksi aikaa kuin äiti, onko sellaisen kanssa järkevää avioitua ja perustaa perhettä? Vai pitäisikö suosiolla jättää mies ennen ja etsiä joku tasa-arvoisempi tilalle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on yrittäjä ja ei voinut jäädä kotiin vaikka olisi halunnut.

Vierailija
2/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvii tällästäkään pohtia kun ei lisäänny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on tällaisia tekosyitä keksiä. Ihan niinkuin muka olisi jäänyt muutenkaan.

Vierailija
4/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mikälii et halua olla kakaroistasi ja huushollista yksin vastuussa seuraavat 20 v. Tossa ei armahda kuin avioero ja viikko- viikko systeemi.

Vierailija
5/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä minä haluan olla kotona, ehdottomasti.

Vierailija
6/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä miten tärkeäksi sen itse koet.

Minulle tuo ei olisi kynnyskysymys - mutta kylläkin se tehtäisiin selväksi, että sen ajan kun minä ’uhraan urastani’ perheelle ja sille että hän voi jatkaa uraansa, hän vastaa koko perheen elatuksesta.

Vierailija
7/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä mitä itse haluat. Jos sinua ei haittaa jäädä kotiin, saada pysyvästi alempi tulotaso, estää urasi kehittyminen ja olet valmis seuraamaan vierestä kun miehesi voi panostaa täysillä omaan uraansa niin suosittelen lapsien hankkimista noin ajattelevan miehen kanssa.

Vierailija
8/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Onpa tyhmä kysymys.

Vierailija
9/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhevapaiden tasapuolinen jakaminen on itselle tärkeä asia, ei ole järkevää.

Vierailija
10/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on tällaisia tekosyitä keksiä. Ihan niinkuin muka olisi jäänyt muutenkaan.

Tuliko yllätyksenä että jotkut isät haluavat olla lastensa kanssa?

Vierailija
11/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että tuollainen urpo opettaa lapsillesi sukupuolirooleja? 

Vierailija
12/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi miehestäni koti-isää. Huh.

Vierailija
13/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän lähipiireineni varmaan jossain korkeasti koulutettujen kuplassa, mutta omalla kohdallani sekä kaveripiirissä (enimmäkseen lääkäreitä, opettajia ym. julkisissa viroissa) kaikissa perheissä isä on pitänyt 4-12kk hoitovapaata tai sitten vanhemmat ovat molemmat tehneet noin 50% työaikaa hoitaen siten lapset kotona. Vain yhdessä perheessä isä piti vain ns. isäkuukauden.

Toki joskus merkittävä palkkaero tai yrittäjyys voi hankaloittaa huomattavasti vapaiden tasaista jakautumista, mutta jos sellaista syytä ei olisi, niin ihmettelisin kyllä suuresti, että miksi lapsen haluava isä ei sitten haluaisi hoitaa lasta kotona. Meidän perheessämme tämä on ainakin ollut itsestäänselvyys.

Vierailija
14/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä että mies pitää perhevapaita naisen työnä on aika iso ero siihen ettei vaan halua jäädä kotiin. Puhumattakaan niistä joille se tuottaa ylimääräistä vaivaa/ on vaikeaa/ ei onnistu.

Vierailija
15/15 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen mutta minunkaan yrittäjämiehellä ei ollut mahdollisuutta jäädä vanhempainvapaalle, silloin hän kasvatti yritystä ja piti huolen että se pyörii.

Myöhemmin jäi kotiin parin kuukauden jaksoissa, ei vanhempainvapaalle vaan ihan muuten vaan yrityksen samaan aikaan tuottaessa rahaa.

Kappas vaan kun ylemmältä taholta tai sinä ei voi määrätä miten kaikkien muiden elämä ja perhe toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi