Mopon ostaminen lapselle ei ole lapsesta välittämistä
Syitä:
- kunto pysyy huonona verrattuna polkupyöräilevään nuoreen
- mopoilijat hyvin usein polttavat tupakkaa ja käyttävät muita päihteitä
- bensa maksaa
- moporälläys on laitonta ja jokakesäinen riesa
- mopolla ajaminen on vaarallista
Vanhempien velvollisuus ei ole ostaa kaikkea mitä lapsi haluaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan mopoja ja moottoripyöriä. Ex-mieheni kuoli moottoripyörällä kaahatessaan.
No, positiivista että oli ex.
Niin, oli se sen onnettomuuden jälkeen. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika saa mopot ja mönkijät jos haluaa ja osallistuu niiden kustantamiseen. Ap, kukaan ei tykkää nillittäjistä. Hanki elämä.
Et taida itse asua ongelma-alueella. Käypä vähän YouTubesta katsomassa "miittivideoita".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808122201131566
"Vaihteluväli yhdestä valottomasta reiluun sataan ja pahaääniseen."
Muuttakaa kehä 3 ulkopuolelle jos melu haittaa. Täällä on tilaa.
Onnittelut, jos olet eksynyt rauhalliseen paikkaan. Tampere on kehä 3:n ulkopuolella ja täällä on ihan täysi helvetti joka kesä syksyyn asti. Juuri nuo satojen mopojen kokoontumiset joiden tarkoitus on vain aiheuttaa häiriöitä.
Hyvähän se näiden WT-vanhempien on niitä rälläysvehkeitä ostella kun ei sitten kuitenkaan omilla kotikaduilla keulita niillä helvetinkoneilla vaan mennään muiden pihoille..
Nyt sä kyllä leimaat mopoilijat pahoiksi. Ei me kaikki poltella tai käytetä alkoholii :)
Vierailija kirjoitti:
Sähkömopo ihan ok, mutta eihän mitään mopoja tosiaan ole ennenkään tarvittu. Etäisyydet ovat silti ihan samat.
Kyllä mopot ovat olleet aina käytössä.
Ap on ilmeisesti itse jäänyt aikoinaan ilman mopoa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan mopoja ja moottoripyöriä. Ex-mieheni kuoli moottoripyörällä kaahatessaan.
Ja tämä on moottoripyörien syy?
Vierailija kirjoitti:
Liian moni kuollut mopolla ajaessaan ja moottoripyörällä.
Liian moni kuollut suojatietä ylittäessään.
Meillä lapsi ei edes halunnut mopoa ;) Mun itsekkäät syyt sen hankkimisen takana oli. Fillarilla ei täällä edes voi kulkea alakoulua pidemmälle.
Mopokortin hankinta laittoi lapsen opetelemaan liikennesääntöjä, pakotti pois mukavuusalueelta ja näkemään toisenlaista maailmaa (laitoin siis ajotunneille).
Huhtikuusta syys/lokakuulle mun ei tarvitse kuljettaa harrastuksiin, kun pääsee kulkemaan itse.
Kesätöitä pyystyi hakemaan laajemmalta alueelta.
Mitä ap:n väitteisiin tulee, niin meillä:
- liikkuu ihan saman verran kuin ilman mopoa
- auton bensakulut on suuremmat ja auto se vaihtoehto olisi, ei jalat
- reaktiosta polttavaaan tätiin, päättelen ettei lapsi ole tupakkaa kokeillut, eikä muita päihteitä muuten kuin maistamalla mun lasista
- muut tienkäyttäjät on suurempi vaara mopoilijalle(törkeitä ohituksia)
- inhosi sitä rälläysporukkaa peruskoulussa, ei taatusti hakeudu seuraan vapaaehtoisesti..
Mites skootterit?