Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa osaamatonta äitiä. Miten vauva rattaista kotiin?

Vierailija
14.05.2019 |

Minulla on 11 kk ikäinen, 12 kg painava vauva, joka ei kävele vaan pitää kantaa. Meidän vaunuvarasto on viereisen rapun alakerrassa (pitää kulkea ulkokautta sinne) ja asumme toisessa kerroksessa, hissiä ei ole. Minusta on jotenkin todella hankalaa saada vauva raahattua sieltä vaunuvarastosta ostosten kanssa kotiin ulkoa tullessa, ulko-ovikin on niin painava, että sitä ei saa yhdellä kädellä auki (pitää aina avata avaimella). Neuvokaa tähän joku järkevä tapa. Asia meni hankalaksi kun vauva siirtyi kannettavasta vaunukopasta rattaisiin. Olen nyt 2 kk ajan tehnyt niin, että menen rattailla alaovelle, avaan alaoven siihen alanuppiin auki, jätän rattaat alakertaan ja kannan kainalossa vauvan ja ostoskassin ylös asuntoon, palaan vauvan kanssa alas ja vien rattaat varastoon ja palaan vauvan kanssa kotiin ja yritän vauva kainalossa kumartua samalla sen alaoven alanupista pois ja kiinni.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintareppu?

Vierailija
2/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaostokset reppuun niin jää kädet vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantokoppa vaunujen sisään

Vierailija
4/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset reppuun ja lapsi kainaloon. Jos reppu on liian pieni, osta isompi. Repussa jaksaa kantaa helposti 15kg.

Vierailija
5/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliina mukaan reissuun. Ei vie paljon tilaa. Silloin saisit kädet vapaaksi ostoksia varten.

Vierailija
6/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vauva pärjää sen hetken rattaissa, kun heität ruokakassit ovesta sisään? Ei niitä heti tarvitse purkaa. Toinen ja ehkä parempi vaihtoehto on sanoa lapselle, että en kanna, minulla on nyt nämä kassit, tule perässä kävellen, jos kävely ei kiinnosta niin voi voi.

Voi pyhä jeesus lapsi on 11 kuu-kaut-ta. Todellakaan ei jätetä yksin. Saatika, että laitettaisiin kävelemään.

Vierailija
7/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo ehdotettu, lapsi tai ostokset reppuun/kantoliinaan/rinkkaan.

Vierailija
8/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you vaikka lapsia mulla ei ole. Mulla on 30 kg koira joka pelkää kerrostalomme rappusia eikä siis kertakaikkiaan millään suostu kävelemään niitä (yritetty on kaikki mahdollinen lempiherkuilla houkuttelemisesta komentamiseen). No minähän päivästä toiseen kannan sitä siellä kuin vauvaa. Painavaa vauvaa :D Tavarat repussa, välttelen laukkuja ja kasseja tästä syystä.

Vierailija
9/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ja ehkä parempi vaihtoehto on sanoa lapselle, että en kanna, minulla on nyt nämä kassit, tule perässä kävellen, jos kävely ei kiinnosta niin voi voi.

Tämähän se on oiva keino opettaa vauva kävelemään.

Vierailija
10/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu ostoksille niin vapautuu kädet.

Kun tulet vaunujen kanssa alas niin viet ensin ostokset ylös ja sitten vauvan ylös. Sen jälkeen palaat ilman vauvaa ja viet vaunut varastoon ja menet kotiin. 

Vierailija
11/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja näitä ongelmia  taas.

viet ne ostokset ja hajet sen vauvan sitte , ei se kuole siinä 20 sekunnissa.

Vierailija
12/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vauva pärjää sen hetken rattaissa, kun heität ruokakassit ovesta sisään? Ei niitä heti tarvitse purkaa. Toinen ja ehkä parempi vaihtoehto on sanoa lapselle, että en kanna, minulla on nyt nämä kassit, tule perässä kävellen, jos kävely ei kiinnosta niin voi voi.

Naurahdin tälle. Kovin monikaan 11kk ei kävele sujuvasti rappuja ylös vaikka käskyttää kuinka. Moni ei kävele vielä tasamaallakaan.

Vierailija
13/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä jeesus lapsi on 11 kuu-kaut-ta. Todellakaan ei jätetä yksin. Saatika, että laitettaisiin kävelemään.

Valvotko sinä lasta 24/7 ja olet koko tämän ajan käsivarren mitan päässä hänestä? Myös nukkuessasi? Mahtaa olla rankkaa... Meillä ei ainakaan rappukäytävä ole kilometrien pituinen, jos jätän rattaat portaiden alapäähän, minulla on niihin yhä näköyhteys, jos sujautan ostoskassit ulko-oven sisäpuolelle. En ehdottanut, että kasseja jäädään purkamaan, vaan, että ne nopeasti nakataan oman oven sisäpuolelle. Sitten voi viedä rattaat vaunuvarastoon, tulla kotiin lapsen kanssa (tuon ikäiselle olisi jo ihan hyvä harjoitus mennä konttaamalla portaita) ja viedä ne kassit keittiöön ja purkaa kaappeihin ja jääkaappiin.

14/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11kk vauvalle sanot ett kiipeä raput ja voivoi jos et pääse! Toivottavasti sulla ei ole lapsia.

Vierailija
15/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto

Vierailija
16/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin tälle. Kovin monikaan 11kk ei kävele sujuvasti rappuja ylös vaikka käskyttää kuinka. Moni ei kävele vielä tasamaallakaan.

En laittaisi tuon ikäistä konttimaan jossain rappukäytävässä rappusia ylös. Kotona, jossa ei esim. kävellä rappusissa ulkokengillä, niin voisin päästää kiipeämään rappuset ylös, valvottuna, ilman että kädet täynnä kauppakasseja.

Vierailija
17/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaunuvarasto kahden talon päässä. Myös toinen kerros eikä hissiä.

Itse säilytin rattaita sisällä eteisessä. Sen verran arvokkaat rattaat niin en senkään takia halunnut jättää varastoon.

Oastokset siellä tavarakorissa ja vauva kyydissä ja rappu kerrallaan mentiin ylös.

Vierailija
18/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä lasta voi viedä ensin. Tuskin kukaan maitoja varastaa sillä välin.

Lapsi kotona johonkin mihin voi jättää 5 minuutiksi.

Vierailija
19/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että lapset ja rattaat rappuun.

Vauva kantoon ja ostokset myös.

Vauva pinnikseen, ostokset lattialle ja ovi auki hakemaan rattaat ylös (oven väliin laitan aina jonkun kengän, ettei ovi voi mennä vahingossa kiinni, joten jos kaadun vaikka portaissa ja kuolen niin naapurit kyllä kuulee että vauva on asunnossa ja pääsevät tarvittaessa sen luo).

Vierailija
20/44 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto 2. kerroksessa. Jätän lapsen ala-aulaan rattaisiin ja vien tavarat ylös. Sitten palaan alas hakemaan vauvan. Rattaat jätän aula-aulaan, koska erillistä lastenvaunuvarastoa meillä ei ole. Juttelen lapselle koko ajan, että "äiti tulee kohta", ja lapsi kuulee sen, vaikka olen 2. kerroksessa, koska rapussa kaikuu. Joidenkin mielestä lasta ei saa jättää sekunniksikaan yksin, mutta minä jätän. Lapsi on tottunut tähän järjestelyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi