Nämä laihdutukseen "syö vähemmän, liiku enemmän"-neuvon antajat
luulevat olevansa tosi fiksuja neuvoissaan. Kun heiltä kysyy, miten se onnistuu ilman kärsimystä ja itsekuria, niin vaikenevat. Ei heillä mitään oikeaa ratkaisua ole painonpudotukseen, kunhan länkyttävät samaa mantraa.
Kommentit (79)
Riippuu ihan täysin siitä mitä syö. Mä syön nykyään rasvavoittoisesti 1800-2000kcal, ensin sillä laihtui ja nyt toimii ylläpitona. Jos söisin saman kcal määrän hiilarivoittoisesti (kuten virallinen suositus on), lihoisin. Jotta laihtuisin virallisterveellisellä, mun pitäis pudottaa kcal määrä alle 1800:n ja sitten olis aina nälkä ja mielitekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken kuvittelin, että sulla on jotain älyllistä tähän teeman, muttei ollutkaan.
Sä et pysty laihduttamaan. Elä läskiesi kanssa.
Mitähän "älyllistä" odotit? Oikeassan ap on.
No eipä ap - niin kuin et sinäkään - tuonut keskusteluun mitään uutta. Se sama vanha mantra kun on lähtökohtaisesti oikeassa. Ja jos ei itsekuri pidä, niin ei laihdu.
Toki tässäkin ketjussa on peräänkuulutettu kikkoja mm. näläntunteen ja makean himon hillintään. Näitä toki on olemassa, mutta ei se sitä muuta, että itsekurista on pidettävä kiinni. Oikeilla ohjeilla se vain voi olla helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis syö vähemmän kaloreita on se neuvo. Eli valitse vähäkalorisia ruokia kuten vihanneksia ja saat aika lailla syödä niin paljon kuin haluat koska ei kukaan jaksa vetää niin paljoa vihanneksia, että kalorit paukkuu. Henk.koht. satun niistä pitämäänkin. Ja sitten etsi laji, josta oikeasti pidät. Trampoliinihyppely, kiipeily, retkimelonta, vaellus, kuplapallo, näitä lajeja on perinteisiä ja outoja. Löydä sellainen/sellaisia josta olet niin innostunut, että enempi sinun täytyy hillitä itseäsi tekemästä sitä joka päivä kuin tsempata itseäsi lähtemään harrastamaan. Toimi itsellä.
Vatsan täyttäminen vähäkalorisella ruualla, kuten kasviksilla, on typerää. Ei ne tee kylläiseksi, eka pierasulla on taas nälkä. Jos syöt ruokaa, joka saa kylläiseksi ilman, että tunget vatsaasi ähkytäyteen, niin syödyn ruuan määrä vähenee luonnollisesti. Silloinhan painokin pysyy hallinnassa, kun ruokamäärä on vähäisempi.
Vierailija kirjoitti:
Taas samat höpinät... Liikunta ei ole laihdutuskeino!
Olen tästä täysin eri mieltä ja jotain kyllä tiedän 20 kg laihduttaneena v 2009-2010. Siitä saakka olen ollut tässä painossa joten uskallan julistautua siihen pieneen joukkoon joka saa painon pidettyä kurissa eikä jojoile.
Liikunta tukee painonhallintaa todella hyvin. Ensinnäkin se kuluttaa kaloreita ja toisekseen se muokkaa kroppaa. Lisäksi liikuntaan käytetty aika on pois esim syömisestä ja liikunnan jälkeen tekee mieli syödä oikeaa, kunnon ruokaa. Jos tekee mieli vetää suklaalevy, vika ei ole liikunnassa vaan jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken kuvittelin, että sulla on jotain älyllistä tähän teeman, muttei ollutkaan.
Sä et pysty laihduttamaan. Elä läskiesi kanssa.
Mitähän "älyllistä" odotit? Oikeassan ap on.
No eipä ap - niin kuin et sinäkään - tuonut keskusteluun mitään uutta. Se sama vanha mantra kun on lähtökohtaisesti oikeassa. Ja jos ei itsekuri pidä, niin ei laihdu.
Toki tässäkin ketjussa on peräänkuulutettu kikkoja mm. näläntunteen ja makean himon hillintään. Näitä toki on olemassa, mutta ei se sitä muuta, että itsekurista on pidettävä kiinni. Oikeilla ohjeilla se vain voi olla helpompaa.
Oikealla syömisellä sitä itsekuria ei edes tarvita.
Tuo on typerin neuvo ikinä. Kannattaa joko syödä samalla tavalla ja liikkua enemmän tai syödä vähemmän ja fiksummin ja liikkua samalla tavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis syö vähemmän kaloreita on se neuvo. Eli valitse vähäkalorisia ruokia kuten vihanneksia ja saat aika lailla syödä niin paljon kuin haluat koska ei kukaan jaksa vetää niin paljoa vihanneksia, että kalorit paukkuu. Henk.koht. satun niistä pitämäänkin. Ja sitten etsi laji, josta oikeasti pidät. Trampoliinihyppely, kiipeily, retkimelonta, vaellus, kuplapallo, näitä lajeja on perinteisiä ja outoja. Löydä sellainen/sellaisia josta olet niin innostunut, että enempi sinun täytyy hillitä itseäsi tekemästä sitä joka päivä kuin tsempata itseäsi lähtemään harrastamaan. Toimi itsellä.
Vatsan täyttäminen vähäkalorisella ruualla, kuten kasviksilla, on typerää. Ei ne tee kylläiseksi, eka pierasulla on taas nälkä. Jos syöt ruokaa, joka saa kylläiseksi ilman, että tunget vatsaasi ähkytäyteen, niin syödyn ruuan määrä vähenee luonnollisesti. Silloinhan painokin pysyy hallinnassa, kun ruokamäärä on vähäisempi.
No mä en tunge vatsanai ähkytäyteen kasviksilla mutta tulee niistä täysi olo. En toki useinkaan syö pelkästään kasviksia, esimerkiksi itsetehty hummus mukana on proteiinivoittoista, ja älyttömän hyvää porkkanoiden kanssa. Silti tuossakin pääraaka-aine on porkkana. Ja edelleen se on se kalorimäärä eikä ruokamäärä joka pitää painoa hallinnassa. Nää jotka valittaa ettei tee kylläiseksi ei yleensä ole edes kunnollista kasvisruokaa kokeilleet.
Itselläni johtuu tavallaan itsearvostuksen puutteesta.
Jos hoidossani on ylipainoinen koira, pystyn huolehtimaan sen oikeanlaisesta ruokinnasta, herkut pois ja katselemaan nappuloiden ravintosisältöä. Vien koiraa pitkille lenkeille ja innostan sitä liikkumaan ja leikkimään.
Minulle on tärkeää, että eläin voi hyvin ja on terve.
Jostain syystä en tätä osaa soveltaa itseni kanssa. Rasva sisäelinten ympärillä ei saa samanlaista tavoitteellista toimintaa aikaiseksi.
Miksi arvostan omaa terveyttäni vähemmän kuin koiran?
Kyllähän tuon kaikki tietää, turhaa pätemistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoidossani on ylipainoinen koira, pystyn huolehtimaan sen oikeanlaisesta ruokinnasta, herkut pois ja katselemaan nappuloiden ravintosisältöä. Vien koiraa pitkille lenkeille ja innostan sitä liikkumaan ja leikkimään.Minulle on tärkeää, että eläin voi hyvin ja on terve.
Jostain syystä en tätä osaa soveltaa itseni kanssa. Rasva sisäelinten ympärillä ei saa samanlaista tavoitteellista toimintaa aikaiseksi.
Etpä kyllä koirankaan terveyttä mieti syöttämällä sille nappuloita (et ruokaa) ja liikuttamalla överisti.
Mulla lähti 32 kiloa ihan vaan sillä, että aloitin Thyrox lääkityksen.
...no mut hei entäs se kilpirauhanen! Kukaan ei maininnut kilpirauhasesta mitään!
Siinähän on jotakin vikaa joka toisella painonpudottajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoidossani on ylipainoinen koira, pystyn huolehtimaan sen oikeanlaisesta ruokinnasta, herkut pois ja katselemaan nappuloiden ravintosisältöä. Vien koiraa pitkille lenkeille ja innostan sitä liikkumaan ja leikkimään.Minulle on tärkeää, että eläin voi hyvin ja on terve.
Koska kun koirallasi on nälkä, sinä sanot "Ole hiljaa!" ja menet hakemaan itsellesi donitsia kaapista.
Kun sinulla on nälkä, menet hakemaan itsellesi donitsia kaapista.
Vierailija kirjoitti:
...no mut hei entäs se kilpirauhanen! Kukaan ei maininnut kilpirauhasesta mitään!
Siinähän on jotakin vikaa joka toisella painonpudottajalla.
Juurihan tuossa mainitsin lääkitykseni. Ei tarvinnut liikkua ja vahdata syömisiä. Lääkitys auttoi. Huutelijat olivat kohdallani väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kun koirallasi on nälkä, sinä sanot "Ole hiljaa!" ja menet hakemaan itsellesi donitsia kaapista.
Kun sinulla on nälkä, menet hakemaan itsellesi donitsia kaapista.
Et antanut mitään uutta edelliseen toistit vaan saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, vaikkakaan ei yksinään. Tietenkin liikunnan vaikutus on helppo nollata syömällä sen jälkeen iso suklaalevy. Mutta itse olen liikkunut paitsi kunnon ja kiinteyden takia, niin siksi, että sen vuoksi olen voinut syödä hieman enemmän. Jos käyn tekemässä 55 minuutin bodycombat-tunnin ja sen päälle puolen tunnin salitreenin, niin totta pirussa saan syödä sinä päivänä monta sataa kaloria enemmän kuin niinä päivinä, kun makaan sohvalla.
Lisäksi liikunta vähentää viskeraalista eli sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa tehokkaammin kuin dieetti. Pitkällä tähtäimellä liikunta auttaa painonhallinnassa, koska lihas kuluttaa enemmän kuin läski. Eli lihaksikas voi syödä enemmän lihomatta.
Ei ole! Juurikin kerroit miksi! Ravinnon vähentäminen on laihdutuskeino, vaan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä täysin eri mieltä ja jotain kyllä tiedän 20 kg laihduttaneena v 2009-2010. Siitä saakka olen ollut tässä painossa joten uskallan julistautua siihen pieneen joukkoon joka saa painon pidettyä kurissa eikä jojoile.
Liikunta tukee painonhallintaa todella hyvin. Ensinnäkin se kuluttaa kaloreita ja toisekseen se muokkaa kroppaa. Lisäksi liikuntaan käytetty aika on pois esim syömisestä ja liikunnan jälkeen tekee mieli syödä oikeaa, kunnon ruokaa. Jos tekee mieli vetää suklaalevy, vika ei ole liikunnassa vaan jossain muualla.
Höpöhöpö! Kun sen liikunnan "edun" saa pois ihan pienellä määrällä ruokaa, niin on selvä, että liikunnan osuus laihdutuksessa on häviävän pieni siis olematon. Liikunta on terveyskeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, vaikkakaan ei yksinään. Tietenkin liikunnan vaikutus on helppo nollata syömällä sen jälkeen iso suklaalevy. Mutta itse olen liikkunut paitsi kunnon ja kiinteyden takia, niin siksi, että sen vuoksi olen voinut syödä hieman enemmän. Jos käyn tekemässä 55 minuutin bodycombat-tunnin ja sen päälle puolen tunnin salitreenin, niin totta pirussa saan syödä sinä päivänä monta sataa kaloria enemmän kuin niinä päivinä, kun makaan sohvalla.
Lisäksi liikunta vähentää viskeraalista eli sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa tehokkaammin kuin dieetti. Pitkällä tähtäimellä liikunta auttaa painonhallinnassa, koska lihas kuluttaa enemmän kuin läski. Eli lihaksikas voi syödä enemmän lihomatta.
Ei ole! Juurikin kerroit miksi! Ravinnon vähentäminen on laihdutuskeino, vaan se.
Juurikin näin, mutta ravinnon vähentäminen alkaa siitä, että ruuan sisältöä muutetaan siten, että se vähentäminen on mahdollista.
Syöminen ratkaisee. Esim.minä en voi lisätä liikuntaa enää, mutta voin syödä vähemmän.
Laihdutukseen ei todellakaan ole mitään taikapilleriä. Laihdutukseen ei myöskään tarvita itsekuria ja kärsimystä, jos ymmärtää, mitä on tekemässä. Ruuan määrällä on vähän merkitystä, sisällöllä sitäkin enemmän.