Yritin selittää teinilleni, mikä on korppu (ei se syötävä) "Nyt sä hei fuulaat"
Selitin, että se on niinkuin vanhan ajan muistikortti, mutta vaan isommassa koossa. Ei meinannut millään uskoa. "Vähänkö oli varmaan noloo"
Kommentit (33)
Mutta uskoisiko se että korpulle mahtui vain sadastuhannesosa siitä tiedosta mitä muistitikulle nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Jaana Tommiska, hallituksen jäsen ,SDP Kerava kirjoitti:
Saa niitä korppuasemia nykyisiinkin koneisiin. Korppu oli luoettava, muttei kovin nopea lukea.
Kaikkea muuta kuin luotettava se oli.
Lerppuun verrattuna kyllä oli.
Nykyteinit ei enää edes muista cd/dvd/bluray-levyjä, usb-tikkuja ja ulkoisia kovalevyjä, sillä ne olivat käytössä silloin kun olivat aivan pieniä.
Mun lapsuudessa ja nuoruudessa Anttilan Top-Ten oli taivas ja leffoja käytiin vuokraamassa Ärrältä. VHS-aikana noille vuokraamoiden hinnoille ei yleensä oikein saanut vastinetta, koska videonauhat olivat kuluneet ja kuva oli rakeinen. Biisejä nauhoitettiin radiosta c-kasetille, ja voi vitsit kun juontajat alkoivat puhua päälle liian aikaisin! :D
Mulla oli kannettava cd-soitin, ja koululaukussa oli useampi cd-levy + kirjat ja penaalit päälle. Painoi turkasesti :D Itse olen niin kalkkis että en osaa elää ilman usb-tikkuja ja -portteja. Viimeisen karvalakki-nokialaisen ostin syksyllä 2010, vielä tuolloin älypuhelimia ei näkynyt juuri kellään.
Oon vasta 28 ja tuntuu ihan käsittämättömältä, kuinka maailma on tuossa ajassa muuttunut. Ps. muistan nuo korput myös :)
Minun nuoruudessa ei ollut tietokoneita.
Vierailija kirjoitti:
Nykyteinit ei enää edes muista cd/dvd/bluray-levyjä, usb-tikkuja ja ulkoisia kovalevyjä, sillä ne olivat käytössä silloin kun olivat aivan pieniä.
Mun lapsuudessa ja nuoruudessa Anttilan Top-Ten oli taivas ja leffoja käytiin vuokraamassa Ärrältä. VHS-aikana noille vuokraamoiden hinnoille ei yleensä oikein saanut vastinetta, koska videonauhat olivat kuluneet ja kuva oli rakeinen. Biisejä nauhoitettiin radiosta c-kasetille, ja voi vitsit kun juontajat alkoivat puhua päälle liian aikaisin! :D
Mulla oli kannettava cd-soitin, ja koululaukussa oli useampi cd-levy + kirjat ja penaalit päälle. Painoi turkasesti :D Itse olen niin kalkkis että en osaa elää ilman usb-tikkuja ja -portteja. Viimeisen karvalakki-nokialaisen ostin syksyllä 2010, vielä tuolloin älypuhelimia ei näkynyt juuri kellään.
Oon vasta 28 ja tuntuu ihan käsittämättömältä, kuinka maailma on tuossa ajassa muuttunut. Ps. muistan nuo korput myös :)
Minä olen 48 ja muistan ajan, jolloin tärkeät asiat kirjattiin ylös kynällä ja paperilla. Jos oma tai kaverin faija ei jotain tiennyt, niin sitten ajettiin fillarilla puiseen internetiin katsomaan tietosanakirjasta.
Mulla oli 80-luvun alussa korvalappustereot ja elektroniikkapeli ja käytin silloin myös sanaa "fuulata".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 48 ja muistan ajan, jolloin tärkeät asiat kirjattiin ylös kynällä ja paperilla. Jos oma tai kaverin faija ei jotain tiennyt, niin sitten ajettiin fillarilla puiseen internetiin katsomaan tietosanakirjasta.
Puinen internet! Ha-haa, toi täytyykin muistaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, teinit on niin pöljiä
Eivät varmaan osaisi edes valjastaa hevosta ja äestää sillä peltoa.
Eihän ne edes ymmärrä tuota lausetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä vasta kuulostaa ufolta nykyteinistä
"Tietokoneohjelmia levitettiin myös radion välityksellä siten, että radiosta lähetettiin äänimuodossa dataa, jonka pystyi nauhoittamaan kasetille, kun laittoi nauhoituksen päälle ennen lähetyksen alkamista."
Mä olen ihan kolmekymppinen ja kyllä tämä munkin mielestä kuulostaa aika ufolta. Enpä ole ikinä edes kuullut tällaisesta.
Yleissivistys!
Yleissivistykseenkö kuuluu tietää kaikki aikaisempien vuosikymmenien härpäkkeet, lärpäkkeet ja tietotekniset systeemit? Mitä niillä tiedoilla nykymaailmassa tekee, jos ei ole joku alan ammattilainen :D
En ole kuullutkaan silikonista vaikka meillä kotona oli tietokoneita jo tuolloin. Kaikkea uutta sitä oppii.
Vierailija kirjoitti:
no eihän korppu ole edes iso, mulla on vieläkin niitä. Kerropas lerpuista...
Lerppu on paljon nolempi aina.
Vierailija kirjoitti:
Lol, teinit on niin pöljiä
Teinit ovat aina olleet pöljiä.
Yleissivistys!