Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin selittää teinilleni, mikä on korppu (ei se syötävä) "Nyt sä hei fuulaat"

Vierailija
14.05.2019 |

Selitin, että se on niinkuin vanhan ajan muistikortti, mutta vaan isommassa koossa. Ei meinannut millään uskoa. "Vähänkö oli varmaan noloo"

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eihän korppu ole edes iso, mulla on vieläkin niitä. Kerropas lerpuista...

Vierailija
2/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö nuoret nykyään sanaa "fuulata"?

Vierailija
4/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs tietokonepelit jotka piti ladata c-kaseteilta, kyllä olisi vaikeaa nykylapsen kärsivälllisyydelle ;)

Vierailija
5/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä vasta kuulostaa ufolta nykyteinistä

"Tietokoneohjelmia levitettiin myös radion välityksellä siten, että radiosta lähetettiin äänimuodossa dataa, jonka pystyi nauhoittamaan kasetille, kun laittoi nauhoituksen päälle ennen lähetyksen alkamista."

Vierailija
6/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne ohjelmat commodore 64:lle?  Voi helvata sitä näpyttelemistä :=)

Vierailija
7/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Teinit eivät todellakaan käytä verbiä fuulata. Mikä pointti on sepittää tällainen juttu?

T. Yläkoulun opettaja

Vierailija
8/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietokoneohjelmia levitettiin myös radion välityksellä siten, että radiosta lähetettiin äänimuodossa dataa, jonka pystyi nauhoittamaan kasetille, kun laittoi nauhoituksen päälle ennen lähetyksen alkamista."

Mä olen ihan kolmekymppinen ja kyllä tämä munkin mielestä kuulostaa aika ufolta. Enpä ole ikinä edes kuullut tällaisesta.

Vierailija
9/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä näpyttelin ohjelmakoodit mikrobitti lehdestä.

Vierailija
10/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1991, 6-7 vuotiaana pelasin Nokian tietokoneella ristinollaa ja 1993 kaverin luona Commander Keen peliä. Myös pikkuveljeni, silloin 4-5 vuotias, opetteli kovasti dos komentoja ja pelasi korpulta talviurheilu - Ski or die-peliä, hän olikin siinä aika hyvä. Hän on nykyään insinööri.

Oi muistoja.

Vierailija
11/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö nuoret nykyään sanaa "fuulata"?

Mietin samaa.

Vierailija
12/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa teinille kuinka nolo hän oli paskoessaan housuun, opetellessaan kävelemään tai tuhertaessaan jotain naurettavia pääjalkaisia. Kannattaa myös muistuttaa, jos teini kommentoi sinua noloksi, että sinä sentään opetit teinin käyttämään niinkin yksinkertaista asiaa kuin lusikka. :P

Vierailija
13/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy teiniltä, että sekö ei ole sitten noloa, että kuljetaan 24/7 pää kumarassa älypuhelimen näyttöön liimattuna

Vierailija
14/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan kolmekymppinen ja kyllä tämä munkin mielestä kuulostaa aika ufolta. Enpä ole ikinä edes kuullut tällaisesta.

Taisi olla vitsi

Vierailija
15/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun syntymääsi edeltävällä vuosikymmenellä tuli radiosta Silikoni -ohjelma, jossa puhuttiin tietotekniikasta ja lähetettiin joskus ohjelmia tuolla kuvatulla tavalla.

Vierailija
16/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin muksu ei uskonut pöydällä lojunutta vanhaa NMT-puhelinta puhelimeksi, vaan meni parin korttelin päähän mummolleen kysymään, että onko se oikeasti puhelin - tuli sitten suu hymyssä kertomaan, että mummi sanoi, että se on puhelin. Tästä on ainakin jo kymmenen vuotta aikaa.

Vierailija
17/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla vitsi

Ei ollut.

Vierailija
18/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin pöljiä

Vierailija
19/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, teinit on niin pöljiä

Eivät varmaan osaisi edes valjastaa hevosta ja äestää sillä peltoa.

Vierailija
20/33 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana Tommiska, hallituksen jäsen ,SDP Kerava kirjoitti:

Saa niitä korppuasemia nykyisiinkin koneisiin. Korppu oli luoettava, muttei kovin nopea lukea.

Kaikkea muuta kuin luotettava se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi