Kannattaako jatkaa death metalia kuuntelevan miehen tapailua?
Olen vasta pari kertaa käynyt treffeillä tämän miehen kanssa, ja nyt sitten tuli musiikkimaku puheeksi. Millaiset ihmiset tuollaista musiikkia oikein kuuntelee? Väkivaltaiset ja sellaisesta nautintoa saavat? Vai psyykkisesti terveetkin?
Mies vaikuttaa muuten mukavalta, kauheasti en tosin osaa vielä sanoa. Mutta tuo musiikkimaku mietityttää. Luin tällaisesta tutkimuksesta: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006033818.html
Tuon mukaan kyseisen musiikin fanit olisivat ihan tavallisia. Kyseinen musiikki tekee fanit iloisiksi ja voimaantuneiksi. Mutta vähän ihmetyttää, että millainen ihminen voi saada iloa ja voimaa kauheuksia kuuntelemalla?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman havaintoni mukaan mikä tässäkin keskustelussa esiintyy niin death metalista pitävät ylimieliset ja jokseenkin narsistiset ihmiset. Tässäkin nähdään kuinka muiden musiikkilajien harrastajia lytätään, muu on "metal for dummies" ja silti vain nämä muut ovat suvaitsemattomia.. Äly taas ei liity asiaan muuta kuin näiden kuuntelijoiden harhoissa.
Sen sijaan perus hevimiehet ovat oman kokemuksen mukaan lupsakoita. :) Death metal on alakulttuuria. Toki poikkeuksiakin varmasti on.Sinuna en ap jatkaisi tapailua. Varsinkin jos death metal on ainoa mistä mies tykkää.
Mitä tarkoitat "perus hevimiehillä" [sic]? Jotain Staminaa, Turmion Kätilöitä tai Sonata Arcticaa kuuntelevia tyyppejä, jotka hassuttelevat ja heiluvat Nummirockissa six pack -hattu päässä ja kiltti päällä? Ja tulihan se narsistikorttikin vedettyä esiin. Ihan huvittava keskustelu kyllä.
Kyllä tuo ylimielisyytesi on jo aivan tarpeeksi ilmentynyt ilman että erikseen mainitset olevasi oikein huvittunut. Onhan se kyseenalaista että juuri death metalin kuuntelijat lähtevät aina tälle linjalle:
"muu kuin minun suosikkini on metal for dummies"
"myönnetään että on hyvin epämusikaalisia ihmisiä joille sanat merkitsevät jotakin, ja heidän ei kannata vaivautua yrittämään keskustelua"
"death metalin kuuntelijat ovat muita älykkäämpiä"
"death metalin kuuntelijat ovat muita empaattisempia"
"death metalin kuuntelijat ovat muita lempeämpiä"
"death metalin kuuntelijat ovat muita fiksumpia"
"death metalin kuuntelijat ovat kaikin tavoin parempia ihmisiä"
"muut kuin death metalin kuuntelijat ovat suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä"
"huvittavat ihmiset eivät vain pysty ymmärtämään death metalin hienoutta"
"muut kuin death metalin kuuntelijat vain heiluvat ja hassuttelevat, huoh"Ja sitten ihan vilpittömästi kuitenkin ihmetellään mistä tämä vaikutelma narsistisuudesta tulee.. 😂 Edes nykyajan räppärit ja misogyniset jenkkiräppärit kaikkineen mitä ne edustavat eivät ole noin ärsyttäviä ja luontaantyöntäviä, tai ainakin ne osaavat esittää paremmin. ;)
Ovatko nuo väitteet tästä ketjusta vai keksitkö ihan itse? Muutamassa kohdassa ainakin tainnut ajatus katketa?
Paljon paremmat haukut saa aikaan kun rakentaa olkinuken. Keskusteluhan on vain viitteellinen kehys sille varsinaiselle asialle, joka oli mielessä jo ketjun avauksen yhteydessä.
Oudommaksi vain menee.. "Mitään tällaista ei ole väitetty, itse kuvittelet kaiken!" (Vaikka jokainen lainaamani kommentti on otettu ketjusta faneilta, kuten kuka tahansa tässä todellisuudessa elävä voi silmin lukea)
https://www.spring.org.uk/2018/11/music-high-iq.php
The Musical Preference Linked To High IQ - Liking heavy metal music is a sign of high intelligence, research suggests.
Tässä lisää:
https://www.theguardian.com/music/musicblog/2007/mar/21/whymetalfansare…
A disproportionate number of bright students listen to metal. No wonder - it's difficult, erudite and still the voice of the outsider.
Pitäisi ennemmin ajatella, kannattaako miehen jatkaa deittailua tuollaisen naisen kans.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiltti, rauhallinen ja fiksu, hyvissä töissä käyvä mies, ja kuuntelen usein death metallia. Niitä "lauluja" ei oteta tosissaan eikä kirjaimellisesti. Eikä nyt sanoista saa muutenkaan selvää=) Makaaberia huumoria, voimaa ja vastakulttuuria.
Minäkin olen kiltti, rauhallinen ja kohtalaisen sivistynyt työssäkäyvä mies, joka kuuntelee enimmäkseen tätä death- ja black metallia. Olen nyt 37-vuotias ja olen kuunnellut tätä musiikkia jostain 15-vuotiaasta saakka ja olen ottanut jotkut näistä bändeistä hyvinkin vakavasti alusta asti, osalla bändeistä taas on rennompi "imago". Niistä sanoista muuten yleensä saa selvää, kun kuuntelee levyä ja samalla lukee sanoituksia levynkansista. Ei tosin aina, joskus on semmoista kurnutusta että ei siitä saa mitään selvää :D
Minä sisäsiisti-hommien krakakaula kun lähden töistä, se on jotain Stratovariuksen ja Dimmu Borgirin väliltä joka pauhaa autostereoista. Eikä se Arch Enemy ole niin vierasta sekään. Ja näin jo ties kuinka kauan.
Toistaiseksi ei ole ollut haluja poltella uskonnollisia pyhättöjä tai silvoskella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Viestin 52 kirjoittajalle: kiitos, nauroin kippurassa! Mutta eikös se olekin niin, että että vitsissä saattaa useinkin olla osa tai jopa puolet totta :-D
Ap:lle sanoisin: huomaatko viestin 52 kirjoittajasta, että metallimiehet ovat hyvinkin luovia ja mielikuvitusrikkaita ihmisiä. Eivät mitään yksioikoista sakkia.
t: se musiikinopettaja, joka kirjoitti tähän ketjuun jo aiemmin
Olkaa hyvä. Vitsihän on käännös ja wanha kuin Black Sabbath...
Tosin allekirjoitan tuosta vähintään puolet.
Vierailija kirjoitti:
Minä sisäsiisti-hommien krakakaula kun lähden töistä, se on jotain Stratovariuksen ja Dimmu Borgirin väliltä joka pauhaa autostereoista. Eikä se Arch Enemy ole niin vierasta sekään. Ja näin jo ties kuinka kauan.
Toistaiseksi ei ole ollut haluja poltella uskonnollisia pyhättöjä tai silvoskella ihmisiä.
Kyllä se tulee vielä, aivan kuten kaikki hiphoppia kuuntelevat haluavat vetää huumeita ja ra*skata ja Sannia kuuntelevat haluavat olla miesten leluja.
Mun vaimo naputteli rattia ja hyräili mukana kun radiosta kuului "seksi vie ja taksi tuo".
Pettääkö hän siis minua?
Eläkäkö kaksoiselämää?
No jos sulla ei pää kestä sitä edes ajatuksen tasolla että mahdollinen kumppanisi ei kuuntele samanlaista musiikkia, niin parempi että olette erillään. Musiikki ei kuitenkaan kaikilla ihmisillä kuvasta heidän maailman kuvaansa samalla tavalla kuin sinulla. Joten opettele ajattelemaan laajemmin ja koeta asettua toisen asemaan. Huomaat, että ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita jotka eivät aukene sinulle samalla tavalla kuin heille.
\,,\ TRV KVLT /,,/