KAMALIMMAT MENKKA-KOKEMUKSET
Kehiin siis vaan.
1 oma kokemus sattui viime kesänä
Oli virhe silloin menkoojwn aikana laittaa valkoiset housut, eikä Mulla ollu mitään housuja varoiksi mukana. Olin siis lenkillä, kunnes huomaan että ihmiset kattoon mua jotenkin oudosti. Sitten yksi Kaverini kertoi mulle siinä lenkillä, että Mulla on jotain selvästi näkyvää punaista juttua takapuolessa. Siinä mä vaan kirosin, ja pärmensin hetken aikaa iteksieni kun kaveri hihitti vieressä, vaikka sanoi ettei naura tahallaan ja et anteeks et hän hihitti. No, ei muut ku mentii mun luo kylää nii sain vaihdettu alkkatit, siteen ja housut.😅💦
Kommentit (60)
Kamalin oli varmaan joskus kun olin valvonut päivät ja yöt ympäri ja selkää sattui. Valvominen pahensi kipuja moninkertaisesti ja siinä vaiheessa, kun on valvonut liikaa tulee olo, jossa on todella hankala nukahtaa.
Älkää tehkö valvomisennätyksiä kuukautisten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kamalinta on varmaan olla juuri 13v. täyttänyt ja aloittaa ekojen menkkojen kunniaksi tämmöinen keskustelu av-palstalle.
Ole 14v, ja menkkani alkoivat 10,-vuotiaana. Mut kuuta haluat tietää? En kerr.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla viime viikolla. Jouduin ensiapuun kun tuli verta nin että yöpaita, sänky, kaikki veressä. Sain sieltä tabletteja joka vähensi vuotoa.
Miten tällaisen takia voi joutua ensiapuun? Itsellä joka menkkojen aikaan noin käy useasti.
Menkat alkoivat odottamattomasti töissä. Tuli tunne kosteudesta housuissa, joten menin vessaan. En ollut edes ajatellut, että silloin voisi olla kuukautiset (aina ollut säännöllinen kierto ja edellisistä vain pari viikkoa aikaa). Housuihin oli valunut veren lisäksi sellainen suuri veriklimppi, ja minä kun en edes veren näkemistä oikein kestä, niin oksensin siltä istumalta. Siis niille pöksyille, housuille, jaloille, lattialle, seinälle. Tämä oli aikana kun ei ollut kännyköitä, niin jouduin huutamaan työkaverin vessan oven taakse ja pyytämään että soittaa miehelleni, että tuo vaihtovaatteet. Melkein tunnin verran sain siinä istua ja vuotaa pönttöön, samalla siivoten vessapaperilla pahimpia sotkuja. Menin kyllä vaihtovaatteet (ja suojia) saatuani siivoamaan sen vessan ihan kunnolla, minkä jälkeen lähdin kotiin kunnolla suihkuun. En ole muuten pystynyt enää nakkikeittoa syömään tuon jälkeen kun olin juuri syönyt sitä ennen tuota tapausta.
Sorry vaan sille joka joutui pizzeriassa istumaan jättämääni verijälkeen. Yllättävän runsaat menkat ja tumma istuin, mutta lähtiessäni huomasin ja menin niin paniikkiin, että jätin tuolin pyyhkimättä.
Muijalla oli kerran menkat. Se oli pahalla päällä ja pihtasi.
Alkuvaiheessa kun kierto oli vielä ihan mitä sattui, menkat alkoi yöllä mökillä. Sähkötön mökki ja kantovesi, ja lakanat, patja ja peitto veressä.
Olin kahdeksannella tai yhdeksännellä luokalla, kun tajusin menkkojen menneen housuista läpi. Onneksi oli päivän viimeinen tunti ja housut oli mustat, mutta tuolissa oli kohtuullisen suuri veriläiskä. Lähdin viimeisenä luokasta, enkä silloinkaan kehdannut jäädä siivoamaan sitä. Toivottavasti seuraava istuja huomasi ja siivosi sen itse (tai vaihtoi tuolia). En vieläkään pysty nauramaan asialle, vaikka siitä on jo 20 vuotta.
Vikaa päivää eräässä työpaikassa, ja menkat tulivat yli niin, että kangaspäällysteinen työtuoli tahriintui. Voi nolous.
Joskus kesti menkat kuukauden ennen kuin tajusin lähteä lääkäriin.. eikä mitään ripottelua vaan täysiä hanat auki menkat
Vierailija kirjoitti:
Muijalla oli kerran menkat. Se oli pahalla päällä ja pihtasi.
Voi kauheeta :o miten voit kestää?
Kamalimmat? Meillä ei kotona oikein ollut sellaiset välit että mistään menkoista olisi ikinä mitään puhuttu. Saati sitten ostettu siteitä. Tai ainakaan särkylääkkeitä.
Kerran mä olin niin kipeänä että melkein oksensin. Siis se oli jotain ihan järkyttävää. Mutta ilman särkylääkkeitä tai ketään kelle kertoa niin se oli kestettävä vain.
Tapahtui mulle pari kesää takaperin. Oli kesäinen hellepäivä ja ainoat omistamani sortsit ovat vitivalkeat. Laitoin sitten ne jalkaan ja lähdin kauppaan ajatuksella eihän tässä kauaa mene. Kaupassa iski ohivuoto (toivottavasti kovin moni kaupassa ei nähnyt). Nykyään onneksi omistan kuukautiskupin niin tuota ongelmaa ei enää ole. Epävarmana päivänä voi laittaa pikkuhousunsuojan lisäksi.
Kamalan noloa oli kun olin 12v.ja isäni vei mut johonkin autolla. Autos oli semmoset vaaleansiniset penkit. Hävetti ihan hirveästi kun nousin penkistä ja siinä sen näin, punaisen tahran ja niin näki isänikin kun etupenkillä istuin.