KAMALIMMAT MENKKA-KOKEMUKSET
Kehiin siis vaan.
1 oma kokemus sattui viime kesänä
Oli virhe silloin menkoojwn aikana laittaa valkoiset housut, eikä Mulla ollu mitään housuja varoiksi mukana. Olin siis lenkillä, kunnes huomaan että ihmiset kattoon mua jotenkin oudosti. Sitten yksi Kaverini kertoi mulle siinä lenkillä, että Mulla on jotain selvästi näkyvää punaista juttua takapuolessa. Siinä mä vaan kirosin, ja pärmensin hetken aikaa iteksieni kun kaveri hihitti vieressä, vaikka sanoi ettei naura tahallaan ja et anteeks et hän hihitti. No, ei muut ku mentii mun luo kylää nii sain vaihdettu alkkatit, siteen ja housut.😅💦
Kommentit (60)
valehteliko_femakot? kirjoitti:
Mitä ihmettä? Etkö halua tuoda naisellisuuttasi esiin ja kulkea julkisilla paikoilla verisillä housuilla?
En ole niin väittänytkään, mut tosi ikävän tuntuista ja noloa sillee mennä. Mä edes välitön jonkinlaisesta siisteydestä.💤
Onpas kumma ellei Täällä kenelläkään naisella ole, tai ole ollut menkkoja eikä niistä noloja kokemuksia ja tilanteita. Voi voi.
Ap
"Menkkakokemukset" kirjoitetaan yhteen ilman viivaa.
Eipä tule mieleen, että olisi ollut mitään kamalia kokemuksia. Joskus verta vuotaa yli ja se tahrii housut, mutta se on elämää. Ei voi mitään, sitten vaan likaiset housut pesuun ja uudet jalkaan. Ei ole ihmeellistä.
Mun menkat on nykyään varsin ylitsevuotavaiset, kirjaimellisesti. Kamalinta oli, kun oli vielä tavallistakin runsaampi vuoto, ja tamponin oli kulkeutunut n. nyrkin kokoinen hyytymä housuihin. En käsitä miten tuo on mahdollista, mutta oksetti ihan toden teolla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mieleen, että olisi ollut mitään kamalia kokemuksia. Joskus verta vuotaa yli ja se tahrii housut, mutta se on elämää. Ei voi mitään, sitten vaan likaiset housut pesuun ja uudet jalkaan. Ei ole ihmeellistä.
Kiitos tiedosta, mutta nyt ei ole puheenaikaa otsikosta.
Hei, ei tarvitse olla noin kärttyisä ja hyökätä kimppuun. Kysyin KAMALIMMAt ja noloimmat, enkä ole sanonut ettei kuuluisi elämään. V.ttu jos häiritsee, painu piiloon.
Ostin mustavalkoraidalliset, ohuet kesähousut ja pesin ne heti käyttöön. Seuraavana aamuna alkoi yllättäen menkat (ikuisesti epäsäännölliset) ja ne ovat alussa hyvin runsaat, mutta jotenkin sitä ajatteli että jos ei teininä ole käynyt vahinkoa niin ei käy nelikymppisenäkään. Olin sitten torikahvilassa japanin lippu ahterissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, ei tarvitse olla noin kärttyisä ja hyökätä kimppuun. Kysyin KAMALIMMAt ja noloimmat, enkä ole sanonut ettei kuuluisi elämään. V.ttu jos häiritsee, painu piiloon.
Mitä sinä raivoat? Vastasin täysin neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
No ne nyt tulee ja menee, kannattaako kaikesta uhriutua. Taidat olla niitä, jotka ovat 5 pv kuukaudessa saikulla, kun vähän nipistelee massunpohjaa.
En tajua, miksi naiset tekee menkoista niin kauhean ison numeron. Oisko minipillerit mitään?
Ymmärrän ellei itselläsi ole todella kauheita kipuja, ja en ole ainoa jolla Juri on aivan kauheat kivut ja jouduin olemaan pois töistä. mun minipillerit, jne muut Henk.kohtaset asiat ei nyt liity tähän mitenkään, ja niistä en tänne enkä mitenkään juorukelloille puhu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä raivoat? Vastasin täysin neutraalisti.
:D
Ap
Kamalimpia oli kouristuksenomaiset kivut, ja saatoin pyörtyä niiden takia. Kerran keittiön pöydänkulmaan iskin poskipään kipeästi kun pyörryin menkkojen takia. Kaupungilla olen joutunut istuksimaan likaisella kadulla kun pyörrytti niin kovasti. Yksi tentti meni hylätyksi kun en tuskiltani edes ajattelemaan kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ostin mustavalkoraidalliset, ohuet kesähousut ja pesin ne heti käyttöön. Seuraavana aamuna alkoi yllättäen menkat (ikuisesti epäsäännölliset) ja ne ovat alussa hyvin runsaat, mutta jotenkin sitä ajatteli että jos ei teininä ole käynyt vahinkoa niin ei käy nelikymppisenäkään. Olin sitten torikahvilassa japanin lippu ahterissa...
Uh, kamalaa.😖
Vierailija kirjoitti:
Kamalimpia oli kouristuksenomaiset kivut, ja saatoin pyörtyä niiden takia. Kerran keittiön pöydänkulmaan iskin poskipään kipeästi kun pyörryin menkkojen takia. Kaupungilla olen joutunut istuksimaan likaisella kadulla kun pyörrytti niin kovasti. Yksi tentti meni hylätyksi kun en tuskiltani edes ajattelemaan kyennyt.
Kamalin juttu tähän mennessä!
Ap
Ps. Halit
Vierailija kirjoitti:
No ne nyt tulee ja menee, kannattaako kaikesta uhriutua. Taidat olla niitä, jotka ovat 5 pv kuukaudessa saikulla, kun vähän nipistelee massunpohjaa.
En tajua, miksi naiset tekee menkoista niin kauhean ison numeron. Oisko minipillerit mitään?
Ei niistä kyllä tehdä ellei ole aihetta. Toisilla on oikeasti haastetta selviytyä arkipäivän menoista ja askareista kipujen ja ison vuotomäärän takia. Suurimmalla osalla ne eivät ole mikään iso juttu ja pärjää tarvittaessa buranalla oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä kyllä tehdä ellei ole aihetta. Toisilla on oikeasti haastetta selviytyä arkipäivän menoista ja askareista kipujen ja ison vuotomäärän takia. Suurimmalla osalla ne eivät ole mikään iso juttu ja pärjää tarvittaessa buranalla oikein hyvin.
Tämä!
Ja sitten kun on niitä jotka jopa menevät päivystykseen ihan siis todella runsaiden vuotojen takia.
No mulla on endometrioosi joten joka menkat on "kamalimmat".
Vierailija kirjoitti:
No mulla on endometrioosi joten joka menkat on "kamalimmat".
Kamalaa, Otan osaa. Varmasti on todella kamalaa elää endon kanssa. Tai elää ja elää, mut varmasti älyät kuitenkin mitä siis Tarkoitan.
Olin yksin lomareissulla. Lento Helsinkiin lähti aamusta. Yöllä noin kahden aikaan heräsin järkyttäviin menkkakipuihin ja verta tuli kuin härän kurkusta. Oli sellainen tunne, että miten tästä nyt kotiin selviän, kun vessassakäyntikin on suoritus. Vetelin Buranaa niin, että kykenin käymään marketissa kuukautissuojaostoksilla. Mukana oli tietysti ne aina-varuilta-tarvikkeet, kun kierto oli mitä sattui. Tamponi laski heti läpi ja lisänä käytetty side oli läpimärkä puolessa tunnissa. Usean tunnin lento oli suoranaista piinaa. Suomeen päästyä piti vielä istua junassa pari tuntia. Vieruskaveri jo varovaisesti kyseli, että onko kaikki OK, kun olen niin kalpea.
Vastaavia kuukautiskipuja olin kokenut ennen lasten syntymää ja en edes muistanut, mitä se eka päivä pahimmillaan on. Jälkikäteen olen joskus aprikoinut, että mahtoiko olla keskenmeno hyvin varhaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin yksin lomareissulla. Lento Helsinkiin lähti aamusta. Yöllä noin kahden aikaan heräsin järkyttäviin menkkakipuihin ja verta tuli kuin härän kurkusta. Oli sellainen tunne, että miten tästä nyt kotiin selviän, kun vessassakäyntikin on suoritus. Vetelin Buranaa niin, että kykenin käymään marketissa kuukautissuojaostoksilla. Mukana oli tietysti ne aina-varuilta-tarvikkeet, kun kierto oli mitä sattui. Tamponi laski heti läpi ja lisänä käytetty side oli läpimärkä puolessa tunnissa. Usean tunnin lento oli suoranaista piinaa. Suomeen päästyä piti vielä istua junassa pari tuntia. Vieruskaveri jo varovaisesti kyseli, että onko kaikki OK, kun olen niin kalpea.
Vastaavia kuukautiskipuja olin kokenut ennen lasten syntymää ja en edes muistanut, mitä se eka päivä pahimmillaan on. Jälkikäteen olen joskus aprikoinut, että mahtoiko olla keskenmeno hyvin varhaisessa vaiheessa.
Ymmärrän tunteen, ja itsekin kyselisin jo varovaisesti jos vieruskaveri näyttäisi todella kalpealta.
Kamalinta on varmaan olla juuri 13v. täyttänyt ja aloittaa ekojen menkkojen kunniaksi tämmöinen keskustelu av-palstalle.
Mulla viime viikolla. Jouduin ensiapuun kun tuli verta nin että yöpaita, sänky, kaikki veressä. Sain sieltä tabletteja joka vähensi vuotoa.