Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kisa! Kenen taloyhtiössä..

Vierailija
14.05.2019 |

typerimmät jätteidenlajittelijat??

Löysin juuri lautapelejä kartonkiroskiksesta. Jos se paketti on kartonkia, niin sehän kuuluu toki kartonkiroskikseen lajitella =D =D =D

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku oli tuonne meidän katokseen vähän aikaa sitten kantanut huoneen oven, usein siellä on jotain vanhoja pesukoneita tmv. Lumon vuokratalo Helsingissä.

Vierailija
22/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskispoliisien takia olen ommellut vanhoista lakanoista ja verhoista pusseja, joiden sisällä on roskapussi. Eivät näe, mitä sinne olen viskonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on että roskakatoksella roskapussi on jätetty siihen roskiksen viereen? Eli ei ole avattu sitä kantta ja nostettu pussia roskiksen sisään.

Vierailija
24/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskispoliisien takia olen ommellut vanhoista lakanoista ja verhoista pusseja, joiden sisällä on roskapussi. Eivät näe, mitä sinne olen viskonut.

Päivän piristys :D

Vierailija
25/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen kaiken: lasi, metalli, bio- ja teojäte (vartiotorni ja herätkää -lehdet) .

Vierailija
26/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasa lastenvaatteita, rattaat, sohva, runkopatja, mikro ja kahvinkeitin siihen vaan keskelle jotta kukaan ei yllä laittamaan roskia enää laatikoihin. Veikkaus on ettei ole taloyhtiöstä vaan joku omakotiasuja ei taas viitsinyt itse maksaa roskistaan.

Vierailija
27/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskalaatikkoja tonkivat taloyhtiön kierrätyspoliisit ovat kyllä otuksia, jotka kierrän kaukaa. Ei tulisi mieleenkään tonkia jätteitä ihan vaan siksi, että jos vaikka löytäisi jotain väärinkierrätettyä. Valitettavasti näitä on jokaisessa taloyhtiössä. Ja juu. Minä kierrätän pääsääntöisesti oikein.

Vuokralaisen on helppo huudella, kun osakkeen omistajat maksaa kaiken perseilyn suoremmin, mutta toki se sinunkin vuokrankorotuksena näkyy.

Vierailija
28/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oli biojäte täynnä, yllätin naapurin levittämässä biojätettään nurmikolle. Kysyin että miksi, vastaus: No nehän maatuu!

Suorastaan luova tapa ruokkia rottia.

Vierailija
29/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli taas kevään kunniaksi taloyhtiön pihalla jätelavat asukkaille muutaman viikon ajan. Toisessa ohejistus, että puutarhajätettä ja puuta (ei painekyllästettyä). Toiseen sai lapun perusteella hävittää metallin, muovin ja muun jätteen, mutta ei sähkölaitteita tai painekyllästettyä puuta. Yksi neropatti oli ratkaissut jätteiden hävitysongelmansa tuomalla tuo jälkimmäisen lavan viereen pinon painekyllästettyjä pihalaattoja niiden päälle vanhan kahvinkeittimen. Oikeasti, mitä hittoa?

meillä raahasi vanhan telkkarin ja tietokonerojut tuommoiselle jätelavalle, vaikka oli yksityiskohtaiset ohjeet. En tiedä miksi maaksi olisi pitänyt olla ohjeet, kun ei suomi, venäjä, englanti ja somalia tehoa. Kyseessä oli kuitenkin suomalainen vanhempi herra. Oli saamassa ylimääräisen laskun, jonka sitten ymmärsi. Luulenpa, että rojut löytyy nyt tuolta lähimetsästä. :(

Vierailija
30/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskalaatikkoja tonkivat taloyhtiön kierrätyspoliisit ovat kyllä otuksia, jotka kierrän kaukaa. Ei tulisi mieleenkään tonkia jätteitä ihan vaan siksi, että jos vaikka löytäisi jotain väärinkierrätettyä. Valitettavasti näitä on jokaisessa taloyhtiössä. Ja juu. Minä kierrätän pääsääntöisesti oikein.

Vuokralaisen on helppo huudella, kun osakkeen omistajat maksaa kaiken perseilyn suoremmin, mutta toki se sinunkin vuokrankorotuksena näkyy.

Ihan osakkeenomistaja olen, muttei minua kiinnosta silti tonkia roskia. Mitäs tuo mahtaa muuten vuokrien korotuksiin vaikuttaa?

Vierailija
31/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippu tankoparsaa biojätteessä, kumilenkkejä ei nipusta kuitenkaan oltu viitsitty poistaa..

Edellisessä taloyhtiössä lasinkeräysastiassa kylppärin laatat remontin jäljiltä.

Vierailija
32/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojäte biopusseissa, kartonkiastiaan vain pahvia ja kartonkia, muoviin vain muovia.

melko hyvin täällä osataan.

Vierailija
33/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksen vuoksi: te jotka sanotte että löytyy muovipusseja biojäte astiasta niin missä kunnassa asutte? Esim. Oulussa ruskon jätekeskukseen menevä biojäte voidaan pakata muovipusseihin, ne koneellisesti erotetaan joukosta. https://kiertokaari.fi/biojatteen-laittaa-tavalliseen-leipapussiin/

Vierailija
34/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni käyttökelpoiset tavarat kannattaisi viedä kierrätyskeskukseen. On kamalaa katsottavaa kun ihan uusia romuja on roskis täynnä. Hienoa, että jollakin on rahaa ostella jatkuvasti uusia sisustusjuttuja, mutta ihan oikeasti on älytöntä heittää melkein uutta kamaa roskiin. 

Meillä Espoossa roskissa on hintalappuineen päivineen kaikenlaista. 

Ilmoittaessani asiasta taloyhtiömme ryhmässä sain roskisdyykkarin maineen, vaikka en niitä kamoja ole roskista ottanutkaan. Nyt tyyppi laittaa ne todennäköisesti  jätesäkkeihin ettei niin selkeästi näy.

Mielestäni tuollainen tuhlaaminen on sairasta tietäen millaisissa olosuhteissa iso osa ihmisistä maailmassa elää.

Vierailija
35/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa tämä, koska olen itsestäni jopa vähän ylpeä.

Minä olen onnistunut hävittämään kolmen istuttavan divaanisohvan sekajätteen joukossa.

Paloittelin sohvan mustiin, isoihin jätesäkkeihin ja kuskasin sen pikku hiljaa yön pimeydessä sekajätelaatikkoihimme. Aikaa tähän toimitukseen meni kaksi viikkoa koska sohva ei mahtunut kerralla laatikoihin.

Vierailija
36/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kanssa tota biojätettä, koska meillä saa laittaa muovipussiin, mutta ei biojätepussiin...

Vierailija
37/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin viemässä roskia ja sekajätteestä kuului maukunaa. Joku oli pannut kuusi ihan pikkuista kissanpentua muovipussiin ja heittänyt ne roskiin. Hitto sentään, ihmiset. (Pennut saatiin nopeasti hoitoon ja mulla olikin seuraavat pari kuukautta aikamoiset crazy cat lady -päivät, mutta kaikki löysivät hyvän kodin. :) Onneksi tien toisella puolella on 24/7-eläinlääkäri!) Mutta jos ikinä saan selville, kuka naapureista oli vastuussa... dracarys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä