Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sitä muuttaisi asumaan?

Vierailija
14.05.2019 |

Ollaan keski-ikäisiä ja nuorinkin lapsi muuttamassa ensi syksynä kotoa. Miehen kanssa ollaan yrittäjiä ja voidaan tehdä työtä lähes missä tahansa. Lapset asuu Tampereella, Helsingissä, Espoossa. Tai nuorimmasta nyt ei ihan täyttä varmuutta vielä ole. Kukaan ei kuitenkaan halua jäädä ainakaan Helsinkiin, emmekä itsekään sinne halua mm. kalliiden asuntojen vuoksi.

Luonto on meille tärkeää ja yleensäkin viihtyisä asuinympäristö ja tykkäämme kaikesta vanhasta, kaupungin koolla ei juuri ole merkitystä, mutta koska emme ole enää ihan nuoria, meidän ei kannata minnekään maalle enää muuttaa. Ajatuksena on, että tämän jälkeen muutetaan vain palvelukotiin, mikäli tarve vaatii. Kerrostalo ei ole vaihtoehto, vaan ok-talo, jossa on pieni piha. Uusista asuinalueista emme tykkää. Tuulivoimaloiden läheisyyteen emme halua, eli käytännössä ainakin koko Pohjanmaa on poissuljettu. Meren tai järven läheisyys olisi plussaa, moottoritiet yms. isot häiriötekijät miinusta.

Olisiko ehdotuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhana kannata muuttaa kovin kauas. Voi olla aika yksinäinen olo. Missä asutte nyt?

Vierailija
22/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinna. Hyvät kulkuyhteydet ja edullisempaa kuin Tampereella. Itse olen muutaman kerran vieraillut kaupungissa jaa ihastunut.

Komppaan aiempaa eli Hämeenlinna, ihanan rauhallinen mutta kuitenkin tarpeeksi iso kaupunki Etelä-Suomessa. Kaikki tarvittavat palvelut ja kaupat löytyy ja sopivan hintaisia omakotitaloja erilaisilta asuinalueilta.

Työpaikkoja tai jatko-opiskelumahdollisuuksia ei Hämeenlinnassa ole, mutta teidän tapauksessa ei onneksi niille ole tarvettakaan.

Itse asunut Hämeenlinnassa sen 15 vuotta ja aina kaipaan takaisin. Nyt onneksi muutaman Helsinki vuoden jälkeen muutetaan kesällä pariksi vuodeksi (vanhempainvapaiden ajaksi) takaisin Hämeenlinnaan ennen kuin palataan taas Helsinkiin suorittamaan opinnot loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhana kannata muuttaa kovin kauas. Voi olla aika yksinäinen olo. Missä asutte nyt?[/quote

En nyt osaa meitä vielä oikein vanhana pitää, viisikymppisiä olemme. Asumme pienellä paikkakunnalla vähän pohjoisempana, en viitsi paikkakuntaa laittaa. Tällainen aika mitäänsanomaton paikka, mutta ei nyt mikään kamala. Kulttuuritarjonta on heikkoa, eikä täällä oikein ole mitään minkä takia tänne jäisimme lasten lähdettyä. Muutama läheinen ihminen on, mutta heitä on muuallakin, mm. meidän molempien sisaruksia. ap

Vierailija
24/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinna. Hyvät kulkuyhteydet ja edullisempaa kuin Tampereella. Itse olen muutaman kerran vieraillut kaupungissa jaa ihastunut.

Komppaan aiempaa eli Hämeenlinna, ihanan rauhallinen mutta kuitenkin tarpeeksi iso kaupunki Etelä-Suomessa. Kaikki tarvittavat palvelut ja kaupat löytyy ja sopivan hintaisia omakotitaloja erilaisilta asuinalueilta.

Työpaikkoja tai jatko-opiskelumahdollisuuksia ei Hämeenlinnassa ole, mutta teidän tapauksessa ei onneksi niille ole tarvettakaan.

Itse asunut Hämeenlinnassa sen 15 vuotta ja aina kaipaan takaisin. Nyt onneksi muutaman Helsinki vuoden jälkeen muutetaan kesällä pariksi vuodeksi (vanhempainvapaiden ajaksi) takaisin Hämeenlinnaan ennen kuin palataan taas Helsinkiin suorittamaan opinnot loppuun.

Hämeenlinna onkin jäänyt minulle melko tuntemattomaksi, pitääpä perehtyä. ap

Vierailija
25/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanko.

Muutin 10v sitten enkä kadu yhtään. Luonto, rannat, ravintolat, kahvilat, nätit ok-alueet, kaikkialle pääsee pyörällä, Tammisaari lähellä jos haluaa vaihtelua. Tykkään julmetusti.

Vierailija
26/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanko.

Muutin 10v sitten enkä kadu yhtään. Luonto, rannat, ravintolat, kahvilat, nätit ok-alueet, kaikkialle pääsee pyörällä, Tammisaari lähellä jos haluaa vaihtelua. Tykkään julmetusti.

Hangossa käytiinkin pari vuotta sitten ja oli kyllä kaunis paikka, ihastuttiin. Millaiset liikenneyhteydet siellä on? Onko hyvät ruokakaupat ja millainen on kulttuuritarjonta, esim. taidenäyttelyt, konsertit? En tiedä, mutta tuntuu vanhuutta ajatellen, että onko se vähän syrjässä? ap

Vierailija
27/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeakoski! Kaunis pikkupaikkakunta, hyvät kulkuyhteydet esim Helsinkiin ja Tampereelle. Ideapark lähellä. Keskusta veden äärellä. Hyvä palvelut.

Vierailija
28/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhana kannata muuttaa kovin kauas. Voi olla aika yksinäinen olo. Missä asutte nyt?

Siis kauas mistä/kenestä?

Vierailija
29/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kauas mistä/kenestä?[/quote

tätä mäkin jäin miettimään...aapeehän kertoi, että lapset asuu muualla ja muuttaisivat heitä lähemmäksi. EI kai sen läheisempiä olekaan kuin omat lapset. Yksinäinen se olo on jos lapset asuu jossain satojen kilometrien päässä, siis sitten kun itse on vanha. Ystävät vanhenee ja kuolee. Samoin omat vanhemmat, sisarukset, serkut, tädit, sedät... ja voihan ne palvelutkin olla kaukana, riippuu missä asuu. 

Vierailija
30/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, hyviä ideoita sain. Nyt pitää alkaa tutustumaan näihin paikkakuntiin ja mennä vaikka kesälomareissulla vierailemaan kiinnostavimmissa. ap