Hoitoalalla keikkailevat!
Mikä teidän mielestä on kohtuullinen aika odottaa palkkaa keikalta?
Mua alkaa jo aika lailla ärsyttämään Uudenmaan alueella joidenkin paikkojen palkanmaksu. Monta viikkoa saa odottaa.
Mikä ihme siinä kestää??
Olen itsekin ollut keikkoja viemässä maksuun ja pyrkinyt tekemään sen aina nopeasti tietäen, että sen keikkalaisenkin täytyy jollain elää.
Kommentit (3)
Kesäkuun loppuun mennessä ei todellakaan olisi laillista jos tänään teet keikan. Palkanajo pitäisi tapahtua viimeistään 15.6. Yli kuukautta ei tarvitse sijaisen/keikkarin suostua odottamaan palkkaa. Liittoon yhteys tai firman johtoon missä oot töissä. Palkka ajoja tehdään yleisimmin 2x kuussa,vakituisten ajot ja sitten lisät plus keikka ajot tehdään erillisenä päivänä.
En minä keikkalaisena odota mitään erikoisjärjestelyä vaan mun palkka menee maksuun samaan aikaan kun muidenkin määräaikaisten jotka sinä päivänä on töissä. Omissa keikkapaikoissa tänään tehdyn työn palkka tulisi maksuun tämän kuun lopussa koska ajot tehdään aina suunnilleen kuun 20. päivä ja palkat maksetaan kuun viimeinen päivä. Eli esim 23. päivänä tehdyn työn palkka tulee maksuun vasta seuraavan kuukauden lopussa.
Viimeistään seuraavan kuun loppuun mennessä, lukee mun soppareissa jos sellainen kirjoitetaan.
Jos tänään olisin tehnyt sijaisuuden, odottaisin sitä maksuun aikaisintaan toukokuun lopussa, todennäköisesti kesäkuun puolivälissä, mutta viimeistään kesäkuun loppuun mennessä.