Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto

Vierailija
13.05.2019 |

Miksi niin sanotaan kun se EI ole ilmaista? Edullista on mutta ei ilmaista. Taas saa maksaa 40e lääkäri käynnistä,näin köyhänä opiskelijana ei hirveästi huvittaisi maksaa, kun vakuutuskaan ei korvaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä paljonko maksaisi jos suurinta osaa sen käynnin hinnasta ei kustannettaisi veroista.

Vierailija
2/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joskus kai ollut ilmaista ja harha on jäänyt elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joskus kai ollut ilmaista ja harha on jäänyt elämään.

Verotuksessa se on aina maksettu.

Vierailija
4/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se tosiaan oli ilmaista ennenkuin tuli terveyskeskusmaksut.

Vierailija
5/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ilmaista vangeille, elämäm kolulaisille ja monille ns. oman elämänsä sankareille.

Vierailija
6/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkybää julkisen puolen lääkärikäynti? :o

Jos näin, niin ei paljon kallimpaa ole, jos menet yksityiselle. Sosialismi on taas osoittanut tehottomuutensa, ja Kokoomus oli aivan oikeassa valinnanvapausajatuksineen.

Vierailija
7/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on työterveyshuolto. Otan siitä kaiken ilon irti. Olen mm käynyt kolmessa leikkauksessa työnantajan piikkiin. Fysioterapiassa käyn monta kertaa vuodessa. Labrat joka kolmas vuosi.

Vierailija
8/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä lääkäreille ja sairaanhoitajille maksetttin palkat ja hankittiin erilaisia laitteita ja lääkkeitä, jos se oli ilmaista?

Vierailija
9/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sosialismi. Mallissa ihmiset tekevät töitä ihmisille, ei korporaatioille tai varkaalle eli valtiolle.

Vierailija
10/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ilmaista. Maksoin itse hieman yli 100 euroa mihin vielä sain yli kuukauden maksuaikaa aivan helposti sairaanhoitopiirin laskutuksesta. Olin avosydänleikkauksessa sekä 2 teholla 2 vrk, osastolla 5 vrk ja siihen kaikki tutkimukset, labroineen, leikkausvälineet ym. ym. Lasku n. 600 euroa kokonaan mistä sosiaalituki maksoi 500 euroa. Sen koko summan 40000 - 45000 euroa maksoi minun kotikunta. Niin ei se ilmaista ole joku sen maksaa mutta meille se on ns. ilmaista. Tietenkin erikoislääkärillä käynti yliopistollisessa sairaalassa n.50 euroa. Iso leikkaus hoitoineen 600 euroa.

Vierailija
11/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on työterveyshuolto. Otan siitä kaiken ilon irti. Olen mm käynyt kolmessa leikkauksessa työnantajan piikkiin. Fysioterapiassa käyn monta kertaa vuodessa. Labrat joka kolmas vuosi.

Ottaa siitä rahankin irti se yksityinen lääkäriasema, jolta työnantajasi työterveyshuollon ostaa, työterveyshuolto on varsin isoa ja kannattavaa bisnestä. Työnantajan ei ole lain mukaan pakko tarjota muuta kuin ennaltaehkäisevä hoito eli lähinnä terveystarkastukset, ohjaus ja neuvonta ja työpaikkaselvitykset yms. mutta ei mitään vaivojen tai sairauksien hoitoa, ne vaivat ja sairaudet voidaan todeta ja kirjata ylös terveystarkastuksissa vähän niin kuin auton katsastuksessa mutta todeta että tällaista kaikkea vikaa on, hoidata kuntoon jossakin eli joko terveyskeskuksessa tai vaikka meillä itse maksaen. Moni työnantaja tarjoaa sairaanhoidon vähän niin kuin työsuhde-etuna ja tavoitteena saada työntekijät nopeammin hoitoon ja takaisin työkuntoiseksi ja vähentää sairauslomia jne.

Vierailija
12/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole koskaan ilmaista. Jos jotain saat ilmaiseksi, on joku muu sen puolestasi maksanut veroina.

Vierailija
13/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös opiskeliijoilla ole opiskelu terveydenhuolto, ainakin amk:ssa on.

Vierailija
14/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sulle sanonut että se olisi ilmaista?

Vierailija
15/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on euroopan korkeimmat omavastuut terveydenhoidon käynneissä. Vertaa esim. Saksaan tai Espanjaan.

Vierailija
16/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ilmaista vangeille, elämäm kolulaisille ja monille ns. oman elämänsä sankareille.

Moi. Olen päihteiden käyttäjä ja monesti ollut päivystyksessä käymässä misää mut on laitettu kuntoon. On annettu lääkkeitä jopa rautaa vereen kun labrakokeet näytti ferritiinin alhaisen tason. Oon saanut siteitä mukaani käsivarsia varten kun itse viillellyt auki. Saanut numeron mihin voi soitta jos elämä tuntuu kaatuvan. Ihan hyvin terveydenhoito toimiii mun mielestä vaikka se ottaa päähän kun aina ottavat seulat. 

Vierailija
17/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin veronmaksajan kustantamana.

Vierailija
18/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjana kirjoitti:

Onneksi on sosialismi. Mallissa ihmiset tekevät töitä ihmisille, ei korporaatioille tai varkaalle eli valtiolle.

Hopeaminttu sitten uudistui tai ainakin otti uuen alter egon käyttöön!

Vierailija
19/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 leikkausta ja kohta leikkaus ja yx operaatio julkisella ja yläluomi leikkaus Mehiläisellä omaan laskuun . 

Vierailija
20/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös opiskeliijoilla ole opiskelu terveydenhuolto, ainakin amk:ssa on.

YTHS? Siinä ehtii kuolla viiteen kertaan ennen kuin saa YTHS:lle ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän