Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanta.fi kirjatut kommentit?

Vierailija
13.05.2019 |

Minkäsävyisiä kommentteja teillä on Kannassa?

Kävin niitä läpi koska olen antanut työterveydelle luvan tarkastella tietojani.

Alkuun saattaa olla
P01
Jännitt. tunne.

Tekstiä.

Lääkäri kertoo potilaan, minun, olevan iloinen, kohtelias ja katsekontaktissa.

Aikaisemmin soitin uudelle terveysasemalle kysyäkseni reseptien uusimisesta.
Hoitaja kirjannut taas
P01
Jännitt. Tunne
Ja kommentiksi minun yrittäneen uusia reseptejä, mutta ne edelleen voimassa.

Aika töykeää. Ja mikä tämä usein mainittu jännitt. Tunne tekstin alussa on?

Yleisesti ottaen kommentit ovat negatiivissävytteisia jos asiasta vaan saa väkisin väännettyä sellaisen. Yleistä?

Ei näemmä kannata soittaa ohjeita reseptin uusimiseen..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit näkevät kaiken jännityksensä. Normaali eloisuus on jännitystä. Se kirjataan rauhattomuutena.

Vierailija
22/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu mielenterveyden syyniin niin sussa on pelkkää vikaa. Eloisuus on jännitystä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kieltämättä aika ahdistuneelta henkilöltä, kun mietit jotain kantakirjauksia. 

Nämä "hoitajan paha päivä" kommentit näkyvät uudelle työantajalle. Ne vaikuttavat ihmisten elämään. Tottakai minua kiinnostaa mitä hoitaja on kirjannut.

Varsinkin jos hän on kirjannut sävyyn joka viittaa minun yrittäneen tarpeettomasti ja jopa vilpillisesti uusia reseptiä, vaikka soitin kysyäkseni kuinka reseptin uusiminen toimii.

Kuulostat itse aika ikävältä ja negatiiviselta ihmiseltä.

Työnantaja ei näe yhtään mitään Kanta-kirjauksiasi eikä muitakaan terveystietoja.

Vierailija
24/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kieltämättä aika ahdistuneelta henkilöltä, kun mietit jotain kantakirjauksia. 

Nämä "hoitajan paha päivä" kommentit näkyvät uudelle työantajalle. Ne vaikuttavat ihmisten elämään. Tottakai minua kiinnostaa mitä hoitaja on kirjannut.

Varsinkin jos hän on kirjannut sävyyn joka viittaa minun yrittäneen tarpeettomasti ja jopa vilpillisesti uusia reseptiä, vaikka soitin kysyäkseni kuinka reseptin uusiminen toimii.

Kuulostat itse aika ikävältä ja negatiiviselta ihmiseltä.

Työnantaja ei näe yhtään mitään Kanta-kirjauksiasi eikä muitakaan terveystietoja.

Näkeepäs, työterveys on yksityisellä ja työhöntulotarkastukseen vaaditaan tiedot. En pääse töihin jos en anna lupaa. (Tieto tuli kun olin jo irtisanoutunut edellisestä työpaikasta.)

Vierailija
25/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu mielenterveyden syyniin niin sussa on pelkkää vikaa. Eloisuus on jännitystä jne.

Hieman erikoista jos ensin on kirjattu P01 ja sen jälkeen minun olevan kohtelias ja iloinen.

Vierailija
26/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siro pienikokoinen odottaja. Hyvin kontaktissa. Huoliteltu."

Ihmettelen tuota huoliteltu-kohtaa, ja miten sekään mitenkään vaikuttaa terveyteen. Joo olenhan minä, mutta mitä sitten ja ketä kiinnostaa..

Vierailija
27/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman erikoista jos ensin on kirjattu P01 ja sen jälkeen minun olevan kohtelias ja iloinen.

No tuo nyt on sama kuin sanoisi, että on hieman erikoista kun masentunut hymyilee.

Vierailija
28/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pahoittavat niin kovasti mielensä siitä, jos lääkäri kirjoittaa tekstiin esimerkiksi "huoliteltu" tai "kohtelias" tai vaikka "hoikka", jos se kerran pitää paikkansa??

Vierailija
29/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen päivittäin kirjauksia. Noilla katsekontakti tai huoliteltu -jutuilla ei välttämättä ole mitään merkitystä, ne on vaan asioita, jotka kiinnitti jostain syystä huomiota. Merkityksellisiksi ne nousee siinä vaiheessa kun jotain tapahtuu. Eli synnytyksen jälkeen vaikkapa ihminen, joka on aina ollut aiemmin "huoliteltu" tuleekin vastaanotolle likaisissa vaatteissa ja tukka takussa. Silloin on hyvä, että aiemmat merkinnät näkyy ja huoli masennuksesta esim. herää. (osaa asiakkaalta kysyä kuinka jaksaa oikeasti.) Kun taas jonkun hippiluonteisen rastatukka ei todellakaan ole aihe kysyä masentuneisuudesta mitään.

Vierailija
30/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaan ei kirjoiteta mitään vaan terveyskeskuksen, sairaalan tms. tietojärjestelmään josta se siirtyy Kantaan. Korjauksia pitää pyytää sieltä hoitopaikasta

Vierailija
31/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suurin osa kirjauksista tosi lyhyitä. Epäilenkin että minusta on tehty paljon ns. viivästettyjä kirjauksia, jotka ei näy mulle itselle , mutta näkyy kyllä kaikille muille jotka tietoja katselee. Lääkärithän kuulemma käyttää paljon väärin sitä Kannan ominaisuutta, että kirjauksia voi laittaa viivästettynä. Se on siis tarkoitettu alunperin siihen että esim. syöpäpotilas ei näe itse esim. labratuloksia ennen kuin on käynyt lääkärissä kuulemassa eli ne viivästetään näkymään vasta sen päivän jälkeen. Sitten jotkut kuulemma tekee sitä että viivästää sadan vuoden päähän sellaiset kirjaukset potilaasta, joita ei halua tämän koskaan näkevän, mutta haluaa että muu hoitohenkilökunta ja Kannan katselijat näkee. Niihin sisältyy vihjaukset lääkkeiden väärinkäytöstä, mielenterveysongelmista, alkoholismista yms. Oikeastaan kaikki mitä potilas saattaisi pitää epäasiallisena ja josta hän voisi valittaa.

Vierailija
32/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siro pienikokoinen odottaja. Hyvin kontaktissa. Huoliteltu."

Ihmettelen tuota huoliteltu-kohtaa, ja miten sekään mitenkään vaikuttaa terveyteen. Joo olenhan minä, mutta mitä sitten ja ketä kiinnostaa..

Samanlaisia muistan itseltäni.

No ehkä näitä enemmän lukevat ovat jo tottuneet ja nähneet kaikenlaista.

Vierailija
33/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suurin osa kirjauksista tosi lyhyitä. Epäilenkin että minusta on tehty paljon ns. viivästettyjä kirjauksia, jotka ei näy mulle itselle , mutta näkyy kyllä kaikille muille jotka tietoja katselee. Lääkärithän kuulemma käyttää paljon väärin sitä Kannan ominaisuutta, että kirjauksia voi laittaa viivästettynä. Se on siis tarkoitettu alunperin siihen että esim. syöpäpotilas ei näe itse esim. labratuloksia ennen kuin on käynyt lääkärissä kuulemassa eli ne viivästetään näkymään vasta sen päivän jälkeen. Sitten jotkut kuulemma tekee sitä että viivästää sadan vuoden päähän sellaiset kirjaukset potilaasta, joita ei halua tämän koskaan näkevän, mutta haluaa että muu hoitohenkilökunta ja Kannan katselijat näkee. Niihin sisältyy vihjaukset lääkkeiden väärinkäytöstä, mielenterveysongelmista, alkoholismista yms. Oikeastaan kaikki mitä potilas saattaisi pitää epäasiallisena ja josta hän voisi valittaa.

Olen nähnyt näitä, tyhjiä käyntejä. Ne olivat kunnallisella psykiatrilla käyntejä. Mutta vaadin myöhemmin tekstit itselleni arkistosta ja ne olivat ihan ok.

Vierailija
34/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä, tyhjiä käyntejä. Ne olivat kunnallisella psykiatrilla käyntejä. Mutta vaadin myöhemmin tekstit itselleni arkistosta ja ne olivat ihan ok.

Mulle on käynyt niin että yleislääkäri on epäillyt mielenterveysongelmia ja sanonut kirjoittavansa epäillyksistä ja sitten käynnin kirjaus onkin ollut asiallinen ja yhden lauseen mittainen. Eli niitä kirjauksia on todellisuudessa silloin varmasti kaksi, toinen on piilotettu multa.

Vierailija
35/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantaan ei kirjoiteta mitään vaan terveyskeskuksen, sairaalan tms. tietojärjestelmään josta se siirtyy Kantaan. Korjauksia pitää pyytää sieltä hoitopaikasta

Yritin kerran oikaista ja poistaa väärää tietoa. Noin 50 puhelun jälkeen minulle ilmoitettiin että tietoa ei saa pois, siihen oheen saa vain lisättyä oikaisun.

Eli minun väitetty vierailu toisella puolella suomea on edelleen siellä, Kannassa. Ja se kun lääkäri teki työpaikkakiusaamisesta laittoman lähetteen.

Vierailija
36/36 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kerran oikaista ja poistaa väärää tietoa. Noin 50 puhelun jälkeen minulle ilmoitettiin että tietoa ei saa pois, siihen oheen saa vain lisättyä oikaisun.

Eli minun väitetty vierailu toisella puolella suomea on edelleen siellä, Kannassa. Ja se kun lääkäri teki työpaikkakiusaamisesta laittoman lähetteen.

Mullakin Kanta on täynnä virheitä. Lähes joka tekstistä löytyy joku virhe. Olen miettinyt niiden korjauttamista, mutta ei ilmeisesti kannata edes yrittää. Mukava sitten kun lääkärit uskoo enemmän niitä virheellisiä kirjauksia Kannasta kuin potilasta itseä. Vasen jalka on sekoitettu oikeaan, diagnoosin saamisen vuotta on muutettu 30 vuodella, asioita on ymmärretty väärin ja kirjattu väärin, asioita on muistettu väärin ja kirjattu väärin. Yksikin teksti on sellainen ettei siinä ole yksikään lause totta, kaikki on muistettu tai ymmärretty väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme