Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 vuotias pitkäaikaistyötön. Suunnitelma B

Vierailija
13.05.2019 |

Noniin en tule työllistymään lukuisista haastatteluista huolimatta ja nyt olen ollut jo niin pitkään 3v työttömänä ettei tule edes kutsuja haastatteluun.

Pitääkö tässä alkaa opiskelemaan uuteen ammattiin vai mitä te tekisitte? 25 v työelämää jäljellä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö täällä muita työttömiä tai ex-työttömiä?

Vierailija
2/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko palsta on täynnä työttömiä.

Ja luusereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus sinulla on?

4/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap hakea töitä toiselta paikkakunnalta? Jos olet vaikka pari vuotta töissä toisella paikkakunnalla, sitten on helpompi löytää töitä omalta kotipaikkakunnalta

Vierailija
5/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä on täynnä luusereita ja heikkolahjaisia, älyttömistä kirjoituksista päätellen.

Asiallinen keskustelu ei tällä palstalla kauaa viivy, nähtävästi joku tekee aina kaikkensa, että

asiallinen keskustelu loppuu alkuunsa. Kait ilmoittaa ne keskustelut asiattomiksi.

Vierailija
6/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias työtön on vielä nuori. Reippaasti koulutukseen, töitä löytyy varmasti. Uskalla rohkeasti aloittaa uutta.

Vierailija
7/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai auta muu, kuin lähteä opiskelemaan lisää. Paikalleen ei kannata jäädä.

Vierailija
8/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin noin nelikymppinen, kun jäin työttömäksi. Yli vuoden jahkailin, mutta sitten laitoin pystyyn oman toiminimen, jolla myin osaamistani. Viitisen vuotta sain sillä elantoni, pienen mutta jotenkin selvisin, sitten tein keikkaa yhdelle isommalle yritykselle johon sitten myös työllistyin,

Vierailija
9/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla mietinnässä ja oon 4-kymppinen. On jo 2 tutkintoa mutta kumpaakaan työtä en pysty tekemään koska loukkaisin itseni pahasti enkä ole kuntoutunut. Jos olisin työkykyinen niin työllistyisin heti koska toisessa ammatissani on 100% työllisyys. En millään jaksaisi taas opiskella enkä tiedä mitä edes voisin opiskella, vammani on sellainen joka sulkee valtavasti eri mahdollisuuksia pois.

Vierailija
10/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samanikäinen ja työttömyyttä on takana yli kymmenen vuotta yhtäjaksoisesti. Koulutusta ei ole ja työkokemusta vain pätkätöistä. En tule ikinä työllistymään enää, joten annan työmarkkinat suosiolla nuoremmille ja osaavammille. 

Vierailija
11/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yli 50v. ja työttömyyttä takana 3vuotta. Tänä keväänä sain työpaikan. Työnantaja ei katsonut ikääni,vaan persoonaani. Ihana työ, toki raskasta, kun joutuu ikäisenäni opettelemaan uusia asioita, mutta kyllä löytyy vielä työnantajia, jotka eivät ylenkatso ikää eikä työttömyyttä. Älkää luovuttako. Tsemppiä!

Vierailija
12/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessa joutuisi elämään opintolainalla ja jos ei työllisty sittenkään on kuitenkin velka joka on mennyt ruokaan.

Vierailija
13/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää 38v. ja työelämää takana yht. 6 vuotta. Kun olen töissä, olen hyvä työntekijä. En kuitenkaan ole koskaan saanut helposti töitä koska ei ole suhteita ja nuorena olin niin ujo, että paikat meni muille. Vähäinen kokemus on ollut kiroukseni siis aina.

Nyt opiskelen ja loppusuora häämöttää. Töitä ei harjoittelupaikoista silti saa, koska ilmeisesti ottavat mieluummin ilmaisia opiskelijoita ja halpoja kouluttamattomia.. no, tiedätte ehkä keitä.

Itse olen sopeutunut ajatukseen tällaisesta elämänmittaisesta räpiköinnistä, mutta onhan se raskasta henkisesti. Vielä kun työelämässä on tullut vastaan niin monta käsienheiluttelijaa, joilla palkka juoksee vaikka työpanos on häviävän pieni.

Vierailija
14/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa joutuisi elämään opintolainalla ja jos ei työllisty sittenkään on kuitenkin velka joka on mennyt ruokaan.

Jos edeltävä koulutus puuttuu tai se ei työllistä, niin voi opiskella työttömyystuella.

Vierailija
15/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samanikäinen ja työttömyyttä on takana yli kymmenen vuotta yhtäjaksoisesti. Koulutusta ei ole ja työkokemusta vain pätkätöistä. En tule ikinä työllistymään enää, joten annan työmarkkinat suosiolla nuoremmille ja osaavammille. 

No mikset hommaa sitä koulutusta? Hae johonkin sellaiseen koulutukseen minkä omaavista ihmisistä on pula, niin voit työllistyä.

Vierailija
16/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei saisi sanoa, mutta minä en opiskelisi uutta ammattia enää nelikymppisenä. Tyytyisin olemaan työtön. 

Vierailija
17/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saisi sanoa, mutta minä en opiskelisi uutta ammattia enää nelikymppisenä. Tyytyisin olemaan työtön. 

Miksi niin?

Vierailija
18/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset hommaa sitä koulutusta? Hae johonkin sellaiseen koulutukseen minkä omaavista ihmisistä on pula, niin voit työllistyä.

Lähihoitajana voin sanoa että töitä riittää, mutta se jakautuu epätasaisesti. Suomenkielinen saa hoitaa kaikki vastuuasiat, omaisiin yhteydenotot, tärkeimmät potilaskirjausasiat jne. Samalla palkalla kuin uudet suomalaiset.

Työ on raskasta, väkivalta ja eritteet arkea, huono johtaminen ja siitä seuraava huono ilmapiiri hämmentävän yleistä, työajat määrää elämää niin paljon että muuta elämää ei ole tai ei jaksa, palkka on vastuuseen nähden surkea ja palkanlisänä saa kyynistymisen.

Terveisin vapaaehtoisesti työtön lh

(Sori kun meni ohi otsikon)

Vierailija
19/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin vielä 55-vuotiaana uuden ammatin(rekrykoulutus) ja työllistyin. Älä menetä toivoasi!

Vierailija
20/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin vielä 55-vuotiaana uuden ammatin(rekrykoulutus) ja työllistyin. Älä menetä toivoasi!

Älä vaan kerro alaa tai vaadittuja ominaisuuksia alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän