Mies HOI! Kerro nyt miksi juuri SINÄ et kosi, tai kosinut? Saadaan selvyys tähänkin eikä tarvitse pohtia täällä.
Otsikossa kysymys, eli : Mies HOI! Kerro nyt miksi juuri SINÄ et kosi, tai kosinut? Saadaan selvyys tähänkin eikä tarvitse pohtia täällä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En pidä avioliittoa järkevänä instituutiona. Varsinkaan miehen kannalta. Miksi se on naisille niin tärkeä, kun 70% avioeroista on kuitenkin naisen hakemia?
Tämä on hyvä! Miten kumppanisi otti sen että kerroit hänelle tämän? Vai kerroitko?
ap
En ole varma haluanko olla tämän niasen kanssa lopun elämäni. En voi sitä hänelle kuitenkaan kertoa, koska hän saattaisi haluta erota. Siksi en mene naimisiin, enkä kosi, vaikka sitä odotetaankin.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma haluanko olla tämän niasen kanssa lopun elämäni. En voi sitä hänelle kuitenkaan kertoa, koska hän saattaisi haluta erota. Siksi en mene naimisiin, enkä kosi, vaikka sitä odotetaankin.
Ihailtavaa rehellisyyttä! Ikävää ettet kykene olemaan puolisollesi rehellinen kuitenkaan :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aivan selkeästi sama tilanne miehen kanssa. Hän verhoaa sen siihen ettei muka halua koskaan naimisiin. Minä tiedän että haluaa, kun löytää sen ihmisen kenen kanssa haluaa naimisiin.
Minä aion itse kosia miestä, en vielä tänä vuonna tosin. Ehkä ensi uutena vuonna.
Kosin ja jos kieltäytyy, suhde on siinä. Minä haluan naimisiin ja olemme lähtökohtaisesti liian erilaisia jos se on periaatteesta kiinni , jos taas jostain muusta syystä - ei meidän pidä olla edes yhdessä. Simple as that.
Yksi nainen on ollut tuossa tyrkyllä kohta vuoden mutta olen jo 59 vuotias enkä ole varma haluanko enää naista sillä tavalla elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aivan selkeästi sama tilanne miehen kanssa. Hän verhoaa sen siihen ettei muka halua koskaan naimisiin. Minä tiedän että haluaa, kun löytää sen ihmisen kenen kanssa haluaa naimisiin.
Minä aion itse kosia miestä, en vielä tänä vuonna tosin. Ehkä ensi uutena vuonna.
Kosin ja jos kieltäytyy, suhde on siinä. Minä haluan naimisiin ja olemme lähtökohtaisesti liian erilaisia jos se on periaatteesta kiinni , jos taas jostain muusta syystä - ei meidän pidä olla edes yhdessä. Simple as that.
Näinhän se monesti menee. Ei mikään ihme ettei miehet tosissaan vastata tähän aloitukseen. Ovat toisiansa kohtaan niin solidaarisia, että kukaan ei viitsi tosissaan vastata, vaan yritetään lyödä leikiksi! Tämä siksi että ei naisille paljastuisi että miehet eivät halua naimisiin silloin kun haluavat vielä katsella muuta tarjontaa. Jos yksi kertoo tämän, niin on vaarassa että iso osa naisista saa tämän huijauksen tietonsa, ja näiltä miehiltä menee sängynlämmittäjä, eikä kukaan enää sustu sellaiseksi, jollei sormusta tule ensin!
Tai no ehkä tuo yksi vastasi tosissaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän tuo kuvio päättyy niin, että mies tajuaa suhteen päättymisen jälkeen mitä on menettänyt, ja ruikuttaa sitten vuosien ajan exää takaisin.
Miksi pitäisi mennä naimisiin. Mikä pyhä asia se avioliitto on. Pettämisiä tapahtuu yhtä paljon kuin avoliitossakin. Ei se ole kuin paperinpala jolla saa perintöä. Mutta kun ei ole omaisuutta niin ei hyödytä.
Minäpä aion kosia nyt tässä kesällä. Kun vaan keksisin sopivan ajan ja paikan, haluaisin tehdä siitä vähän spesiaalia. Ei se liiton kestävyys minullakaan tule mistään paperinpalasta, mutta kun nainen on aina toivonut että pääsisi naimisiin joskus, haluan sen hänelle antaa kun kerran muutenkin aiotaan yhdessä olla loppuun asti. Ja minustakin on mukava päästä käyttämään vaimo-sanaa :)
Hän on kyllä jo pidemmän aikaa tiputellut hienovaraisia vihjeitä siitä, että odottaa kosintaa, mutta kun olemme olleet yhdessä vasta reilut puoli vuotta niin olen halunnut ensin katsoa vähän pidemmälle, että onko tämä ihan todella näin hyvä suhde vai vielä alkuhuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä naimisiin. Mikä pyhä asia se avioliitto on. Pettämisiä tapahtuu yhtä paljon kuin avoliitossakin. Ei se ole kuin paperinpala jolla saa perintöä. Mutta kun ei ole omaisuutta niin ei hyödytä.
Eli vastauksesi on ettei se hyödytä ketään?
ap
En halunnut kosia enkä halunnut naimisiin, koska olin ollut jo, ja se päättyi kyllä katkerasti eroon. PArissa vuodessa nykyisen vaimoni kanssa pääsin tuosta kuitenkin yli, ja kosin sitten, koska halusin että hän on minun vaimoni, ei jonkun toisen vaimo. Eli olen ollut myös tuo joka ei naimisiin halua, mutta mieli muuttui. Ekan avioliiton olisi sen sijaan voinut jättää väliin. Olisi pitänyt, mutta olin nuori ja tyhmä, ja minulle kävi todella kliseisesti, eli akka vei rahat ja talon ja lapset, ja otti uuden ukon asumaan saman tien minun maksamaani kotiin. Nyt ei pääse noin enää käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se monesti menee. Ei mikään ihme ettei miehet tosissaan vastata tähän aloitukseen. Ovat toisiansa kohtaan niin solidaarisia, että kukaan ei viitsi tosissaan vastata, vaan yritetään lyödä leikiksi! Tämä siksi että ei naisille paljastuisi että miehet eivät halua naimisiin silloin kun haluavat vielä katsella muuta tarjontaa. Jos yksi kertoo tämän, niin on vaarassa että iso osa naisista saa tämän huijauksen tietonsa, ja näiltä miehiltä menee sängynlämmittäjä, eikä kukaan enää sustu sellaiseksi, jollei sormusta tule ensin!
Tai no ehkä tuo yksi vastasi tosissaan...
Meilläkin oli tämä syynä, mutta eiepä se nolo äijä sitä suoraan koskaan myöntänyt.
Koska en hyötyisi siitä mitenkään .
Eri asia jos omaisuutta toisella kunnolla yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä avioliittoa järkevänä instituutiona. Varsinkaan miehen kannalta. Miksi se on naisille niin tärkeä, kun 70% avioeroista on kuitenkin naisen hakemia?
Tämä on hyvä! Miten kumppanisi otti sen että kerroit hänelle tämän? Vai kerroitko?
ap
Tämä oli yksi kriteeri jo kumppanin valinnan aikaan, joten se asia tuli selväksi heti kättelyssä. Oli myös molemminpuolinen tahtotila.
Kysyin mieheltä, miksi ei kosinut. Vastasi, että ei tarvinnut, kun minä kosin ensin
En usko että jaksan olla saman naisen kanssa loppuikäni. En myöskään halua asua yhdessä, ja jotenkin se erillään asuminen tuntuisi avioliitossa omituiselta.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä oli yksi kriteeri jo kumppanin valinnan aikaan, joten se asia tuli selväksi heti kättelyssä. Oli myös molemminpuolinen tahtotila.
Niin juuri, hienoa että löytyi kumppani jolle avioliitto ei myöskään ole tärkeä :)
ap
Muuhun keskusteluun kantaa ottamatta: mies kosii, jos haluaa naimisiin ja nainen on "tarpeeksi hyvä". Miestä ei tarvi maanitella tai ruinata, koska kun mies löytää hyvän naisen, on nainen saatava omaksi ja äkkiä.
9/10 tapauksista pätee tämä: jos mies sanoo ettei halua naimisiin, se tarkoittaa, ettei hän halua naimisiin sinun kanssasi. Harvassa ovat ne, jotka eivät missään tilanteessa halua avioitua.
Me ollaan molemmat toisella kierroksella ja kummallakin kotona asuvia lapsia, avioliitosta ollaan puhuttu (tiedän että nainen haluaisi) mutta kosin vasta kun lapset lähtevät maailmalle. Tuohon menee vielä 5 vuotta ja jos vielä silloinkin yhdessä ollaan niin mikå ettei. Tosin jos nainen kosii aikaisemmin niin enpä tiedä, toivottavasti ei kosi. Nyt ollaan seurusteltu 3 vuotta. M45