Onko Utsjoki oikeasti vielä suomea???
On jotenkin niin outoa kun se on niin pohjoisessa että en voi pitää suomalaisena paikka kuntana.
Kommentit (41)
raja menee tuossa pitkänsillan kohdalla
Eihän sieltä edes ole kotoisin kukaan tunnettu vai onko???
Sinun tuntemuksesi eivät liity mitenkään valtioiden rajoihin. Onneksi.
Utsjoki ei kuulu Suomeen, ainakaan nationalistisaamelaisten mukaan.
Onko Helsinki vielä Suomea? Se on jotenkin niin etelässä, että en oikein osaa pitää suomalaisena paikkakuntana.
Vierailija kirjoitti:
On kuulunut ainakin vuodesta 1810
Sitten on outoa kun Utsjoesta ei puhuta missään ja ikinä en ole tavannut ketään Utsjokilaista.
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsinki vielä Suomea? Se on jotenkin niin etelässä, että en oikein osaa pitää suomalaisena paikkakuntana.
Hanko on ainakin Virossa, Pernan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Utsjoki ei kuulu Suomeen, ainakaan nationalistisaamelaisten mukaan.
Nationalistisilla kuin muillakaan lappalaisilla ei ole valtiota eikä tule.
On se rauhallinen pikkukylä, jonne kannattaa muuttaa asumaan, jos ei ole hellehullu. Ihanan viileää, eikä merikään ole kaukana, jos tykkää kalastaa.
No sehän olisi enemmän saamelainen tuo koko pohjoisin Suomi. Jos saamelaisilla olisi oma maa, niin sehän olisi tuolla ylhäällä sisältäen osia Suomesta, Ruotsista, Norjasta jaVenäjästä. Suomi saamelaisille prkl.
Itse olen kotoisin Latvasta Viron eteläpuolelta. Ei tämä ainakaan Venäjää ole.
Niin ja onko Pärränkoskenkylä Itä-Suomessa ollenkaan Suomea kun en minä ole ikinä käynyt siellä , enkä tunne sieltä ketään eikä edes kukaan Putouksen osallistuja ole sieltä kotoisin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä edes ole kotoisin kukaan tunnettu vai onko???
Aslak Käppäpolvi on, varma tieto.
Utsjoki on venäläisten vakoilutukikohta.
Mistä teitä kaheleita riittää? Onko Venäjää olemassa, sillä en henkilökohtaisesti tunne ketään venäläistä ja jotenkin tuntuu että se voisi olla olematta?
Ah, miten voikin yhdistää samaan aloitukseen kysymyksen pienestä suomalaisesta paikkakunnasta ja vielä kirjoitusvirheen? Itseasiassa vielä pilkkuvirhe siihen päälle.
Suosittelen aloittajalle ensi kesäksi kotimaan matkailua ja sitten iltasella teltassa voipi kerrata niitä äidinkielen sääntöjä. Voit vaikka kirjoitella matkapäiväkirjaa!
Mitä luulet?