Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykäs, joka käyttäytyy älykkyytensä peitellen

Vierailija
13.05.2019 |

Oletko sinä sellainen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on helpompaa sopeutua keskustelukumppanin tasoon kuin yrittää esiintyä omana itsenään.

Vierailija
2/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt mikään älykäs älykäs ole, mutta luultavasti mua pidetään tyhmempänä kuin olen. Yks entinen työkaveri jopa joskus ihmetteli sitä, että osaan tehdä ruokaa 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta minusta se kohteliasta.

T. Mensalainen

Vierailija
4/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhun omana itsenäni, puhun aika täsmällisesti ja värikkäästi sekä ajatusketjut voivat olla (joillekin) nopeita ja monimutkaisia. Jotkut, varsinkin minuun nähden auktoriteettiasemassa olevat ihmiset suuttuvat tästä ja haluavat lytistää minut takaisin omalle paikalleni. Joskus on tällaisten ihmisten kanssa järkevämpää toimia muka tyhmempänä ja alisteisesta asemasta, ja vedellä naruja sieltä käsin.

Vierailija
5/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt mikään älykäs älykäs ole, mutta luultavasti mua pidetään tyhmempänä kuin olen. Yks entinen työkaveri jopa joskus ihmetteli sitä, että osaan tehdä ruokaa 😆

Musta on ihmetelty, että osaan ajaa autoa. Tuota, melkein kaikki aikuiset Suomessa osaa...

Vierailija
6/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on ihan arkea, toisaalta, monen älykkään pää kääntyy kun mersuspedet viuhahtavat nopeasti ohi.

Vierailija
7/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Nykyään olen sellaisessa elämäntilanteessa, että ei ole oikein samalla aaltopituudella olevia ihmisiä lähipiirissäni. Ihan mukavia kavereita mulla on, joiden kanssa viettää aikaa, mutta kaikesta minua kiinnostavasta en voi puhua. Täytyy vähän hillitä ajatuksiaan ja mielipiteitään ja kiinnostuksen kohteitaan. Ne kirjat joita luen ja elokuvat joita katson ei ole heidän makuunsa.

Vierailija
8/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhun omana itsenäni, puhun aika täsmällisesti ja värikkäästi sekä ajatusketjut voivat olla (joillekin) nopeita ja monimutkaisia. Jotkut, varsinkin minuun nähden auktoriteettiasemassa olevat ihmiset suuttuvat tästä ja haluavat lytistää minut takaisin omalle paikalleni. Joskus on tällaisten ihmisten kanssa järkevämpää toimia muka tyhmempänä ja alisteisesta asemasta, ja vedellä naruja sieltä käsin.

Niinpä, koska tyhmälläkin voi olla valtaa ja sillä vallalla se tekee erittäin tyhmiä asioita.

Vierailija
9/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihmetelty, että osaan ajaa autoa. Tuota, melkein kaikki aikuiset Suomessa osaa...

Ne, joilla on ollut varaa käydä autokoulu. Priorisointikysymys.

Vierailija
10/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on se, joka tekee itsensä tykö esitelläkseen älykkyyttään.

Vierailija
11/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu. Psykologillakin täytyy vähän peitellä omaa tietämystä ettei psykologi ajattele minun olevan vain googlen suurkuluttaja.

Vierailija
12/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käyttäydyn kuin nero, vaikka olen ihan keskimääräinen tasaotsainen lättäpää. Viisastelen päivätpitkät joka paikassa.

Vierailija
13/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miten voi muka suuttua jos jonkun ajatuksenjuoksu on erilaista kun jonkun muun????? ehkä kyse on jostain muusta.

Vierailija
14/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni muita älykkäämpänä, ainakaan ihmisiä joita en henkilökohtaisesti tunne. Työni ei ole ns. tavoiteltu, saati hyväpalkkainen työ, eikä kollegoillani ole, omien sanojensa mukaan, mitään muodollista koulutusta peruskoulun jälkeen. Itselläni akateeminen koulutus, yliopistosta humanistiselta osastolta, josta en pidä melua työntilaajalle, asiakkaille enkä erityisesti parille työkaverilleni. Työmme on kuitenkin vastuullista ja vaatii tarkkaivaisuutta.

Vierailija
15/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisöissä ja mm. taloyhtiöissä ne hommat jostain syystä aina napsahtelevat niille fiksuimmille tyypeille. Kannattaa siis esittää vähän tyhmempää, jollei halua tehdä ylimääräisiä hommia ilmaiseksi. Tosin työelämässä maksetaan yleensä palkkaa, mutta kokemuksen mukaan myös siellä ne tyhmemmät pääsevät helpommalla (siis saavat rahansa).

Vierailija
16/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paljastan älyni vain oikeassa paikassa, oikeille ihmisille. Muuten moni muu ajattelisi että puheeni ovat hieman korkealentoisia (politiikka, teknologia, talous jne). Voin myös helposti puhua maat ja männyt esim trendeistä, kosmetiikasta, kokkauksesta, urheilusta ynnä muusta jokapäiväisestä. Mutta näistä aiheista en itse oikein saa mitään irti. Yhtenä kesänä yksi kohokohta oli se kun olin varannut ajan sijoitusneuvojalle ja puhuttiin koko tunti sijoittamisesta, globaalista maailman tilasta ja politiikasta:D Tällä hetkellä työni ei ole paljoa älyä vaativaa (haen toista työtä) ja ystävien kanssa on parempi pitäytyä noissa jokapäiväisissä aiheissa. Kaipaan sitä aikaa yliopistolla jolloin sai kirjoittaa esseitä mielenkiintoisista aiheista.

Vierailija
17/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@16 Voithan sä vieläkin kirjoittaa esseitä, blogi laulamaan vaan!

Vierailija
18/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tarvetta, muut pitävät usein valmiiksi tyhmänä.

Vierailija
19/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni turha ketju.

Siitä ei mitenkään ilmene, että yksikään vastaaja olisi oikeasti älykäs.

Se, että tietää jostakin asiasta enemmän kuin joku toinen, ei ole älykkyyden merkki.

Vierailija
20/29 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki tuntemani parinmuodostusvaiheessa olevat naiset miesseurassa.