Paikkansa pitämättömiä kliseisiä mietelauseita!
"Rakasta itseäsi, ennenkö voit rakastaa muita"
"Toiset ihmiset ovat vain peili"
"Ei ole mitään hyvää tai pahaa"
"Aikaa ei ole! On vaan nyt nyt nyt, ikuinen nykyhetki! Kaikki on jo tapahtunut; menneisyys ja tulevaisuus"
"Sinä olet minä ja minä olen sinä"
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun olet oma itsesi (mutta vain jos se oma itse on muiden ihmisten ja vallitsevan kulttuurin mieleen).
Se riippuu tarkoitetaanko lauseella muille riittämistä vai itselle riittämistä?
No jos esim haluaa ystäviä ja parisuhteen niin tottakai pitää riittää myös muille.
Jokaisesta säännöstä on poikkeus.
Itse itsensä kumoava lausahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun olet oma itsesi (mutta vain jos se oma itse on muiden ihmisten ja vallitsevan kulttuurin mieleen).
No jos esim haluaa ystäviä ja parisuhteen niin tottakai pitää riittää myös muille.
Nimittäin itse riitän itselleni ihan ok, mutta muille riittääkseen pitäisikin sitten olla ihan erilainen persoona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, no musta taas tuntuu usein ettei muut riitä mulle! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen oikeestaan sama "totuus" sanottuna eri tavalla kaikilla vähintään yhtä kliseisillä "mielen ihmeet" faktasivustoilla, yleensä vielä aina boldattuna, että
"Jokainen ansaitsee tulla hyväksytyksi juuri sellaisena kun on!"
Jeee!
Kun ihmisten maailmassa asiat ei vaan mene niin (hyväksyn kyllä sen).
Naisen euro on 80 senttiä tjsp. Työtehtävät, kokemus ja tehdyt työtunnit huomioonottaen naiset tienaa aika tarkalleen saman kuin samaa työtä tekevät miehetkin. Jos lasketaan mukaan naisvaltaisten alojen ylipitkät lomat niin jopa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rahalla ei voi ostaa onnea".
Jokainen joka on joskus elämässään ollut köyhä ja on sitten onnistunut pääsemään jos ei rikkaaksi niin hyvätuloiseksi, tietää että tuo on 100 % silkkaa paskaa. Rahalla todellakin voi ostaa onnea.
Itseasiassa on tutkittu että ihmisen onnellisuus suhteessa tuloihin nousee aina 70 t vuosituloihin saakka. Sitä enemmän tienaavat eivät ole sen onnellisempia.
Suurin osa siis voi ostaa rahalla onnea?
Rahalla ei voi ostaa onnea mutta rahalla sitä voi etsiä kalliimmista paikoista.
-Poikkeus vahvistaa säännön
No ei vahvista. Poikkeus heikentää sääntöä. Sen sijan poikkeus kyllä tuo paremmin esiin sen miten asiat useimmiten ovat ja sitä tuo on alunperin tarkoittanut mutta käännetty suomeksi vähän väärin.
Nyt sitten ihmiset toistelevat sitä ikäänkuin poikkeus oikeasti tekisi säännöstä jotekin vahvemman.
Vaikeneminen kultaa, puhuminen hopeaa.
Eiköhän aina ole viisaampaa puhua kipeistäkin asioista kuin olla turpa rullalla mököttämässä nurkassa?
Toki tämä sananlasku voi jossain yksittäisessä tilanteessa jopa pitää paikkansa. Mutta yleispätevä se ei totisesti ole.
TotuusSattuu kirjoitti:
-Poikkeus vahvistaa säännön
No ei vahvista. Poikkeus heikentää sääntöä. Sen sijan poikkeus kyllä tuo paremmin esiin sen miten asiat useimmiten ovat ja sitä tuo on alunperin tarkoittanut mutta käännetty suomeksi vähän väärin.
Nyt sitten ihmiset toistelevat sitä ikäänkuin poikkeus oikeasti tekisi säännöstä jotekin vahvemman.
Juu, tuohan pitäisi olla poikkeus koettelee sääntöä. Oli onko riittävän hyvä sääntö kestääkseen poikkeuksenkin.
Paha saa palkkansa. Tienaa enemmän kuin hyvä ihminen.
Rikos ei kannata. Uskooko tuohon enää ketään?
Jokaisella pilvellä on kultareuna.
Virheistä oppii.
Mikä ei tapa, se vahvistaa.