Onko muita naisia, jotka tykkää siitä ettei oma mies pidä minään kaunottarena?
En siis mikään ns. kaunotar olekaan, ihan nätti meikattuna, mitäänsanomattoman näköinen ilman. Nuorempana minulle oli tärkeää saada olla poikaystäväni silmissä "maailman kaunein", mutta nykyään jotenkin kääntynyt päälaelleen. Riittää, että itse peiliin katsoessa ajattelen, että ihan kivalta näyttää. Riittää myös se, että oma mies ajattelee samoin - että ulkonäköni on ihan kiva. En edes haluaisi olla mikään kaunotar, koska minusta olisi jotenkin vastenmielinen ajatus, että mieheni "palvoisi" minua kauneudestani. Mieluummin siis olen sisimmässäni hänen mieleensä. Varmaan tämä voi johtua siitä, että olen vanhemmiten alkanut kohdella muita ihmisiä ystävällisemmin ja huomannut, miten hyvä fiilis siitä tulee itselle ja muille - minua on tästä muutoksesta johtuen alettu kehumaan mukavaksi, mikä on tuntunut ja tuntuu edelleen todella hyvältä, paljon paremmalta kuin millasia kehuja olen saanut ulkonäöstäni.
Onko muita naisia, jotka tykkää siitä, että mies ei "palvo" ulkonäköä?
Kommentit (41)
Ei ole kokemusta tuollaisesta. Minulla on isot rinnat ja miehet ovat aina suhteissa fiilistelleet niitä.
Olen kaunis, mutta oma mies ei ikinä kehu. Joskus sanoo söpöksi.
Ensimmäinen mies joka ei kehu maasta taivaisiin. Alkuun sanoi, että näytän kiltiltä ja ystävälliseltä. Muut ovat sanoneet kauniiksi ym.
Olen tottunut siihen, että hänelle olen vain ok. Välillä on kuitenkin häkellyttävää kuulla muilta ulkonäön kehumista, kun ei oma mies sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen mies joka ei kehu maasta taivaisiin. Alkuun sanoi, että näytän kiltiltä ja ystävälliseltä. Muut ovat sanoneet kauniiksi ym.
Olen tottunut siihen, että hänelle olen vain ok. Välillä on kuitenkin häkellyttävää kuulla muilta ulkonäön kehumista, kun ei oma mies sitä tee.
Minusta mies on jotenkin paljon seksuaalisesti vetoavampi, kun ei kehu ulkonäköä ainakaan liikaa. Kerran kun sanoo nätiksi, niin se kyllä riittää. On jotenkin miehekästä olla kehumatta.
ap
Täällä toinen. En todellakaan ole kaunis, olen erittäin lihava ja naamastakin ruma. Johan sen ottaisin v*ttuiluksi jos minua alkaisi kauniiksi kehumaan, kun on tasan varmaa ettei kukaan minua kauniina oikeasti pidä. Tiedän, että mies tykkää minusta luonteen ja älyn takia, ei ulkonäön, ja minulle on oikein hyvä saada kehuja niistä asioista, joissa oikeasti olen hyvä ja joiden takia hän minuun ihastui, ei valheellisia ulkonäkökehuja.
Minä sen sijaan en tykkäisi olla suhteessa, jossa mies ei ihastelisi kauneuttani aina välillä. En tarkoita, että pitäisi minua maailman parhaimman näköisenä, mutta jotenkin se, että ilmaisee tykkäävänsä just mun tietyn tyyppisestä ulkonäöstä.
Oma mieheni kehuu kauniiksi, mutta en usko häntä.
Toisaalta jos mies ei kehu kuulostaa siltä, että mies on tyytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta mies on jotenkin paljon seksuaalisesti vetoavampi, kun ei kehu ulkonäköä ainakaan liikaa. Kerran kun sanoo nätiksi, niin se kyllä riittää. On jotenkin miehekästä olla kehumatta.
ap
Liikakehuminen on kyllä huono, eikä kerro miehestäkään (taidoista 😀) kovin hyvää. Mutta olisi kiva välillä kuulla jotain kaunista. Toki kauneus on katoavaista, joten ihan hyvä ettei anna sille niin paljoa arvoa.
Välillä kun joku kehuu minua mieleni kuullen, hän esittää ettei kuule. Tai jos kehuu minua hänelle, niin ohittaa koko aiheen.
Hänestä oli hirveän hauska vitsi, kun kiinalainen ystävänsä sanoi minua länsimaiseksi bellaksi.
Mua taas ei kiinnosta se millasena ite nään itteni, vaan haluan että jos jonkun kanssa seurustelen, että se pitää musta kaikin tavoin. Ja tiedän olevani kaunotar, sori nyt vaan, se taitaa olla ihan fakta, joten aika surullista ois jos ottaisin vähemmistäön kuuluvan ihmisen joka hokis kui ruma oon. En ottais semmosta. :D Tykkän että musta tykätään, siis jos suhteeseen lähtee.
Must taas just kehuminen on miehekästä ja romanttista. Se ettei kehu, on tympeää ja epäromanttista ja vie fiilikset. :)
En näytä miltään missiltä, mutta minulle on hyvin tärkeää, että puoliso pitää minua viehättävän näköisenä ja tuo nämä ajatuksensa esiin. Sydämestä tulevat kehut tuntuvat mukavilta. Koska kumpikin pitää toista viehättävänä, niin meillä on loistava seksielämä.
Toki kauneus on katoavaista, joten ihan hyvä ettei anna sille niin paljoa arvoa.
-mä en voi ottaa totakaan asiaa noni kyynisesti ja vakavasti. :DDD mä tykkään siitä jos ihmiset on ystävällisiä ja kehuu. en todellakaan ajattele et "voi nyyhh, ku sä sanot nyt et oon kaunis nii sit varmaa 50 vuotiaana et enää pidä mua kauniina????????" ... kyl mä haluun 50 vuotiaanaki suhteen missä mies kehuu mua ja on romanttinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko ap:lla ollut ankara isä, joka ei ole tuhlannut lapsiinsa kauniita sanoja? Silloin tuollainen käytös voi tuntua tutulta ja luontevalta kumppanin taholta.
Ap taitaa olla joku ukko, joka on hiljattain saanut palautetta ettei kehu naisensa ulkonäköä tarpeeksi. Tällä provolla ap sitten yrittää huonolla menestyksellä saada todistettua sen, etteivät kaikki naiset suinkaan kehuja kaipaa (ehkäpä eivät aivan kaikki, mutta suurin osa niitä rakkaimmaltaan kuitenkin toivoo kuulevansa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko ap:lla ollut ankara isä, joka ei ole tuhlannut lapsiinsa kauniita sanoja? Silloin tuollainen käytös voi tuntua tutulta ja luontevalta kumppanin taholta.
No tavallaan, tai sellainen äreä hän on aina ollut. Ei kyllä koskaan ole kehunut. On kuitenkin vienyt harrastuksiin, osallistunut niihin siis kanssani. Sitä kaipaankin mieheltä, että voin tehdä hänen kanssaan erilaisia kivoja asioita. Kyllä kai isäsuhde vaikuttaa paljon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos mies ei kehu kuulostaa siltä, että mies on tyytynyt.
Niinpä. Teetpä sitten miten vaan, niin näissä asioissa miehestä löytyy syy.
Puolet naisista on keskimääräistä rumempia. Jos poikkeuksellinen kauneus olisi välttämätöntä parisuhteessa niin aika harvojen herkuksi se jäisi.
Pitkässä suhteessa luonne ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla joku ukko, joka on hiljattain saanut palautetta ettei kehu naisensa ulkonäköä tarpeeksi. Tällä provolla ap sitten yrittää huonolla menestyksellä saada todistettua sen, etteivät kaikki naiset suinkaan kehuja kaipaa (ehkäpä eivät aivan kaikki, mutta suurin osa niitä rakkaimmaltaan kuitenkin toivoo kuulevansa).
Nyt meni kyllä kutinasi pahasti mönkään. Ihan nainen olen ja tällaisia ajatuksia pyörii tällä hetkellä mielessäni :)
ap
Ulkonäkö ei ole niin merkityksellistä, jos toista rakastaa ja muuten sujuu hyvin parisuhteessa.