Paikkansa pitämättömiä kliseisiä mietelauseita!
"Rakasta itseäsi, ennenkö voit rakastaa muita"
"Toiset ihmiset ovat vain peili"
"Ei ole mitään hyvää tai pahaa"
"Aikaa ei ole! On vaan nyt nyt nyt, ikuinen nykyhetki! Kaikki on jo tapahtunut; menneisyys ja tulevaisuus"
"Sinä olet minä ja minä olen sinä"
Kommentit (72)
”Neitsyt ei voi tulla raskaaksi ekalla kerralla”
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtele muita niinkuin haluait itseäsi kohdeltavan.
Ei toimi.
Varsinkaan mun narsisti isän kanssa, mitä kiltimpi olrn sitä enemmän hyökkää, alistaa ja nöyryyttää.Olin juuri kirjoittamassa samaa. Ei kiltteyttä, ystävällisyyttä ja auttavaisuutta todellakaan aina "palkita" samalla mitalla, vaan ihminen joutuu niiden vuoksi helposti hyväksikäytetyksi ja kynnysmatoksi.
Mutta viime kädessä tämä on ainoa tapa lopettaa koston kierre ja väkivalta maailmasta.
Ei se ole noin yksinkertaista. Valitettava tosiasia on, että joskus jyrääminen saadaan loppumaan vain jyräämällä vastaan.
Lapsi tuo leivän tullessaan, no ei tuo.
Köyhä koti lävähtää silmille viimeistään siinä vaiheessa kun haluaa jotain harrastaa.
Joka pizzaa säästää, se lastaan vihaa
Vierailija kirjoitti:
Se mikä ei tapa, vahvistaa. Ei todellakaan vahvista aina, joskus sitä ihan oikeasti saattaa romahtaa ja sairastua henkisesti kärsimysten vuoksi.
Oikea muoto tuolle on se mikä ei tapa tekee vain piip kipeäksi/sairaaksi.
678678768 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Varsinkaan mun narsisti isän kanssa, mitä kiltimpi olrn sitä enemmän hyökkää, alistaa ja nöyryyttää.Olin juuri kirjoittamassa samaa. Ei kiltteyttä, ystävällisyyttä ja auttavaisuutta todellakaan aina "palkita" samalla mitalla, vaan ihminen joutuu niiden vuoksi helposti hyväksikäytetyksi ja kynnysmatoksi.
Mutta viime kädessä tämä on ainoa tapa lopettaa koston kierre ja väkivalta maailmasta.
Ei se ole noin yksinkertaista. Valitettava tosiasia on, että joskus jyrääminen saadaan loppumaan vain jyräämällä vastaan.
Ite en ainakaan jaksa näin aikuisemmalla iälllä alkaa jyräämään vastaan, vaan nöyrryn ja nielen "tappioni".
678678768 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Esimerkiksi millaisessa tilanteessa?
Poikkeus vahvistaa säännön.
Ei vahvista, vaan asettaa koko säännön kyseenalaiseksi.
Nainen on parempi kuin keilapallo kun siihen sopii enemmän kuin kolme sormea.
"Rahalla ei voi ostaa onnea".
Jokainen joka on joskus elämässään ollut köyhä ja on sitten onnistunut pääsemään jos ei rikkaaksi niin hyvätuloiseksi, tietää että tuo on 100 % silkkaa paskaa. Rahalla todellakin voi ostaa onnea.
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa. Ja v*tut.
Tätä olin juuri tulossa tänne kirjoittamaan. Jos tämä pitäisi paikkaansa, niin ei kai kukaan haluaisi tehdä itsemurhaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen fine sen kanssa, että hyvyydellä ei saa aina hyvää takaisin kaikilta.
Se, että teen "oikein ja hyvin" toisille tekee mut itseni onnelliseksi, vaikka kaikki eivät kohtelisikaan minua hyvin.
Koska mulla on kokemusta siitäkin, että olen kohdellut toista huonosti, eikä todellakaan jäänyt hyvä mieli, vaikka väärin oli mua kohtaan tehnytkin. Se ns "puolieni pitäminen" ei auttanut yhtään mitään!
Mut onneks elämä opettaa ja virheitä saa tehdä.
Sama mulla. Osin pakko olla kiva, ettei joutuisi katumaan käytöstään. Lisäksi välillä saa saa tyyliiin Jeesus orgasmeja, kun onnistuu kunnolla pyhimys fiiliksillä masturboinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vahvista, vaan asettaa koko säännön kyseenalaiseksi.
Poikkeus voi myös paljastaa "säännön" (usein ääneen lausumaton odotus) olemassaolon. Jos jokin tuntuu tavallisesta poikkeavalta, niin se paljastaa, että on odottanut jotain muuta, vaikkei normalisti olisi odotuksestaan edes tietoinen. Sanonta ei kuitenkaan ole tainnut alun perin tarkoittaa tätä.
Jos sääntö on jo etukäteen tiedossa, niin silloin poikkeus toki kyseenalaistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Varsinkaan mun narsisti isän kanssa, mitä kiltimpi olrn sitä enemmän hyökkää, alistaa ja nöyryyttää.
Olin tulossa myös sanomaan samaa! Sitä paitsi jos joku on jo asennoitunut sinua kohtaan nurjasti, niin saa vain lisää pontta touhulleen jos vääntää tuollaisen vaihteen päälle. Olen vihannut tuota sanontaa syvästi jo lapsesta asti, ei vain irtoa idea siitä kun nähnyt mitä se on.
Yksi nainen myös perusteli suuttumattomuuttaan ja kynnysmattoiluaan sillä, ettei hän halua sanoa suoraan kenellekään koska hän haluaa tulla muistetuksi enkelinä... Suuret oli haaveet, varsinkin kun selän takana naureskeltiin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä ei tapa, vahvistaa. Ei todellakaan vahvista aina, joskus sitä ihan oikeasti saattaa romahtaa ja sairastua henkisesti kärsimysten vuoksi.
Tässä ei välttämättä ole edes pointti ole, että lause pitäisi paikkansa. Lausettahan käytetään kun jotain peruuttamatontga paskaa on tapahtunut, ja pitäisi jättää homma taakseen ja jatkaa eteenpäin. Sehän on melkein vitsi niissä tilanteissa kun sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vahvista, vaan asettaa koko säännön kyseenalaiseksi.Poikkeus voi myös paljastaa "säännön" (usein ääneen lausumaton odotus) olemassaolon. Jos jokin tuntuu tavallisesta poikkeavalta, niin se paljastaa, että on odottanut jotain muuta, vaikkei normalisti olisi odotuksestaan edes tietoinen. Sanonta ei kuitenkaan ole tainnut alun perin tarkoittaa tätä.
Jos sääntö on jo etukäteen tiedossa, niin silloin poikkeus toki kyseenalaistaa sen.
No mitä se sitten alunperin mielestäsi tarkoitti, jos se ei tuota tarkoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen fine sen kanssa, että hyvyydellä ei saa aina hyvää takaisin kaikilta.
Se, että teen "oikein ja hyvin" toisille tekee mut itseni onnelliseksi, vaikka kaikki eivät kohtelisikaan minua hyvin.
Koska mulla on kokemusta siitäkin, että olen kohdellut toista huonosti, eikä todellakaan jäänyt hyvä mieli, vaikka väärin oli mua kohtaan tehnytkin. Se ns "puolieni pitäminen" ei auttanut yhtään mitään!
Mut onneks elämä opettaa ja virheitä saa tehdä.
Tämä. Älä kohtele ihmisiä niin huonosti kuin huonoja he ovat, vaan niin hyvin kuinka hyvä sinä olet. Ontuva suomennos, mutta kuitenkin.
"Tulee jos on tullakseen, ei rakkaus löydy etsimällä". Juu ei löydy ei, mutta ei todellakaan löydy myöskään, jos lopettaa etsimisen.
Vierailija kirjoitti:
"Rahalla ei voi ostaa onnea".
Jokainen joka on joskus elämässään ollut köyhä ja on sitten onnistunut pääsemään jos ei rikkaaksi niin hyvätuloiseksi, tietää että tuo on 100 % silkkaa paskaa. Rahalla todellakin voi ostaa onnea.
Itseasiassa on tutkittu että ihmisen onnellisuus suhteessa tuloihin nousee aina 70 t vuosituloihin saakka. Sitä enemmän tienaavat eivät ole sen onnellisempia.
Se riippuu tarkoitetaanko lauseella muille riittämistä vai itselle riittämistä?