Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vieras komentaa sinun lastasi?

Vierailija
23.05.2006 |

Jos lapsesi tekee pahaa, esim satuttaa tahallaan toista lasta, saako vieras torua lastasi? Miltä se sinusta tuntuu? Milloin menee yli, eli millaista torumista et sulata? Tuotko sen julki?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että pihassa kaikki katsovat vähän muidenkin lasten perään. Varsinkin, kun on useampia lapsia eikä äideillä silmiä selässä.

Vierailija
2/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja komennan itsekin muiden lapsia aiheesta. Kyllä yhteisten pelisääntöjen opettaminen lapsille on kaikkien aikuisten yhteisvastuulla.

it takes a village etc...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä en sulata jos joku karjuu mun lapsille.

Vierailija
4/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietysti muistaa peruskohteliaisuus, eli komennetaan nätisti. En mäkään mene naama punaisena karjumaan muiden lapsille.

Vierailija
5/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapset ei meinaa uskoa -siis kun kasvaa isoiksi (nytte alle 3- vuotiaita ja pihalla jatkuvan valvonnan alla) eikä sillon tottele vaan kiellosta huolimatta lyö vaikka siiliä kepillä tai heittää linnunpoikasen muurahaiskekoon niin saa karjuakin!

Naapurille tossa jokunen päivä sitten sanoin et kun kersat tosta kasvaa ja jos pihalla tekee tyhmää niin ihan vapaasti saa ojentaa. Mieluiten mullekin vielä kommentoi niin lapset saa sen maan päiväset napinat ja tiedän itte missä mennään.

Itte otan tietty kasvatusvastuun miehen kanssa, mutta saa noita tenavia muutkin komentaa.

Liikaa on varmaan silloin jos ollaan meillä kotona ja mun mielipiteistä ja tavoista ei välitetä ja aletaan komentaan lasta omien sääntöjen mukaan. Siis kyseenalaistetaan mun tapani.. ;)

Vierailija
6/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. kerran eräs tuttu alkoi räyhäämään kuin mielipuoli lapselleni kun hän vahingossa kaatoi tämän lapsen saippuakuplapurkin... Siinä meni kyllä yli ja roimasti.

Vierailija
7/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi kaveri joka tarkkaan komentaa, ettei hänen " pietulta2 saa ottaa kädestä, mutta " Pietu" saa viedä muilta+ töniä ja mitä vaan : ( SE on ärsyttävää!

Vierailija
8/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esim. komentanut kassajonossa riehuvaa lasta, kun hän ei omia vanhempiaan uskonut. Vierasta uskoo usein paremmin.

Mutta jos tekee selvästi jotain pahaa, niin tottakai saa komentaa jos oma äiti ei huomaa tai ole paikalla.

Vierailija
9/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta naapurin kanssa (joka muuten on ihan älyttömän kiva), on ihan päinvastainen ongelma, hän antaisi minun lapseni viedä omaltaan tavarat kädestä, töniä jne. Mutta omansa ei antaisi tehdä samoin minun lapselleni.

Siis esimerkki tilanteesta: Lapseni vie naapurin lapselta lelun. Minä sanon, että annapa lelu takaisin, mutta naapuri sanoo, että antaa X:n pitää se, ota sinä toinen lelu ja tuuppaa lapselleen uuden lelun. Sitten naapurin lapsi ottaa minun lapselta lelun, niin äiti komentaa omaansa antamaan heti sen lelun mun lapselle takaisin...Vähän hankalaa välillä, mutta kyllähän tässä luovitaan...

Vierailija
10/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta semmonen leijonaemo ärjyminen menee meikäläisen ymmärryksen yli. Eli kun toruja omat tunteet vaikuttaa komentamisen " laatuun" , jolloin se menee vähän överiksi..

Vierailija
11/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos korottaa ääntä tai kiroilee, sitten saatan vaikka kilahtaa, jos olen kuulolla

Vierailija
12/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aihetta. Joka pikku juttuun ei kuitenkaan tarvii mielestäni puuttua siis vähän isompien 4-5v vuotiaiden leikeissä. Eli voivat opetella jo sopimaan leluista ja leikeistä keskenään. Kiusaamiseen pitää puuttua tietty aina. En itse huuda toisten lapsille enkä halua että muut huutaa minun lapsilleni. Enkä myöskään pidä siitä kun eräs tuttu komentaa meidän lapsia meilläkin siis sen mukaan millaiset säännöt heillä on. Heillä on siis tosi tiukka kuri ja meillä musta ns. normaali kuri niin tämä tuttu ei aina tahdo muistaa/ymmärtää että kaikilla ei ole niin tiukkalinja kuin heillä. Pitää välillä sitten sanoa että meillä on meidän säännöt ja me eletään niiden mukaan, mutta teillä ollessa voidaan noudattaa teidän sääntöjä :=)

Vierailija
13/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti eri kodeissa on eri asiat kielletty, joten toivon ettei tuttu kommenna semmosesta asiasta mikä meillä on sallittua, tosin jos hän ei tiedä niin ei nyt niin haittaa...

Vierailija
14/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän miten komentaa

Vierailija
15/15 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse en aina näe tai kerkeä komentamaan niin siitä vaan,

aiheesta tottakai!

itsekkin komentelen muiden lapsia...

sellaista ylilyönti tilannetta ei ole itselleni vielä sattunut,

että olisin suuttunut jollekkin komentajalle,

kaikki on siis komentanut ihan ystävällisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän