Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos varusmies asuu kotona, eikö siihen saa mitään asumisen tukia?

Vierailija
12.05.2019 |

Ei mulla yh-äitinä ole varaa maksaa koko vuokraa yksin, siihen saakka poika on töissä ja maksaa pienen osuuden vuokrasta palkkatulostaan. Mutta miten armeijan ajan? Pitääkö pojan muuttaa omilleen?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusmies asuu varuskunnassa. Lomillakin on mahdollista majoittua lomatupaan.

Vierailija
2/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö valtio pitää huolen omistaan? Olen järkyttynyt. Poika on töissä, saa palkkaa yli 2000. On halunnut asua kotona jotta pystyy säästämään enemmän omaa asuntoa varten. Olen itse pienituloinen yh, ei mun palkka ole tuota pojan palkkaa suurempi että pystyisin yksin enää maksamaan koko asumista. Poika menettää palkan, vapauden, asunnon. Tämäpä hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä miinustaja, mikä sinusta olisi tällaisessa tilanteessa oikein? Joku luopuu palkkatyöstään armeijan vuoksi, kyllä siinä pitäisi valtion tulla vastaan. Onneksi on aikaa pojan muuttaa omilleen ennen harmaisiin astumista, mutta silti. On surullista että joutuu tällaisen takia muuttamaan pois, samoin minä itsekin vanhempana tietenkin johonkin edullisempaan asuntoon. 

Vierailija
4/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika siis asuu 3 kk ennen palvelukseen asumista omillaan, valtio maksaa KOKO asumisen, sähkön, kaikki. Jos poika taas asuu pienituloisen vanhemman luona, ei kumpikaan saa yhtään mitään vaikka poika olisi ollut edeltävästi palkkatyössä. Jos taas edeltävästi olisi saatu perheenä asumistukea, se jatkuisi armeijan ajan. 

Kummallinen systeemi.

Vierailija
5/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset miinuksista mutta ne eivät kerro mulle yhtään mitään. Mitä ehdotatte ratkaisuksi hyvät ihmiset?!

Vierailija
6/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein, yhteiskunnan eli meidän muiden ei tarvitse toisten kuluja maksaa. Yh äiti muuttakoon halvempaan asuntoon.

Vierailija
7/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö valtio pitää huolen omistaan? Olen järkyttynyt. Poika on töissä, saa palkkaa yli 2000. On halunnut asua kotona jotta pystyy säästämään enemmän omaa asuntoa varten. Olen itse pienituloinen yh, ei mun palkka ole tuota pojan palkkaa suurempi että pystyisin yksin enää maksamaan koko asumista. Poika menettää palkan, vapauden, asunnon. Tämäpä hienoa.

Elämä on. Men vinkuun muualle

Vierailija
8/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sellaiseen asuntoon johon sulla on varaa. T. Alanuolittaja

Vierailija
9/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein, yhteiskunnan eli meidän muiden ei tarvitse toisten kuluja maksaa. Yh äiti muuttakoon halvempaan asuntoon.

En minä sitä tukea ole vailla vaan varusmies! Mitä ihmettä te oikein kuvittelette? Jos poika muuttaa yksin vaikka 600 euron yksiöön, valtio maksaa ihan kaiken lystin. Miten tämä eroaa siitä että varusmiehellä on edelleen kirjat vanhemman luona ja Kela maksaisi pojan osuuden vuokrasta joka on nyt palkkatyön aikana ollut 300, äiti maksaa 500.

Valtio siinä säästäisi rahaa jos kotona asuminen jatkuisi.

Mutta pistetään poika omilleen sitten vaan.

Onneksi hänellä on palkkatyöstä sentään niitä säästöjä, kaikilla tätä ei ole.

Vierailija
10/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ymmärrä mistä on kyse. Mä maksan joka tapauksessa 500 joko oman osuuteni nykyisestä tai sitten kokonaan omasta. Jos poika saisi asua kotona, valtio maksaisi 300 asumisen tukena mitä se siis ei tee. Nyt sitten poika muuttaa omilleen, vaikkapa 600-700 maksavaan yksiöön ja valtio maksaa ihan kaiken. Tämäkö on sitä mitä sinä haluat?!

Vierailija
11/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutappa kuule semmoseen asuntoon johon sulla köyhällä on varaa.

Vierailija
12/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poika EI maksa puolta vuokrasta? Tienaa saman kuin sinä ja annat asua melkein ilmaiseksi? Samalla poika kerää itselleen rahaa, ja sä kustannat sen. Poika omilleen asumaan kolme kuukautta ennen armeijaa ja valtio huolehtii vuokran siltä ajalta. Sähköjä ja vesiä se ei kustanna.

Vierailija
13/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ymmärrä mistä on kyse. Mä maksan joka tapauksessa 500 joko oman osuuteni nykyisestä tai sitten kokonaan omasta. Jos poika saisi asua kotona, valtio maksaisi 300 asumisen tukena mitä se siis ei tee. Nyt sitten poika muuttaa omilleen, vaikkapa 600-700 maksavaan yksiöön ja valtio maksaa ihan kaiken. Tämäkö on sitä mitä sinä haluat?!

Oot aika tyhmä.

Vierailija
14/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kotona asuvan varusmiehen asumistuki!

Vierailija
15/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, tämähän se oli se pointti.

Pointti oli se että valtio pakottaa lapsen muuttamaan omilleen hyvissä ajoin ennen armeijaa vaikka tälle ei muuta perustetta olisi kuin vanhemman pienituloisuus. Kalliimmaksi tämä valtiolle näin tulee. Ettekö osaa huomioida noita mun laskelmia?

Vierailija
16/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen tyhmä äiti tällä varusmiehellä. Käy ihan sääliksi poikaa.

Vierailija
17/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä tukea ole vailla vaan varusmies! Mitä ihmettä te oikein kuvittelette? Jos poika muuttaa yksin vaikka 600 euron yksiöön, valtio maksaa ihan kaiken lystin. Miten tämä eroaa siitä että varusmiehellä on edelleen kirjat vanhemman luona ja Kela maksaisi pojan osuuden vuokrasta joka on nyt palkkatyön aikana ollut 300, äiti maksaa 500.

Valtio siinä säästäisi rahaa jos kotona asuminen jatkuisi.

Mutta pistetään poika omilleen sitten vaan.

Onneksi hänellä on palkkatyöstä sentään niitä säästöjä, kaikilla tätä ei ole.

Kiinnostaa tietää kuka tosta hyötyy ja miten jos poika muuttaa omilleen? Et siltikään saa yhtään enempää rahaa eikä poikakaan saa sen enempää. Asu se sun luona tai ei.

Vierailija
18/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli se että valtio pakottaa lapsen muuttamaan omilleen hyvissä ajoin ennen armeijaa vaikka tälle ei muuta perustetta olisi kuin vanhemman pienituloisuus. Kalliimmaksi tämä valtiolle näin tulee. Ettekö osaa huomioida noita mun laskelmia?

Ihan oikein että muuttaa omilleen ja opettelee elämään muualla kuin äidin helman alla.

Vierailija
19/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika EI maksa puolta vuokrasta? Tienaa saman kuin sinä ja annat asua melkein ilmaiseksi? Samalla poika kerää itselleen rahaa, ja sä kustannat sen. Poika omilleen asumaan kolme kuukautta ennen armeijaa ja valtio huolehtii vuokran siltä ajalta. Sähköjä ja vesiä se ei kustanna.

Siksi kun en halua laskuttaa koko summasta kun pärjään pienemmälläkin. Myös sähkön maksaa Kela varusmieheltä siis.

En vaan ymmärrä miten valtion on kannettavampaa maksaa armeijan ajalta vuokrat 600-700 + sähkö kuin tukea vanhemman nurkissa asumista muutamalla satasella.

Luojan kiitos pojalla on säästöjä niin pystyy edes muuttamaan.

Vierailija
20/81 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän