Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-20kg LAIHDUTTAMINEN

Vierailija
12.05.2019 |

Kauankohan siinä menee? Onko mahdollista saada tuollaista määrää pois n. vuodessa? Voiko tuollaiseen tavoitteeseen edes yltää vain muuttamalla ruokavaliotaan terveellisemmäksi ja lopettamalla tunnesyömisen, lenkkeilemällä (koiran kanssa) ja treenaamalla kotona?

Kannattaisiko siis tehdä vielä jotain muuta? Kokemuksia? Nyt alkaa ylipainoisuus riittämään!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vuodessa ehtii, ja kyllä nuo toimenpiteet riittää hyvin jollei ole terveydellisiä ongelmia.

Vierailija
2/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino laihtua - siis polttaa rasvaa eikä lihaksia on painoharjoittelu ja sopiva proteiinipitoinen dieetti.Näin estetään lihasten kuluminen energianlähteenä laihdutettaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin vuodessa 27kg sellaisella rennolla karppauksella, joka ei tuntunut laihduttamiselta. En edes liikkunut, päivät meni lähinnä istuessa ja maatessa. Vaikeinta tuossa oli ehkä se hidas tahti, mutta aiemmista pikalaihtumisista oppineena yritin pitää pääni kasassa ja tolkuttaa itselleni että suunta on kuitenkin oikea. Ja kun oli muistissa miten tiukkojen dieettien jälkeen se homma leviää johonkin repsahdukseen mistä en pääse takaisin raiteilleni. 

Älä ajattele sitä laihduttamisena, vaan yritä löytää sellainen ruokavalio jota pystyt noudattamaan loppuikäsi. Jos homma perustuu pelkkään tiukkaan itsekuriin, ei siitä tule mitään. Sinun pitää syödä niin ettei ole nälkä, mahdollisimman paljon omatekoista ruokaa eikä teollista mössöä. Sitten on makuasia, mistä ne kalorit haluaa nipistää. Minulle on helpompi ruokavalio, jossa on paljon rasvaa ja vähän hiilareita, jollekin toiselle päinvastainen voi tuntua luontevammalta. Tärkeintä on löytää se, mikä toimii itselle. 

Ja jos nyt välillä meneekin vähän jotain herkkua, niin ei siitä kannata mitään syyllisyyttä tuntea. Se herkuttelu voi olla ihan suunniteltua ja sallittua ja elämä jatkuu normaalisti sen jälkeen. 

Vierailija
4/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti puolessa vuodessa n.20kg karppauksella, ei tullut takaisin kun en palannut vanhoihin hiilaripainotteisiin syömistapoihin.

Vierailija
5/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras keino laihtua - siis polttaa rasvaa eikä lihaksia on painoharjoittelu ja sopiva proteiinipitoinen dieetti.Näin estetään lihasten kuluminen energianlähteenä laihdutettaessa.

Rasva palaa kyllä ilman painoharjoitteluakin. Ei lihakset kulu jos rasvaa on 20 kg extraa ja ne haluaa sulattaa pois, mutta eivät toki kasvakaan.

Vierailija
6/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21DayFix (ei kuitenkaan tarkoita että 21 päivässä oli tavoitepainossa, vaan on ohjelman, jota toistetaan, nimi). Opettaa valitsemaan ruoka-aineita oikeassa suhteessa ja annoskokoja. 4,5 kk ja 13 kg mennyt. 18 kg pudotus tulee täyteen n. reilussa 6 kk:ssa. Ei nälkää, ei kituutusta.

Vierailija
7/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihduin vuodessa 27kg sellaisella rennolla karppauksella, joka ei tuntunut laihduttamiselta. En edes liikkunut, päivät meni lähinnä istuessa ja maatessa. Vaikeinta tuossa oli ehkä se hidas tahti, mutta aiemmista pikalaihtumisista oppineena yritin pitää pääni kasassa ja tolkuttaa itselleni että suunta on kuitenkin oikea. Ja kun oli muistissa miten tiukkojen dieettien jälkeen se homma leviää johonkin repsahdukseen mistä en pääse takaisin raiteilleni. 

Älä ajattele sitä laihduttamisena, vaan yritä löytää sellainen ruokavalio jota pystyt noudattamaan loppuikäsi. Jos homma perustuu pelkkään tiukkaan itsekuriin, ei siitä tule mitään. Sinun pitää syödä niin ettei ole nälkä, mahdollisimman paljon omatekoista ruokaa eikä teollista mössöä. Sitten on makuasia, mistä ne kalorit haluaa nipistää. Minulle on helpompi ruokavalio, jossa on paljon rasvaa ja vähän hiilareita, jollekin toiselle päinvastainen voi tuntua luontevammalta. Tärkeintä on löytää se, mikä toimii itselle. 

Ja jos nyt välillä meneekin vähän jotain herkkua, niin ei siitä kannata mitään syyllisyyttä tuntea. Se herkuttelu voi olla ihan suunniteltua ja sallittua ja elämä jatkuu normaalisti sen jälkeen. 

Tässä hyvät neuvot! Uusi tapa syödä pitää ajatella, oppia ja sitten vasta toteuttaa.

Vierailija
8/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on helpompi ruokavalio, jossa on paljon rasvaa ja vähän hiilareita, jollekin toiselle päinvastainen voi tuntua luontevammalta. Tärkeintä on löytää se, mikä toimii itselle. 

Jep, minulla ei karppaus toimi, koska liikunta menee mahdottomaksi alhaisilla hiilareilla. Sen sijaan välimerellinen ruokavalio toimii mulla. 

Herkkujen suhteen kannattaa ajatella, että ne on sitä elämää. Et varmasti kykene olemaan herkuitta koko loppuelämääsi, joten niitä voi syödä kohtuudella.

Kannattaa ottaa koko homma elämäntaparemonttina, ja löytää sellainen ruokavalio ja sellaiset liikuntatottumukset, joita voit noudattaa myös pidemmällä tähtäimellä. Minulle auttoi myös ajatus, että yritän jo ylipainoisena elää niin kuin eläisin myös normaalipainoisena. Liikunta ei tosin vielä ole sitä mitä ajattelin normaalipainoisena harrastaa (esim. juoksu), mutta kilojen vähetessä on tarkoitus alkaa monipuolistaa liikuntavalikoimaa. Olen laihduttanut sen sata kertaa, ja joka kerta on loppunut siihen, että painoa on lopulta ollut enemmän kuin aloittaessa. Minulle auttoi totaalisen elämäntaparemontin tekeminen, sekä rentous koko hommassa. Olen armollinen itselleni, en ruoski itseäni, en laske kaloreita, eikä minulla ole mitään -5 kg/kk tavoitteita. Olen ajatellut, että teen sen mitä voin, ja paino laskee siinä tahdissa kuin laskee. Tällä tyylillä on vähentynyt nyt 22 kg, vielä olisi 24 kg jäljellä (bmi 40.63->22.66.)

Vierailija
9/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa viikossa on hyvä tahti, ja sehän on 26 kg vuodessa.

Miksi et siis onnistuisi tuota määrää vuodessa pudottamaan?

Jos ylimääräinen paino on löllöläskiä, niin siitähän pääsee nopeamminkin eroon. Saat tuon märän pois siis alle puolessa vuodessa jos haluat.

Muuta ruokavaliota ja liiku. Harrasta sellaista liikuntaa että hengästyt, ja käytät lihaksia. Pelkkä koirankusetuslenkeillä hipsuttelu ei siis auta mitään. Ruokavaliosta sokerit ja viljat pois. Sipsin sijaan voit dipata vihanneksia leffaa katsoessa. Leffaa katsoessa voit myös jumpata ja treenata lihaksia. Ei ole pakko mennä salille, lihaksia voi treenata kotonakin.

Kunnolla juoksua, mäkitreeniä, lihastreeniä. Mene vaikka nyt kesällä metsään ja ala tarpoa varvikossa niin että joudut kunnolla nostelmaan jalkojasi. Ja kiipeä vaikka jotain vaaran rinnettä ylös. Tai pitkää portaikkoa. Juokse kunnolla, vedä leukoja vaikka jumppakuminauhan avulla jos et omin voimin alkuun jaksa ilman.

Ja harva nainen saa lihasmassaansa kasvatettua niin että sen vuoksi paino nousisi. Jo 4 kg lihasmassaa naiselle on ison työn takana, joten sillä on turha perustella isoa löllöläskikropan painoa tai sitä ettei paino laske.

Vierailija
10/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään rankkoja hikitreenejä 5 krt viikossa- ei ole mitään järkeä piiputtaa itseään rapakunnosta himourheilijan treenillä vaivaiseksi kolmessa viikossa (sain tällä metodilla itselleni kilpparin vajaatoiminnan). Jos ei ole hyvä kunto, on kävelylenkit aluksi aivan riittävää liikuntaa. Jos hommaa itselleen liikunnasta ylirasituksen, niin stressitaso kohoaa ja kilot nousee.

Vierailija
11/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mitään rankkoja hikitreenejä 5 krt viikossa- ei ole mitään järkeä piiputtaa itseään rapakunnosta himourheilijan treenillä vaivaiseksi kolmessa viikossa (sain tällä metodilla itselleni kilpparin vajaatoiminnan). Jos ei ole hyvä kunto, on kävelylenkit aluksi aivan riittävää liikuntaa. Jos hommaa itselleen liikunnasta ylirasituksen, niin stressitaso kohoaa ja kilot nousee.

Riippuu ihmisestä.

Jos on mukavuudenhaluinen ja laiska löllykkä, joka ei halua tehdä laihtumisensa eteen mitään, niin tottakai sellaiselle pienikin liikuntamäärä on iso suoritus, ja palkaksi saa mussuttaa pussillisen sipsiä.

Toiset taas oppivat tykkäämään liikunnasta, eivätkä ota liikuntasuoritusta rääkkinä ja kidutuksena, vaan kuntoa kohottavana liikuntana, joille riittää palkinnoksi hyvä olo.

Itse kuulun jälkimmäisiin. Otan kaiken liikunnan liikuntana, en niinkään varsinaisesti lähde urheilemaan. Vaan lähden ulos, enkä ajattele että "nyt kun kävelen portaita yhden kerrosvälin sen sijaan että menen hissillä, saan palkaksi syödä litran jäätelöä kuon on niin rankkaa".

Tunnen monia jotka eivät ikinä onnistu laihduttamaan, ja sitten antavat olla. Saavat ehkä pari kiloa pois, mutta sitten toteavat että "Ei siitä ollut hyötyä, kun laihduin vain pari kiloa!" Ja jaksoit laihduttaa jopa melkein kaksi viikkoa, vaikka noita kiloja on kerrytetty yli 20 vuotta... Jos olisit jatkanut tuota ruokavaliota ja liikuntaa muutaman kuukauden pidempään, olisit laihtunut aika monta kiloa enemmän.

Ja moni ajattelee että kun kerran repsahtaa niin se oli siinä. Eivät ymmärrä, että repsahduksen jälkeen saa jatkaa terveempää elämäntapaa, järkevämpää ruokavaliota ja liikunnan harrastamista. Itsekin mussutan herkkuja viikonloppuisin (la ja su) enkä kieltäydy jos niitä arkena joku muu tarjoaa, mutta itse en muina päivinä herkkuja syö eikä edes kiinnosta vaikka niitä kaapeissa kyllä jemmassa on.

Ei tee kovin siis edes herkkuja meli, kun tietää ettei ne täysin kiellettyjä ole. Ja liikuntakin on kivaa, kun siitä tekee kivaa.

Vierailija
12/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa se, että minulla on kotona "diettipusseja" (Nutrilet, Easy Diet). Tiedän, että minulla on aina syömistä, joten minun ei tarvitse ostaa kaupasta isoja määriä ruokaa. Lisäksi vältän leipätuotteita (leivät, pizzat, kaikki kauppojen paistinpisteiden tuotteet).

Liikuntaa kannattaa harrastaa, koska se on hyväksi terveydelle. Laihtumisessa tärkeintä on ruokavalio.

Vierailija
13/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva palaa kyllä ilman painoharjoitteluakin. Ei lihakset kulu jos rasvaa on 20 kg extraa ja ne haluaa sulattaa pois, mutta eivät toki kasvakaan.

Lihakset kuluu ja paljon.Dieetin ensimmäiset päivät käytetään pelkkää lihasproteiinia energiaksi.

Vierailija
14/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä.

Jos on mukavuudenhaluinen ja laiska löllykkä, joka ei halua tehdä laihtumisensa eteen mitään, niin tottakai sellaiselle pienikin liikuntamäärä on iso suoritus, ja palkaksi saa mussuttaa pussillisen sipsiä.

Toiset taas oppivat tykkäämään liikunnasta, eivätkä ota liikuntasuoritusta rääkkinä ja kidutuksena, vaan kuntoa kohottavana liikuntana, joille riittää palkinnoksi hyvä olo.

Itse kuulun jälkimmäisiin. Otan kaiken liikunnan liikuntana, en niinkään varsinaisesti lähde urheilemaan. Vaan lähden ulos, enkä ajattele että "nyt kun kävelen portaita yhden kerrosvälin sen sijaan että menen hissillä, saan palkaksi syödä litran jäätelöä kuon on niin rankkaa".

Tunnen monia jotka eivät ikinä onnistu laihduttamaan, ja sitten antavat olla. Saavat ehkä pari kiloa pois, mutta sitten toteavat että "Ei siitä ollut hyötyä, kun laihduin vain pari kiloa!" Ja jaksoit laihduttaa jopa melkein kaksi viikkoa, vaikka noita kiloja on kerrytetty yli 20 vuotta... Jos olisit jatkanut tuota ruokavaliota ja liikuntaa muutaman kuukauden pidempään, olisit laihtunut aika monta kiloa enemmän.

Ja moni ajattelee että kun kerran repsahtaa niin se oli siinä. Eivät ymmärrä, että repsahduksen jälkeen saa jatkaa terveempää elämäntapaa, järkevämpää ruokavaliota ja liikunnan harrastamista. Itsekin mussutan herkkuja viikonloppuisin (la ja su) enkä kieltäydy jos niitä arkena joku muu tarjoaa, mutta itse en muina päivinä herkkuja syö eikä edes kiinnosta vaikka niitä kaapeissa kyllä jemmassa on.

Ei tee kovin siis edes herkkuja meli, kun tietää ettei ne täysin kiellettyjä ole. Ja liikuntakin on kivaa, kun siitä tekee kivaa.

No laihtua voi ilman liikuntaakin mutta ei tietenkään sitten mitään palkintoherkkuja.

Vierailija
15/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa se, että minulla on kotona "diettipusseja" (Nutrilet, Easy Diet). Tiedän, että minulla on aina syömistä, joten minun ei tarvitse ostaa kaupasta isoja määriä ruokaa. Lisäksi vältän leipätuotteita (leivät, pizzat, kaikki kauppojen paistinpisteiden tuotteet).

Liikuntaa kannattaa harrastaa, koska se on hyväksi terveydelle. Laihtumisessa tärkeintä on ruokavalio.

Ei noi diettipussit mitään ruokaa ole. Syö oikeaa ruokaa.

Vierailija
16/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä.

Niin siis paljonkos sinä siis olit laihduttanut ja millä metodilla? Kuulostaa taas siltä, että siellä näitä hienoja niksejä antaa ihminen, jolla ei lopulta ole mitään käsitystä koko asiasta.

Ihan jo esimerkkinä toi nopean laihduttamisen tuputtaminen ja rankkaan liikuntaan kehottaminen: Ne nyt vaan tutkitusti ei todellakaan kannata. Mitä hitaammin kilot lähtee (= rauhallinen elämänmuutos) sen todennäköisimmin ne myös pysyy poissa. Mitä rajummin ja nopeammin elämänmuutoksen tekee, sen varmemmin se perustuu itsekuriin eikä oikeasti opittuihin uusiin tapoihin, ja sen todennäköisemmin menee pieleen.

Rankka liikunta puolestaan on entisestään liikkumattomalle ihan todellinen terveysriski, eikä siinä todellakana ole mitään järkeä. Paitsi tietysti jos haluaa elimistönsä sekaisin ja just vaikka kilpparin vajaatoiminnan kaupan päälle.

Vierailija
17/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto, kokeile.

Vierailija
18/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et lukenut viestiäni. En ole sanonut, että syön vain dieettipusseja. Jos "oikea ruoka" tarkoittaa esim. runsaasti leipää, niin ei sovi minulle. Leipä lisää minulla näläntunnetta. Vyötärölihavuus on vaarallista. On päästävä pienempiin kalorimääriin, että sen voisi voittaa.

Vierailija
20/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et lukenut viestiäni. En ole sanonut, että syön vain dieettipusseja. Jos "oikea ruoka" tarkoittaa esim. runsaasti leipää, niin ei sovi minulle. Leipä lisää minulla näläntunnetta. Vyötärölihavuus on vaarallista. On päästävä pienempiin kalorimääriin, että sen voisi voittaa.

Oikea ruoka ei todellakaan tarkoita "runsaasti leipää"  Vyötärölihavuutta et voi voittaa syömällä noita pussiruokia tai runsaasti leipää.